fbpx

פסטיבל קולנוע

פסטיבל קולנוע

החל ממחר ועד מוצ”ש: הפסטיבל הבינלאומי לילדים ובני נוער בסינמטק תל אביב

כל שנה זה מגיע: חגיגית סרטים אמיתית לילדים ולבני נוער, שמזכירה לנו שאם הם ימשיכו לשבת רק מול הפייסבוק כל היום הם יפספסו עולם שלם – מרגש ומרתק – עולם הקולנוע.
פסטיבל הקולנוע הבינלאומי מציג השנה רשימה ארוכה של סרטים (מעל 60) עטורי פרסים מרחבי העולם וגם מישראל, שכוללת סרטים שנעשו על ידי ילדים ובני נוער, הקרנות בכורה של סרטים חדשים כמו “יומנו של חנון 2” ואפילו סרטים לפעוטות בגילאי שנתיים.

הפסטיבל ייפתח בסרט ההודי עטור הפרסים “אני קאלאם” (בימאי: מילה מדהאב פנדה), המספר על חלומו של ילד הודי, שהופך למציאות. במרכז העלילה, שנכתבה בהשראת סיפור אמיתי: ידידות מפתיעה עם נסיך מקומי המשנה את חייו של קאלם  מקצה לקצה. סרט אחר בשם “ווספה” מגיע אלינו הישר מהונגריה (בימאית: דיאנה גרו) ומספר על לאלי, ילד שזכה בפרס נחשק – ווספה, ועל הקשר הייחודי שלו עם אביו.

עוד בפסטיבל: הסרט החדש של המומינים – “המומינים במרדף אחר כוכב שביט” – אשר יוקרן בתלת ממד. למי שאינו מכיר, מדובר בדמויות הראשיות של סדרת ספרים ורצועות קומיקס העוסקות במשפחת טרולים עם גוף עגלגל ופרוותי והפכו זה מכבר לסמל הלאומי של פינלנד. הפסטיבל כולל בתוכו גם שיתוף פעולה עם “ערוץ הילדים”, שבמסגרתו שלחו ילדים ובני נוער רבים תסריטים אישיים, והנבחרים מתוכם הפכו לסרט. במסגרת שיתוף פעולה אחר, עם הערוץ הראשון, יוקרנו בבכורה סרטים קצרים מכל העולם, לרבות ישראל – במרכזם עומד סיפור אישי של ילד או ילדה המתמודדים עם אתגר משמעותי בחייהם.

במהלך הפסטיבל תתקיים גם תחרות בין שמונה סרטים, שיוקרנו בבכורה בלעדית ויתמודדו על פרס הסרט הטוב ביותר לשנה זו (על סך 10,000שקל). צוות השופטים יכלול בין היתר ילדים-שופטים, שעברו לצורך העניין הכשרה מקצועית בסינמטק במהלך הקיץ.

רוצים לזכות בזוג כרטיסים חינם? ענו עכשיו על חידון טריוויה בעמוד הפייסבוק שלנו (20 הגולשים הראשונים שישיבו על החידון יזכו כל אחד בזוג כרטיסים)

# הפסטיבל הבינלאומי ה-7 לסרטי ילדים ונוער, סינמטק תל אביב, 29-26.10.11, מחיר כרטיס:  40 שקל, לאתר הפסטיבל

כך נעזור למתבגר שלנו להוציא את האמן שבתוכו

איך נוציא את הראש שלהם מהאייפד / אייפון / סלולר / פייסבוק

קשורות: על מורכבות הקשר בין אם לבת

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.