fbpx

סמים פס

סמים פס

תופעה: בני נוער בישראל קונים זרעי מריחואנה ברשת

בישיבת הוועדה למאבק בנגע הסמים הכריז ראש מדור בכיר יחידת מבצעים במטה הסמים של המכס, אהוד אור-טל, על תופעה מדאיגה שהולכת וצוברת תאוצה בישראל: הזמנת זרעי מריחואנה על ידי צעירים באמצעות רשת האינטרנט. אור-טל הסביר כי מדובר בזרעי מריחואנה שמיועדים למעבדות פיראטיות לגידול בארץ, או כדי לגדל מריחואנה בבית. “אנחנו פועלים עם משטרת ישראל…אנחנו רואים שיש לנו בממוצע כל יומיים תפיסה של סם, בין אם מדובר ב- 250 ק”ג קוקאין ובין אם ב-68 גרם של גראס. כמעט את כל סוגי הסמים יש לנו פה: סם האונס, הרואין, קוקאין וכל מיני סמים פסיכוטיים למיניהם, אבקות מוזרות…”, אמר אור-טל.

מריחואנה היא הסם הלא חוקי הנפוץ ביותר בעולם. במחקר שנערך ב-2007 נמצא כי 14.4 מיליון אנשים בארצות הברית בלבד עישנו מריחואנה לפחות פעם אחת במהלך החודש האחרון. רוב המשתמשים מעשנים מריחואנה כסיגריות (ג’וינט), אבל ניתן גם לעשן אותה במקטרת. מקרה פחות שכיח הוא כשמערבבים אותה עם מזון ואוכלים אותה, או שחולטים אותה כמו תה.
המושג “מריחואנה” משמש לתיאור פרחים, זרעים ועלים מיובשים של צמח הקנבוס, המכונה ברחוב בשמות נוספים, כמו: גאנג’ה, גראס, חשיש ועשב. החשיש מופק מהשרף של הצמח קנבוס והוא חזק פי שישה בממוצע ממריחואנה.  “קנביס” מתאר סוגים שונים של הסם שמיוצרים מצמח הקנבוס, כולל מריחואנה וחשיש. בכל המקרים, מדובר בסם הגורם להזיות, כלומר מעוות את הקליטה החושית של המשתמש בו. הכימיקל בקנביס שיוצר את העיוות נקרא “THC”.

אם הילד שלכם מעשן ג’וינט, הוא ירגיש את ההשפעה בתוך דקות ספורות. התחושות המיידיות – האצת פעימות הלב, ירידה בקואורדינציה ובשיווי המשקל, והלך רוח “חולמני” כאילו הכול לא אמיתי – מגיעות לשיא בתוך 30 הדקות הראשונות. אלו הן השפעות לטווח קצר, שבדרך כלל נעלמות בתוך שעתיים עד שלוש, אבל הן יכולות להימשך גם זמן רב יותר – בהתאם לכמות הסם שנלקח, בחוזק של ה-THC ובקיומם של סמים אחרים שנוספו לתערובת. כיוון שהמשתמש הטיפוסי שואף יותר עשן ומחזיק אותו במשך זמן רב יותר מאשר סיגריה רגילה, לג’וינט יש השפעה חמורה על הריאות של האדם. מלבד אי הנוחות בכאבי גרון והצטננויות, נמצא שצריכת ג’וינט אחד חושפת את האדם לאותה כמות של כימיקלים גורמי סרטן כמו עישון של חמש סיגריות. גם ההשפעות המנטליות של שימוש במריחואנה הן חמורות: למעשני מריחואנה יש זיכרון וכושר מנטלי דלים יותר מאשר למי שאינו משתמש בסמים.

בעמותת “ישראל אומרת לא לסמים” אמרו בתגובה לממצאים שהוצגו בוועדה, כי חומרת הבעיה של הסמים והשפעתם ההרסנית על הנוער חייבים להיות ידועים לכל ההורים בארץ. “סמים גורמים לירידה בציונים, ואף גרוע מכך  – לפגיעה בבריאות ולהרס חיי הצעירים. הפתרון הטוב ביותר הוא להגיע אל בני הנוער עם חינוך אפקטיבי נגד סמים המבוסס על עובדות, לפני שהם יתחילו להתנסות בסמים. הרבה פחות סביר שמתבגרים שיודעים את האמת על סמים יתחילו להשתמש בהם”.

האם אלכוהול יכול להרוג?

נתונים מהדוח השנתי האחרון של עמותת עלם

בתוך כל מתבגר יש אמן. כך תוציאו אותו החוצה

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.