fbpx

הפייסבוק במרכז הבמה

הפייסבוק במרכז הבמה

הצגה חדשה ממחישה את הפן ההרסני של העולם הווירטואלי

ההצגה החדשה “ליפול ברשת” משקפת בצורה אמינה את העולם החברתי של המתבגרים בתקופתנו – עולם שבו התקשורת, האינטרנט, הפייסבוק והיו-טיוב ממלאים בו תפקיד מרכזי.

מסכי הווידאו המוצבים על הבמה במהלך ההצגה יוצרים דיאלוג עם שפת התיאטרון, ומאפשרים הצצה לעולם האינטרנטי. באופן הזה הם מטשטשים את עולם המציאות עם זה הווירטואלי.

תקציר העלילה: במרכז ההצגה עומדת ילדה בשם לולי – ילדה אהובה ומקובלת, שלגמרי בטעות שולחת בדואר האלקטרוני מכתב שלא היה אמור להישלח. הטעות הזו עולה לה ביוקר: עקב כך מוטל עליה חרם מצד כל ילדי הכיתה. לולי חוששת לספר להוריה על החרם הנורא, וכדי להתחמק מבית הספר היא טוענת שיש לה “כאבי בטן” שאינם מרפים. היא מסתגרת בחדרה,  החברים אינם מבקרים אותה, הטלפון אינו מצלצל, והיא מוצאת נחמה רק ביו-טיוב – בשיריו של זמר שאותו היא מעריצה. הכוכב שלה מגיח אליה מתוך מסך המחשב, ובין השניים נרקם קשר של חברות ואמון.

עולמם של מתבגרים בני ימינו מעלה שאלות רבות שמטרידות אותם ואת והוריהם. איך מתמודדים עם המציאות הנוכחית שבה הפצת מידע ושמועות היא מיידית ורחבה, ועלולה להיות הרסנית? מהו תפקיד ההורים? מה הגבול של פרטיות? האם עדיין קיים בעולם שכזה סיכוי לקשר חברות אמיתי ונאמן?

ההצגה יפה וכתובה בצורה חכמה, זורמת ואמינה (המוזיקה, אגב, היא מאת יובל מסנר). היא גם משוחקת היטב, ומאפשרת לבעלי מקצועות הבמה השונים לשתף פעולה בכישרון רב. הורים ומתבגרים, לכו לראות – זו ההצגה בשבילכם!

# ליפול ברשת – הצגה מאת קבוצת התיאטרון אורתו-דה בשיתוף תיאטרון ארצי לנוער, בימוי : יפעת זנדני- צפריר, לגילאי 13-9 –  מוזיאון ארץ ישראל, 6.07.11, 19:30; אולם קריגר בחיפה, 13.07.11, 14:30; היכל התרבות גבעת ברנר, 28.07.11, 14:00, לפרטים נוספים

קלפים חווייתיים שיעניקו לכם שעת איכות עם המתבגר/ת

מי הם “ילדי הפייסבוק”? ואיך נוכל להגן עליהם?

רוצים לדבר על זה? פורום הורים למתבגרים בתפוז / פורום הורים לילדים ביסודי בתפוז


עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.