fbpx

האוטו שלנו

האוטו שלנו

הילד קיבל רישיון? תגידו יפה שלום לרכב המשפחתי שלכם

יום אחד, בלי התראה מוקדמת, זה פשוט קרה. הבלעדיות שלי על הרכב המשפחתי הופקעה ממני באחת, ונאלצתי להתעורר למציאות חדשה. עד אז, משא ומתן עם בני דור היה בדרך כלל תהליך גמיש למדי והוביל למצב של win win. אבל כשדור בגר וצלח את הטסט הראשון, כשהוא חדור תחושות גאווה וביטחון, התחלתי להבין שכל יום נוסף עד שתוסר המחויבות למלווה מבוגר לנהג החדש הוא בגדר מתנה – לפני הסדרי החלוקה החדשים של הרכב.
והיום הזה לא בושש לבוא. בני הצעיר, אז בן 18, תובעני ועקשן (קצת יותר ממני אמו), ניצב מולי בנחישות ודרש בתוקף שהרכב יתחלק באופן שווה ביני לבינו.

העברת בעלות או העברת אחריות?

בתי הבכורה כבר הספיקה לחסוך כסף ולרכוש לעצמה רכב, בעלי השתמש רוב הזמן ברכב שלו מהעבודה, ונותרנו רק דור ואני. נזעקנו למגשר – ומי אם לא בדמותו של בעלי הפשרן, המגשר האולטימטיבי שעמד לרשותנו וכיהן בתפקיד “המבוגר האחראי בבית”.
זה היה לא קל, ואפילו די מכעיס. ממקומי ההורי והאישיותי, גם אני מתקשה להתגמש. גם אני, האמא המאמנת והמתאמנת, נאלצתי לפשפש שוב בארגז הכלים העומד לרשותי – כדי למנוע מצב שבו אתעמת עם בני ואאבד הן את סמכותי ההורית והן את בעלותי על הרכב.
בסופו של דבר, דור נאלץ להפנים שהרכב לא יכול להתחלק בינינו באופן שווה בשווה וכי הוא יעמוד לרשותי כל עוד אני נזקקת לו. כשהדבר אינו הכרחי ויש לי אפשרות לוותר, כמובן אעשה זאת בשמחה.

ואיך כל זה קשר לסמכות?

תבינו, להיות אמא מתאמנת זה קשה בהרבה מלהיות מאמנת. הרי המטרות האימוניות במציאות חיי אינן מסתיימות, וככל שהזמן עובר וילדיי גדלים הן הופכות מאתגרות יותר ומצריכות יצירתיות רבה יותר. בכל גיל, אצל כל אחד מילדיי, אני נדרשת לתהליך מחודש. אני נאלצת להחליף תבניות חשיבה,  הנטועות בי מאז שאני עצמי הייתי נערה מתבגרת עיקשת – בשעה שהוריי, כפי שלצערי מסתבר לי היום, ידעו להיות סמכותיים יותר. ממקומי כנערה לא יכולתי וגם לא העזתי לעמוד ולדרוש להשתמש ברכב המשפחתי, למשל, כמו בני – שניצב מולי נחוש ובוטח במאבק על זכותו לשוויון מלא. כנערה היה לי ברור בהחלט מה שאינו ברור לבני: הרכב המשפחתי אינו נושא לוויכוח ואינו אמור להתחלק באופן שווה בין אמא לבנה.

ואתם הורים וצעירים. כיצד אתם התמודדתם עם סוגיית “הנהג החדש והצעיר” בתא המשפחתי שלכם?

אשמח לשמוע מכם תגובות, הערות או חוויות אישיות, כתגובות לבלוג, בעמוד הפייסבוק שלנו, או באימייל האישי: :[email protected]

לפוסט הקודם של ריקי: כולנו מאסטר שף

המשמעות של ראש השנה עבור בני נוער בסיכון

הרפואה הסינית מתגייסת להפחתת ההשמנה בקרב מתבגרים


עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.