fbpx

עקיצות מדוזות ועוד

עקיצות מדוזות ועוד

 

עקיצות של יתושים ומדוזות, מכות שמש וכוויות, בעיות בעיכול ופגיעות ספורט. אם יש לכם מתבגרים בבית, סביר להניח שנתקלתם לפחות באחת התופעות הללו. מה יש להומיאופתיה להציע כעזרה ראשונה לבעיות נפוצות בקיץ?

 

 

כהורים אתם בטח מכירים את ההרגשה: בחורף – כשהשפעת, ההצטננויות, ההתקררויות ודלקות האוזניים באות לבקר כמעט את כל בני הבית בזה אחר זה – אנחנו כבר מצפים לימים החמים, לים, לבריכה, לחופש הגדול…
ואז הוא מגיע, הקיץ הישראלי, והוא מביא איתו את החום האדיר והלחות הבלתי נסבלת; את היתושים והחרקים למיניהם שלא חוסכים מאתנו עקיצות בכל הגוף; את המדוזות שאוהבות לבקר בים לא פחות מאתנו; את השמש היוקדת שמאיימת עלינו בכוויות, בהתייבשות או בקלקול המזון (קלקול קיבה בקיץ, מי לא מכיר?). הוסיפו לכך חוסר סבלנות כללי ועצבנות בכבישים, במיוחד כשהמזגן לא עובד, והרי לכם תבשיל רותח ומבעבע שגורם לכולנו להתגעגע נואשות אל הימים הקרירים.
ועד שאלה ישובו אלינו, להומיאופתיה יש הצעות שיכולות לסייע לנו לעבור את הקיץ כשאנחנו רגועים ובריאים יותר.

[fancy_box]

מהי תרופה הומיאופתית?

כולנו נולדים עם אנרגיה, המכונה “כוח החיים”, אשר שומרת עלינו ומעניקה לגוף יכולת ריפוי טבעית. זהו מעין מנגנון שיודע לפקח ולנהל את כל המערכות, בתנאי שנטיב עמו ונאפשר לו לפעול כהלכה. כוח החיים במיטבו כשאנו שומרים על אורח חיים בריא. הוא מושפע מהסביבה, מתרופות, משינויים הורמונליים בגיל ההתבגרות, מגורמים נפשיים, מציפיות גבוהות של ההורים, סמים, אלכוהול, עישון, חוסר שינה, מזון ושתייה, תורשה, חיסונים, היעדר פעילות גופנית ועוד. כל אלה פוגעים בכוח החיות וביכולתו לפקח על המערכות, ועלולים לגרום סבל שהופך לאורך זמן למחלה.
הומיאופתיה היא רפואה הוליסטית, שמטרתה היא לחזק את כוח החיים ולסייע לגוף לרפא את עצמו באופן טבעי. הניסיון מלמד כי ילדים ומתבגרים מגיבים היטב לתרופות ההומיאופתיות, זמן מחלתם מתקצר והם עשויים להבריא במהרה. אלו הן תרופות עדינות מאוד, ללא תופעות לוואי, שמחירן זול יחסית ורובן בטוחות אפילו לתינוקות ולנשים בהיריון.

[/fancy_box]

מינון והוראות שימוש למתבגרים

לפני שנתחיל, הנה הוראות השימוש והמינון המתאים לילדים ולמתבגרים: הרמדי (תרופה הומיאופתית) מופיעה בצורת כדוריות קטנות בגודל סוכרזית, שמיועדות לשימוש פנימי – למציצה בפה, אלא אם כן מצוין אחרת.
במקרים של עזרה ראשונה: שלושה כדורים למציצה תחת הלשון, עד ארבע פעמים ביום.
במקרים חמורים או בסמוך לפגיעה: ניתן ליטול כל שעה, ועם ההטבה להגדיל את המרווחים.

