fbpx

מתנה למתבגרת

מתנה למתבגרת

הנה הגיע “החופש הגדול”, ועבור נכדתי זו לא סתם חופשה אלא מעבר מבית הספר היסודי לתחילת הלימודים בחטיבת הביניים. אני רוצה לקנות לה מתנה לקראת הצעד המשמעותי בדרך ההתבגרות שלה. מה אקנה לה?

כשהייתי בגילה, “החופש הגדול” היה קשור אצלי ואצל חברותיי לספרים, ספרים, ספרים.
קראנו שעות על גבי שעות, עד היום זכורים לי לטוב הספרים: “השד מכיתה ז'”, “חסמבה”,
“המטוס המריא בחצות”, “מחניים”, “איזהו גיבור?”, ואפילו חוברות כמו “טרזן”, ועוד ועוד.
ללקק את האצבעות.
הכול היה בספרים של ילדותנו – עניין, מתח, דמיון, הרפתקאות, ארצות רחוקות, ערכים, הומור.
אפילו נושאים לשיחה, ואפילו בריחה מאנשים וממצבים סביבנו.

עבורי לא הייתה מתנה מתאימה יותר מספר, אבל אני יודעת שנכדתי, איך לומר, “לא תתלהב” ממתנה כזו. אז מה אקנה לה לחופשה הגדולה שבין היסודי לחטיבה – חופשה של צעד משמעותי בהתבגרות?…לא אדע.
בינתיים, כהרגלי, אני ממשיכה בדרך שסיגלתי בילדותי  –  דרך הקריאה הבלתי נלאית. ובימים אלו של הרהורים על “איזו מתנה לקנות?” נמצא אצלי בקריאה הספר “ללכת בעקבות הלב” מאת סוזאנה תמרו (הוצאת מודן, 1996). איני נוהגת לקרוא ספר יותר מפעם אחת, אבל את הספר הזה אני קוראת עכשיו בפעם השלישית. מדוע? מה יש בו? יש בו מכתבים שכותבת סבתא לנכדתה, וכנראה שיש בו הרבה מעבר לכך. תוך כדי קריאה אני מבחינה שיש בספר עצה שאוכל להעניק לנכדתי במתנה, עצה שתלווה את המתבגרת הצעירה בדרכה. והנה היא כאן כלשונה:

“וכאשר ישתרעו לפנייך דרכים רבות ולא תדעי באיזו מהן ללכת, אל תבחרי באחת באקראי, אלא התיישבי על מקומך והמתיני, נשמי נשימה עמוקה שופעת אמונה, כפי שנשמת ביום צאתך לאוויר העולם, אל תניחי לדבר להסיח את דעתך, המתיני עוד ועוד. שבי במקומך, בדממה, והקשיבי לקול ליבך. וכאשר ידבר איתך קומי ולכי לאשר יישאך…”

מילים יפות למתבגרים, ובעצם גם למבוגרים. אבל אולי בת ה-12 צעירה מדי עבורן? נו, מה יהיה, אני חייבת למצוא לה מתנה! אולי יש לכם רעיונות?

ומה אתן אומרות, סבתות? אשמח לקרוא את תגובותיכן,
(גם סבים יכולים).

לבלוג הקודם של שרה שלום: זיכרונות מקום המדינה

רוצים לבלות שעת איכות עם המתבגר/ת? נסו את הקלפים החדשים שמבוססים על ציור אינטואיטיבי

מה צריך לדעת לפני שקונים לילדה המתבגרת הלבשה תחתונה?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

3 תגובות

  1. שלום שרה
    מקווה מאוד להצטרף לחוג הסבתאות בקרוב…יש תינוקת בדרך. אני מתארת לעצמי שבשנים הראשונות אין בעיה בקניית מתנות לנכדים, אבל כשהם גדלים……..
    יש להם דעה משלהם…יש להם אישיות, רצונות, טעם אישי….
    לפעמים בגיל הזה הרצון להיות כמו כולם קובע הרבה בטעם, בהתנהגות, בלבוש ובשיוך. אני בעד לשאול לדעתה ומה היא מעדיפה – כך היא תקבל מתנה שבאמת חפצה בה.
    האם היא אוהבת לכתוב כמוך? במקרה כזה יומן אישי יכול להתאים

  2. סבתא שרה יקרה,
    קצת חבל שאני לא הנכדה שלך, את נשמעת לי סבתא מגניבה. אני בעצמי כבר סבתא ויש לי שמונה נכדים ונכדות שיהיו בריאים, ואני אוהבת לקנות להם מתנות – לאו דווקא בהזדמנויות מיוחדות, כגון ימי הולדת וכיו”ב. אני אוהבת לקנות להם דברים שאני רוצה לעצמי: ספרים שאני זוכרת לטובה, משחקים שיוצאים במהדורות מחודשות, צעצועים, צבעים, פנקסים מיוחדים
    ועוד ועוד – הרי המגוון והמבחר גדולים. אז אני קונה ומביאה הביתה, ומכיון שכולם גרים קרוב אלי, אז כולם נהנים ממה שיש בביתי.
    מובן שבימי הולדת אני קונה מתנות מכוונות-אישית לכל בעל שמחה, אבל אז אני מבקשת מההורים שיגידו לי מה לקנות, או, לגדולים יותר, אני אומרת שיתייעצו הם עצמם עם ההורים.
    לפעמים אני פשוט נותנת סכומי כסף, כ”יד האפשרות” שלרשותי – והילדים אוהבים זאת, ללא קשר ל”כמה”.
    אני אף פעם לא מנסה להפתיע במתנות. אז שנתברך כולנו בילדינו ונכדינו. רק טוב. דינה

  3. נסי להזמין אותה לאחר צהריים משותף, שיתאים לאופי של שתיכן.
    זה יכול להיות יציאה לקולנוע: סרט – שהיא תבחר, בית קפה, שופינג – הקציבי לה סכום לבגד או מתנה אישית. אפשר ללכת יחד להופעה שמדברת אל שתיכן – מחול?, אם אתן כפריות – לנסוע יחד לתל אביב. קנו את המתנה יחד תוך כדי בילוי. (ממי שנמצאת “באמצע” – אמא לבת תשע פלוס)

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.