fbpx

מהפכה בחדר

מהפכה בחדר

איך נשכנע את המתבגרת שלא תקנה פוסטר ענק של ג’סטין ביבר (“מחר תעריצי מישהו אחר”); מה לעשות עם המכוניות והמטוסים של המתבגר (לא לזרוק!); היכן לתלות את התמונות החדשות (תלוי בגודל החדר); ובאילו צבעים לבחור (בלי להשתולל). הופכים את החדר של הילד/ה לחדר של נער/ה

במוקדם או במאוחר מגיע השלב שבו העיצוב הנאיבי של חדר הילדים כבר אינו מתאים למתבגר שגדל אצלכם בבית (איך השנים טסות, אה?). אמנם כבר מזמן החלפתם את המצעים והתמונות של פו הדוב ומיקי מאוס למצעים חלקים ופוסטרים של “כמעט מלאכים” “, ועדיין – מבצבצת לה דיסהרמוניה בין ניצני גיל ההתבגרות לבין הנוף הכללי של החדר שלו. והרי, אין זמן נכון ומתאים יותר לשם כך כמו חופשת הקיץ הארוכה, המזמנת למתבגרים שלנו הרבה זמן פנוי לארגון ועיצוב המקדש הפרטי שלהם.

אליעד יהלום, צלם המתמחה בצילום אמנותי לעיצוב פנים – לחדרי שינה, ילדים ונוער, מדגיש את העובדה ששנות העשרה המוקדמות מאופיינות בתחלופה מהירה ביותר בזירת הכוכבים של ילדינו. אז מה אם אתמול ג’סטין ביבר או הזוכה התורן של “כוכב נולד” היו כל עולמה של הילדה? עכשיו היא כבר ממש לא רוצה אותם בחדר. “לכן, כאשר מעצבים חדר שינה בגיל העשרה, חשוב לזכור כי החדר ישמש את הילד לפחות עד הצבא, ולכן רצוי שלא לבחור עיצוב עם מותגים של דמויות האהובות עליו בגיל הזה – כפי שבחר עד היום”, אומר יהלום. “בשלב הזה צריך להביא בחשבון את העובדה שהטעם האסתטי והאופי של הילד ישתנו לאורך הזמן”.

משדרגים: צעד אחר צעד

גודל התמונות: בחדרים קטנים יחסית עדיף לבחור תמונה אחת גדולה ואחת קטנה יותר. כדי לתת תחושת הרמוניה בחדר, רצוי ששתיהן יהיו בעלות קונספט וצבעים דומים.

איפה לתלות ואיפה לא? אחרי שהילד בוחר תמונות לטעמו, חשוב לא פחות לבחור את מיקומן בחדר:

מהפכה בחדר


  • תמונה גדולה תתאים לתלייה מעל לשולחן המחשב/ פינת הלפ-טופ, ואילו תמונה פנוראמית מלבנית – בעלת נוף אורבני – תתאים יותר לתלייה מעל המיטה או לצידה. “בחירה כזו תכניס עומק בתפיסה הוויזואלית של חלל החדר ותעניק תחושה של מרחב. מאותה סיבה, אגב, אם חלל החדר אינו גדול במיוחד מוטב לבחור רהיטים קטנים יחסית”, אומר יהלום.
  • אם יש לכם טלוויזיה בחדר, יהלום מדגיש: “אל תתלו את התמונה ממול הטלוויזיה, כי ההשתקפות שלה תפריע לכם לצפייה, מה גם שבחירה כזו אינה נכונה מבחינת העיצוב הסימטרי. כמו כן, חשוב לא לתלות את התמונה מעל הטלוויזיה – הן מבחינה עיצובית והן מבחינת נוחות”. מאותה סיבה אל תתלו תמונה מול מראה – ההשתקפות עלולה להפריע לכן כשאתן מודדים בגדים ומתאימים צבעים.
  • תמונה בגוונים נועזים מקמו בגב החדר, כדי שלא תפריע לרמת הריכוז בזמן קריאה ולמידה.
  • טרנד הטפט: לפני שאתם שוללים מראש, דעו לכם שכלל מספר אחד בעיצוב הוא לא להיות מקובע ולשמור על ראש פתוח. בעניין הזה, אומר יהלום, צריך להביא בחשבון שהטפטים של היום הם לגמרי לא הטפטים שאתם מכירים מבית סבתא.
    “בעזרת הטכנולוגיה המפותחת ניתן כיום להדפיס תמונות דיגיטליות על גבי בד קנבס ברמת גימור גבוהה וליטוש קפדני ואסתטי. כמו כן, ניתן להזמין כל תמונה כטפט על גבי קיר שלם”. אם חלל החדר אינו גדול במיוחד, יהלום ממליץ לבחור רק בקיר אחד לעיצוב בעזרת טפט ולא בכל ארבעת הקירות – כדי לא לגרום לחדר להיראות עמוס מדי וכדי לא לפגוע ברמת הריכוז של הילד בזמן לימוד או קריאה. אגב, גם אם יש לכם בחלל החדר עמוד (או קיר צר) שתמיד מצאתם אותו חסר תועלת ומפריע, זה המקום לשדרג אותו בעזרת טפט מיוחד – צר וארוך.