מדריך עזרה ראשונה לתופעות קיץ

 

עקיצות

בקיץ נפוצות עקיצות מדבורים, מעקרבים ועכבישים, ממדוזות, מאלמוגים ומקיפודי ים. יש לנהוג בתבונה ובשיקול דעת בעקבות תלונה של הילד על עקיצה, מכיוון שעקיצת דבורה או עקרב עלולה לגרום קשיי נשימה קשים למי שרגיש אליה. לכל אחד מבעלי החיים מנגנון פגיעה שונה, אך הטיפול הוא לרוב אחיד. התרופות ההומיאופתיות יכולות לשמש כהשלמה לטיפול קונבנציונלי וכעזרה ראשונה בבית, במקרים קלים וסבירים של עקיצות. במקרים חמורים, יש להעביר את הנפגע לבית החולים, כדי לשכך הכאב ולחברו לעירוי.
בחירת התרופה ההומיאופתית תיעשה על פי מאפייני התגובה האישית לעקיצה. תופעות נפוצות הן אודם, נפיחות במקום העקיצה וכאב.

Apis: ניתנת בעקבות עקיצת דבורה, ומתאימה גם לעקיצות והכשות המוטבות במים קרים. תסמינים נלווים לעקיצה: חוסר סבילות לחום (בעיקר סביב העיניים, הקרסול והידיים), נפיחות, הצטברות נוזלים, תגובה אלרגית, פריחה, כוויות ובצקת. התרופה מתאימה גם למקרים של נשיכות, כשהסימפטום העיקרי הוא חום, כאב ואודם מקומי. קיים גם ג’ל Apis המיועד לשימוש חיצוני, למניעה ולטיפול בעקיצות.

ג’ל מלמון, למונגראס וגרניום: ג’ל נוסף לשימוש חיצוני, שאמנם אינו מכיל מרכיבים הומיאופתים אלא שמנים ארומטיים, אך נמצא יעיל ביותר לצורך מניעה והרחקת יתושים. מתאים למריחה על פינות החלונות והמשקופים או על פני השטח של המיטה.

Cantharis: מתאימה במיוחד לעקיצות, כשהאודם המקומי והנפיחות מזוהים עם כאב שורף או עוקץ. לכוויה קלה עם בועות, או גרד עם שלפוחיות (עקיצת מדוזות).

Ledum: כאשר מורגש גירוי חזק, הגורם לגירוד המקום, וכאשר הגירוד אינו מרגיע את תחושת הגירוי אלא מגביר אותה. התרופה מקלה כאב פועם או דוקר, הנובע מדקירה וחדירה (פציעה חודרנית), ולכן יעילה לאחר ניתוח או עקיצת חרקים. היא נחשבת ל”אנטי טטנוס” ההומיאופתי ומשמשת גם כתרופת מנע, כלומר מומלץ ליטול אותה כשמגיעים לאזור שבו יש לכם סיכוי גבוה להיעקץ.

פגיעות ספורט

במהלך חופשת הקיץ רבים מאתנו יוצאים למסלולי הליכה בחיק הטבע, או לחלופין לפעילות גופנית במגרשים. לעיסוקים הללו עלולים להתלוות תאונות, פציעות, חבורות, חבלות גוף ולעתים גם שברים.

Arnica: להקלה מיידית של פציעה וחבלה, מכות יבשות, הלם פיזי ורגשי, פציעות, תאונות, סטרס, כאבי שרירים, כאבי גפיים, נקעים, נפיחות וכאבי מפרקים. השימוש בארניקה מוריד נפיחויות, מפחית דימומים ומזרז ריפוי. זו תרופה שמומלץ להחזיק בכל בית וליטול בכל פציעה. קיימת גם משחת ארניקה, שמיועדת למריחה על חבורות שנוצרו מתחת לעור (שלא ניזוק).

 

בעיות במערכת העיכול

מערכת עיכול שאינה במיטבה מהווה גורם מרכזי למחלות רבות. התגובות המיידיות של הגוף לבעיות עיכול הן כאבי בטן, גזים, עצירות, שלשול, עייפות אחרי ארוחה, ונפיחות.

Arsenicum: מתאימה למצבים של הרעלת מזון, הפרעות במערכת העיכול, שלשולים, בחילות והקאות, כאבי בטן, צמרמורת, אי שקט וחרדה. כאשר לשלשול או לעצירות מתלווה תחושת שריפה ואי נוחות בבטן, האדם חסר מנוחה, חרד, קר לו ומשתוקק ללגימות קטנות של מים.

