fbpx

אין כמו בבית: בר/בת מצווה במרחב הפרטי

אין כמו בבית: בר/בת מצווה במרחב הפרטי

לא לכולם מתאים לחגוג אירוע משפחתי באולם, בנוכחות מאות מוזמנים. יש המרגישים הרבה יותר נוח בביתם, במתכונת מצומצמת. אז איך מארגנים לבד (עם קצת עזרה מבחוץ) בר/בת מצווה לילד/ה בבית? רון שגב-פינקלמן התנסתה בכך בעצמה והיא מציגה לנו את המדריך המלא

חלוקת תפקידים

מרגע קבלת ההחלטה המשותפת שלי ושל בן זוגי לערוך את האירוע בביתנו הקט, ביצענו חלוקת תפקידים ברורה: הוא אחראי על מצגת יפה ואני על כל השאר. אבל אל תיקחו דוגמה! חלקו בינכם את התפקידים כך שהנטל יהיה שווה (לו היה תירוץ מוצדק של לחץ בעבודה). כך או כך, ברגע שכל אחד יודע בדיוק על מה הוא אחראי זה מאוד עוזר בחלוקת המטלות, ואפשר לתכנן לוח זמנים מראש.

מספר מוזמנים

אנחנו למשל פיצלנו את האירוע לשתי חגיגות, מפאת חוסר מקום. בפעם הראשונה הוזמנו בני המשפחה (35 איש) ובפעם השנייה הוזמנו החברים של כולנו (40 איש, כולל הילדים). לצורך הכנת ההזמנות גייסתי את גיסתי הגרפיקאית – צרפתי לה תמונה ומלל והיא עיצבה הזמנה מקסימה.

אוכל, קדימה, אוכל

האמת, התלבטתי רבות לגבי סגנון הארוחה. תחילה חשבתי על ארוחת בוקר שתכלול פשטידות ופיצות, אבל אז התחרטתי מכיוון שרציתי משהו קצת ‘שונה’. לבסוף הבזיק לי רעיון: נזכרתי במסעדת הפול האיכותי שנמצאת במרחק קצר מביתי ומיהרתי לנסוע אליה. אחמד, בעל הבית, קיבל אותי עם צלחת חומוס-פול, פיתה ופלאפל- הכול טרי, חם וטעים…
לא נותרה לי ברירה אלא לעשות הזמנה! דאגתי שהכול יגיע עשר דקות לפני הגעת האורחים (כדי שיישאר חם) ויהיה ארוז לפי מנות- הישר להגשה. הזמנתי שקשוקה, חביתות ירק, סלטים, חומוס, פול, פלאפל ופיתות, ובמקביל ערכתי הזמנה במאפייה מיוחדת (שגם היא דאגה למשלוח חם וטרי) של פיתות עם זעתר ופיצות לילדים. בסופו של דבר, הכול היה מעולה, אם כי בהחלט הגזמתי בכמויות הזמנתי מרוב חשש שמא “יהיה חסר”.

כל מה שבעצם נותר לי לעשות זה קינוחים. אז אפיתי עוגת שוקולד, עוגת גבינה ועוגת תפוחים,  הכנתי פבלובה (בשביל הרושם), והוספתי צלחת עם מלון ופיצוחים. את הכול ארגנתי בפינת קינוחים וקפה, שכללה מיחם, קפה, כמה סוגי תה וחלב.

גם קל וגם יפה: כלים חד פעמיים

כמעט בכל עיר יש חנות מיוחדת לכלים חד פעמיים. אני ממליצה ללכת אליה עם רשימה מסודרת, כי אפשר להתבלבל לגמרי מההיצע הרב. כדי לעשות לי חיים קלים, קניתי הכול חד פעמי – ותתפלאו אילו עיצובים יפים ושווים יש בחניות האלה.
אני מודה: השקעתי לא מעט כסף, אך בחרתי דגמים קלאסיים, יפים ולא פשוטים, אם כי חשוב לדעת שיש מגוון שמתאים לכל כיס. אני למשל בחרתי צלחות אוכל וצלחות קינוח לבנות מרובעות, התאמתי להן סכו”ם חזק ומוכסף (כזה שלא נשבר), הוספתי קערות הגשה, כוסות, מלחייה ופלפלת, מתקן מפיות לכל שולחן, מפה איכותית וחזקה במיוחד (לבנה עם דוגמה מוכספת) ואפילו כוסיות יין.