    בוחרים צבעים: לבנות ממליץ יהלום לבחור בגווני פסטל עדינים, מכיוון שהם משרים רוגע והרמוניה ומזמינים את החברות לשהות בחדר זמן רב. “גווני שמנת, למשל, מאפשרים לשחק עם האלמנטים שנמצאים על הקירות ועם צבעי הריהוט המשתנה”, הוא אומר. והוא לא מתכוון לכך שעיצוב החדר ייראה משעמם: “אם רוצים להכניס עיצוב חי ועדכני, כדאי לבחור תמונה בעלת צבעים עזים ותוססים, או לקשט קיר אחד בטפט נועז”.
    לבנים המעצבים את החדר שלהם, יהלום ממליץ לזכור שגם אם הם “אוהדים שרופים” של “הפועל” – מוטב לוותר על גווני האדום בצבע הקירות. “שהייה בחדר אדום לאורך זמן עלולה לגרום למתח ולתחושה של אי שקט”, הוא אומר. “מוטב להימנע גם משימוש בגווני שחור ואפור, שנחשבים ניטרליים ולכן פופולריים יחסית – אלו עלולים להשרות אווירת דכדוך, להטעות בתפיסת החלל ולתת תחושה שהחדר קטן יותר”. אם הבנים שלכם בכל זאת אוהבים את הצבעים האלה, תוכלו להציע להם להשתמש בהם כטפט לעיצוב קיר בודד במשחק של פסים, צל של דמויות, או לחלופין: תמונות בשחור-לבן שתמיד מעניקות ממד אופנתי לחדר. “כיום מאוד אופנתיים צילומים בשחור לבן עם נגיעה של צבע בודד, לשבירת הניגודיות. לדוגמה: צילום של איש עם כובע צהוב, או שולחן אדום ברקע שחור-לבן”.

    צעצועים ישנים בשירות הרטרו

    מהפכה בחדר

    את הדובדבן שבקצפת משאיר יהלום לסוף. המתבגרים שלכם מתקשים להיפרד ממכוניות המרוץ הישנות והמשופשפות או מהבובות הבלויות, ומצד שני הן נראות להם ילדותיות מדי? גייסו גם את אלה לעיצוב המשודרג. “בשנים האחרונות הטרנד הכובש את עולם האופנה והעיצוב הוא סגנון הווינטג’ והרטרו”, אומר יהלום. “כל דבר ישן הופך באופן אוטומטי ל’מגניב’, ולכן אפשר לשמור את הצעצועים הישנים ולהפוך אותם לפריט עיצוב אמנותי. תוכלו למשל לקחת  את אוסף המטוסים והבובות, לצבוע את הפריטים בספריי (זהב הולך חזק – נסו אותו על מטוסים), ולתלות אותם מהתקרה על ידי חוטי דייג שקופים. הבנות יכולות לסדר את הבובות במדפי כוורת, והבנים יכולים להשתמש במכוניות הצעצוע כמעמד לספרים”.

    עד סוף יולי: ספרייה דיגיטלית בחינם לכיתות א’-י”ב

    אוהבות חצאיות? כנסו לראות איזו גזרה הכי תתאים לכן

    ביבר מאניה: כך נלמד את המתבגר/ת להעריץ באופן שפוי

    עוד בנושא

    אין פוסטים נוספים בנושא זה
    commentIcon

    הורים למתבגרים / מתבגרות?

    גם אנחנו!

    הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.