fbpx

הפעם הראשונה שלה

בתי, בת 16 וחצי, יוצאת עם החבר שלה כבר מאז גיל 14. אתמול היא פנתה אלי בהתייעצות לגבי אמצעי מניעה, מכיוון שהיא רוצה להתחיל לקיים עמו יחסים. הסברתי לה שהיא תצטרך ללכת לרופאת נשים כדי לקבל מרשם לגלולות, אך היא מאוד חוששת מפני הבדיקה. אני מניחה שהיא טרם קיימה עמו יחסי מין, האם בכל מקרה נחוצה בדיקה פולשנית? אילו עצות אוכל לתת לה כדי להקל עליה?

[credit]מאת: ד”ר רות גייסט. 20.07.11[/credit]

ראשית, אני ממליצה לך לקבוע לבתך תור אצל גינקולוגית שמתמחה בגינקולוגיה של גיל ההתבגרות, מכיוון שמעבר לידע המקצועי שלה היא גם תהיה קשובה ורגישה יותר לצרכים הייחודים של בתך. כמו כן, חשוב לדעת שאם בתך מבקשת רק להתייעץ לגבי התאמת אמצעי מניעה, היא אינה חייבת לעבור בדיקה גינקולוגית (זכותה לבקש ייעוץ ללא בדיקה). כמו כן, אם עולה הצורך בבדיקה, היא רשאית לדרוש נוכחות של אדם נוסף בחדר, אם הדבר יקל עליה.

הסבירי לבתך שהיא יכולה לבקש מהגינקולוגית הסבר מקיף אודות הבדיקה שהיא צפויה לעבור, וגם  כדאי שהיא תכיר את עצמה ותלמד – אפילו דרך המראה באמבטיה – איך איבר המין שלה בנוי. בנוסף, הבהירי לה כי כל גינקולוג וגינקולוגית מחויבים לסודיות רפואית, וכי הזכות האם לשתף את ההורים נתונה רק בידי המתבגר/ת. כפי שאת בוודאי יודעת, ככל שבתך תהיה רגועה ורפויה יותר, כך הבדיקה תהיה עבורה קלה יותר.

המשיבה היא מומחית לגינקולוגיה של נערות ומנהלת המרפאה לילדה ולנערה בבית חולים דנה שבמרכז הרפואי תל-אביב

הילדה מפחדת מתקיפה מינית, איך אפשר לעזור לה?

היא כל כך מבואסת מהווסת. מה עושים?

רוצים לדבר על זה? פורום הורים למתבגרים בתפוז / פורום הורים לילדים ביסודי בתפוז

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.