ועכשיו לנקודה חשובה: בחנות היצע רחב של גימיקים לבר/בת מצווה, החל מתפסן מפיות ועד שקיות משי בצורת טלית. מומלץ ללכת על קו אחיד ולהתאים גם את הגימיק לשאר התפאורה שבחרתם. אני בחרתי בשקיות טול-טלית, מילאתי אותן במרשמלו והנחתי על כל צלחת. אפשר להוסיף גם מפיות עם כיתוב מיוחד או כל רעיון מקורי אחר – ויש הרבה כאלה בחנות!.

ומה שותים?

בשלב זה נותר לי לדאוג לשתייה, ובעניין הזה כדאי לערוך השוואת מחירים מכיוון שקונים כמות גדולה. אכן ערכתי בדיקה שאפשרה לי לקנות מגוון שתייה קלה, יינות ובירות, וגם כאן אני מזכירה – חשוב לא להשתולל. בקבוק יין אחד לכל שולחן זה בהחלט מספיק!

“… בו כיסא וגם שולחן”:

נותר לנו לדאוג לשולחנות וכיסאות, ולשמחתי הופתעתי לגלות שניתן להשאיל כאלה מבית הכנסת – פתרון מעולה וחינמי. אם לכם זה לא מתאפשר, תוכלו כמובן לשכור ציוד זה תמורת סכום סביר.
את השולחנות חשוב כמובן לסדר כך שיהיה מספיק מרחב תנועה לקום מהכיסא. צפיפות יתר גורמת לעצבנות…

וגם קצת סטייל:

אם בא לכם לתת טאצ’ אחרון ללוק של השולחנות, תוכלו לפזר עליהם צדפים או עלי כותרת. גם זר פרחים טרי וריחני יכול להוסיף לאווירה. אם האורחים כוללים ילדים קטנים, אפשר לערוך ‘שולחן ילדים’ – ולסמנו על ידי קשירת בלון לכל כיסא או על ידי מפה בעיצוב צעיר יותר.

התוכנית האמנותית: היו יצירתיים

מצגת של תמונות הילד מינקותו עד בגרותו זה נחמד, אבל תודו שזה קצת נדוש (ובגיל המצוות זה אפילו עלול להביך את המתבגרים שלנו). לכן, בחרנו להקליט בעצמנו, בעזרת מצלמת וידאו ביתית, שיר של זמר אהוב על הילד. את ההקלטה ביצענו בסגנון קריוקי, כשאנחנו לבושים כרוקרים אמיתיים (כולל הסבתא, שענדה משקפי שמש ונשאה על עצמה גיטרה). זה היה משעשע ומהנה והוסיף הרבה ‘צבע’. בסיום השיר והמצגת הכנו הפתעה נוספת: פנינו לשחקן הכדורסל האהוב ביותר על בני, וביקשנו ממנו לאחל מזל טוב אישי דרך המצלמה!
בנוסף, העברנו בין האורחים ספר תמונות (מעין “בוק”), עם תמונות מהטיול בר מצווה של בננו לחו”ל ומהחגיגה שלו עם החברים במועדון. אגב, גם הוא נערך באופן עצמאי לחלוטין באמצעות האינטרנט.  ואם תרצו, תוכלו לצרף גם מחברת מעוצבת שתהיה מיועדת לכתיבת ברכות מהאורחים.

זהו… נשמע מעייף? כי זה ממש לא היה כך, נהניתי מכל רגע והרגשתי מסופקת מאוד ממחמאות האורחים ומההנאה הרבה של כל הנוגעים בדבר. אז אם גם אתם מחליטים ללכת על זה שיהיה בהצלחה, והכי חשוב: מזל טוב!

פורסם במגזין 1213 (מקבוצת דפי זהב) – האתר לארגון בר/בת מצווה

 

כך לא תטבעו בים ההוצאות הכרוכות בבר/בת מצווה

בלוג 1: למה בכלל הבנות שלנו צריכות “בוק”?

בלוג2: בת מצווה – גרסת 2011

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.