fbpx

איפה עובר הגבול?

איפה עובר הגבול?

מחזה חדש עוסק בהטרדות מיניות במקומות עבודה

פרשת ההטרדות המיניות של הנשיא לשעבר, משה קצב, העלתה את המודעות לכל הנושא של הטרדה מינית בכלל ובמקומות עבודה בפרט. מאז הפרשה חלה עלייה במספר הנערות והנשים שמדווחות על פגיעות מיניות שחוו במקום עבודתן, אולם בקרב בני המין הזכרי צצה בעיה חדשה: גברים רבים, ובעיקר המעסיקים שבהם, לא תמיד בטוחים מה “נכון” ומה “לא נכון” ואיפה עובר הגבול בין נחמדות להטרדה. חלק מהם אפילו חשים שהפכו למטרה קלה סביב האשמות של נשים שעלולות לנצל את החוק לטובתן.

כדי להתגבר על הבעייתיות הזו, כבר לפני כשנה יצא חוק המחייב את כל מקומות העבודה בישראל להעביר הדרכה שנתית לעובדים בנושא הטרדות מיניות. אבל נחשו מה הבעיה:   בפועל, חברות רבות אינן מקיימות את החוק. המחזה “גבול”, שנכתב על ידי מיכל אקרמן, כלכלנית במקצועה, עומד בדיוק על הנקודה הזו – והוא מוצע למקומות עבודה ברחבי הארץ שאינם מנסים להתעלם מהעניין ונושאים באחריות החוקתית שמוטלת עליהם.
המחזה של אקרמן מספר על בחורה צעירה (המגולמת על ידי השחקנית הדס מורנו), שטוענת כי עברה הטרדה מינית במקום עבודתה. מולה נשמעת גרסת הבוס שלה (דן תורג’מן), שטוען כי מה שהיה שם זה “רומן בהסכמה”. ואם לא די בכך, המחזה הולך ומסתבך בהמשך, כאשר מתקיים דיאלוג בין הבוס לבין אשתו (נטלי עטיה) המנסה להבין מה באמת קרה בין השניים.

למעשה זהו מפגש חווייתי מיוחד, שבמהלכו מוצגים קטעי המחזה ולאחריו מועברת לצופים הרצאה מעניינת מפי עורכת דין, המתמקדת בהסבר החוק – תוך כדי ניתוח ההצגה. בראיון עבור “ישראל היום” סיפרה השחקנית-דוגמנית נטלי עטיה, המשתתפת בפרויקט, כי היא עצמה עברה הרבה הטרדות מיניות כנערה בת 15 שעבדה בדוגמנות, וכי לא היו לה את הכלים להתמודד עמן.
בשורה התחתונה זו הצגה דרמטית, מעניינת וסוחפת, המבהירה לכל המבולבלים מה מותר ומה אסור במסגרת החוק והנורמות החדשות שנוצרו. לא לנשים בלבד!

# המחזה “גבול” – כתיבה: מיכל אקרמן, בימוי: יונתן צ’רצ’י, לבירורים והזמנת המפגש (מתקיים במקום העבודה): ל- 050-7666662 (מיכל אקרמן)

מתלבטים אם כדאי ללכת לסרט “אין לי מושג איך היא עושה את זה?” קראן את הביקורת שלנו ותחליטו

מעוניינת בהסבה מקצועית?

כיצד מתמודדים עם המתבגרים בצורה נכונה?


עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.