fbpx

גידול של 500%

גידול של 500%

עלם: עלייה ניכרת במספר בני הנוער המעורבים בזנות

לפי נתונים שמציגה עמותת עלם, בשנה האחרונה התרחשה עלייה משמעותית במספר בני הנוער המעורבים בזנות ומנוצלים מינית מסחרית: 621 בני נוער המעורבים בזנות אותרו במהלך שנת 2011 במסגרת פרויקטים שונים של העמותה, לעומת 126 בני נוער במהלך שנת 2010. בעמותה מעריכים כי היקף התופעה אף רחב יותר, וכי ישנם בישראל עוד אלפי נערים ונערות בגילאי 12 ומעלה שאינם מטופלים ואינם ידועים לשירותי הרווחה. הסיבה לך נעוצה לדידם בקושי לאתר את בני הנוער, בשל האופי המחתרתי של התופעה ובשל היעדר גוף ממלכתי האחראי לטיפול ואיתור בני הנוער הללו.

לדברי ח”כ אורית זוארץ, העומדת בראש הוועדה למאבק בסחר בנשים, הגורמים האחראים במשרדי הממשלה עדיין לא גיבשו תוכנית פעולה לטיפול בתופעה. “מחרידה העובדה שהנתונים המוצגים בוועדה והמקרים המטופלים על ידי עלם הם רק קצה הקרחון של התופעה המזעזעת – זנות הקטינים בישראל. הכשל המרכזי הוא העובדה שכשנה אחרי הדיון הקודם בנושא בממשלה, המשרדים האחראים לא הציגו תוכנית ועדיין מגבשים את דרכי ההתמודדות עם התופעה ‘החדשה'”.
ח”כ זוארץ אומרת כי ממדי התופעה קשורים במידה רבה למצב הכלכלי ולעוני בישראל: “זוהי לא זנות כדי ‘להרוויח’ כסף, אלא כדי להתקיים. יש נערות הנאלצות לקיים יחסי מין בתמורה לבגדים, לאוכל, לשתייה ולמקום לינה. אצל נערים הסחר במין נעשה לעתים כדי לממן כניסה למועדונים”.

רלי קצב, מנהלת תחום הקצה בעמותת עלם, אומרת כי ניצול מיני מסחרי של קטינים ומעורבות של בני נוער בזנות מתקיימים בכל שכבות האוכלוסייה ובכל רחבי הארץ. “בני הנוער שנקלעים לזנות חוו על פי רוב מצוקות קשות: התעללות פיזית, מינית או רגשית, חוויה חזקה של דחייה או תנאי הזנחה קשים”. קצב הביעה צער על כך כי רשויות האכיפה והמשפט אינם פועלים בנחרצות על מנת לפעול למיגור התופעה ולא נוקטים ביד קשה כנגד הלקוחות. “הלקוחות, המגיעים מכלל שכבות האוכלוסייה, עוברים על החוק – אך הם אינם נענשים. מרבית התיקים שנפתחים במשטרה ובפרקליטות נסגרים עקב חוסר עניין לציבור או חוסר בראיות”.

פרויקט “ערים בלילה” של עמותת עלם מתמחה באיתור בני נוער המעורבים בזנות, ביצירת קשר עמם ובמתן סיוע. הפרויקט כולל מרכז יום המעניק לבני הנוער ייעוץ מקצועי, עזרה רפואית, מקלחת חמה ומזון, חונכות אישית וליווי פרטני וקו סיוע טלפוני. בנוסף מתבצעת במסגרתו פעילות איתור בשטח ובאינטרנט, במטרה ליצור קשר עם אותם בני נוער.

הדוח השנתי האחרון של עלם

אלכוהול זה לא משחק ילדים

נשירה סמויה – תמונת מצב

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.