Nux Vomica: התרופה מומלצת לכל מטייל: מתאימה במיוחד לעצירות או שלשול הנגרמים בעקבות ארוחה עשירה או שמנה – למצב של אכילת יתר של בשר או מזון מתובל, או מצריכה גדולה של אלכוהול. תסמינים: כאבי בטן, עוויתות שנובעות ממזון, מעודף קפה ומעודף ממריצים; בחילות והקאות, כאבי ראש בבוקר שאחרי – עם רגישות גבוהה במיוחד לאור ורעש והחמרה ניכרת ברוח פרצים קרה (או בקור של מזגן).

Lyc: מתאימה למצבים של נפיחות בבטן וגזים, עם קשיי עיכול וכאבי בטן. מומלץ למטיילים ולמתבגרים היוצאים לטיול של כמה ימים, ונוטים לסבול מחוסר פעולת מעיים כתוצאה משינוי מקום והרגלים.

כוויות שמש והתייבשות

מתבגרים ובני נוער נוטים לזלזל בנזקי השמש. כוויות נגרמות עקב חשיפה מוגברת לקרינה על סגולית שבקרני השמש, וכתוצאה מכך מאדים העור, נעשה מודלק ורגיש ולעתים גם מעלה שלפוחיות. חשיפה כזו לאורך שנים מביאה להתנוונות רקמת החיבור של העור ולאובדן גמישותו – מה שיוצר נזק בלתי הפיך ועלול להוביל למחלות.
אצל צעירים הנחשפים באופן לא מבוקר לשמש מופיעים תסמינים של התייבשות, עייפות, בחילות, כאבי ראש, עצבנות וזיעה קרה. במקרים חמורים, כשמופיעים חולשה ובלבול, יש לפנות בדחיפות לקבלת טיפול רפואי.

Cantharis: יעילה כשהתחושה בעור היא של שריפה ודקירה גם יחד. מתאימה לכוויה קלה עם בועות, או לגרד עם שלפוחיות.

Belladona: כשלכאב בעור נוספת תחושת חום. כאב פועם או הולם, המחמיר בשכיבה, בכפיפה או מתנועה פתאומית; עצבנות ורגזנות הולכות וגוברות, תחושת יובש בגרון ללא צימאון. למצבים של מכת שמש, כאבי ראש מחשיפה מוגברת לשמש וחום.

Calendula  – משחה לשימוש חיצוני: יעילה לכוויות ולחיטוי במקרים של פצעים פתוחים.

ג’ל אלוורה לשימוש חיצוני: אמנם אינו מכיל מרכיבים הומיאופתים, אך מומלץ בכל בית למקרים של כוויות וגירויים בעור.

המידע בכתבה הוא בגדר המלצה בלבד ואינו בא להחליף טיפול רפואי במקרי הצורך. מומלץ ורצוי, בכל מקרה, להיוועץ עם הומיאופת מוסמך לפני כל טיפול ולהרכיב בעזרתו ערכת עזרה ראשונה – המתאימה לצרכי בני הבית. את התרופות ההומיאופתיות ניתן להשיג בכל בית מרקחת הומיאופתי ובסניפי הסופרפארם.

הכותבת היא רוקחת והומיאופתית קלאסית בכירה –RCHom, PCHom, RCP, יוצרת ואמנית
www.sthomeopathy.com

לילד/ה יש פצעי בגרות? רגע לפני הרואקוטן, תנו צ’אנס לאיורוודה

כל הדרכים להתמודד עם קוצר ראייה אצל מתבגרים

למה הצחוק כל כך בריא לנו, ולמה כדאי להשתתף ביוגה צחוק

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

  1. היי אסתר
    קראתי את המאמר שלך בעניין רב.
    הוא ברור וממצה ובהחלט יעיל.
    אכן ,תקופת הקיץ מהנה ועם זאת, גורמת לנו אי נוחות.
    חלק מהתרופות,שהזכרת במאמר, כדוגמת ה- ארניקה
    יושבות אצלי על המדף,והן בהחלט יעילות.
    חשוב שיהיו פתרונות מהירים,זמינים ועדינים, כאלה שהזכרת במאמר.
    תודה
    פיקי

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.