fbpx

תכשיטים מן העבר

רטרו זה נפלא, אבל במינון הנכון. כך תעשו את זה בסטייל

הפעם אני מקדישה את הטור שלי לתכשיטים בניחוח של פעם, שאני מאוד אוהבת. אבל לפני הכול, כדאי בהזדמנות הזו לעשות הבחנה בין שני מושגים, שרבים מתבלבלים ביניהם: כשמדברים על “רטרו” בתחום העיצוב והאופנה מתכוונים למוצרים המיוצרים כיום בהשראה מפריטים מן העבר. לעומת זאת, כשמדברים על וינטאג’ וענתיקות, מתייחסים לפריטים ישנים אותנטיים.
ובחזרה לענייננו: תכשיטים בסגנון הרטרו. מה שהכי חשוב לזכור בעניין הזה לדעתי הוא שישנה חשיבות רבה למינונים. יש אמנם הרבה קסם בהתרפקות נוסטלגית על מה שהיה פה פעם, אבל רק אם אנחנו זוכרים שאחרי הכול אנחנו חיים בהווה. לכן, רצוי שההופעה שלנו תהיה עכשווית, ורק בליווי “נגיעות” עדינות של רטרו. במילים אחרות, ותרו מראש על תלישת וילון הגובלן של סבתא וניסיון להפוך אותו לשמלת מקסי מופרזת.

המינון הנכון, באמצעות תכשיטים:


צמידים: צמיד מוזהב או מוכסף בשילוב אבנים מיוחדות או כפתורים ישנים מתאים ליום ולערב, ולכל עונות השנה. ביום כדאי לבחור בצמיד עדין ומינורי, ולהשאיר את הנועזים והעבים יותר לערב.
בקיץ ניתן לשלב צמיד בסגנון רטרו עם מכנסיים קצרים וגופייה בגוונים בהירים, או לחלופין עם שמלות קלילות, קצרות או ארוכות. כך מתקבל מראה רך – קייצי ובעל טוויסט מיושן.
בחורף (על אף שהוא נראה לנו כרגע במרחק שנות אור), אפשר לענוד צמידים לא רק על העור החשוף אלא גם על החולצה והסוודר – זה נראה נפלא ומשווה מראה רטרואי במיוחד, בתנאי כמובן שמדובר בסוודר דק ולא בחרמונית.
תכשיטים מן העבר
שרשראות: שרשרת ארוכה בשילוב אבנים ופרחים תיראה מצוין על שמלת מקסי קייצית ומשתפלת ותיצור מראה רומנטי ועדין, כאילו הוציאו אותך היישר מ”סיפורי עם” של יום שישי בצהריים (וזה ממש רטרו!). אפילו ה’גורמטים’ של סבא חזרו לאופנה, והם מקבלים מקום של כבוד כשהם משולבים עם שרשראות נוספות – עם או בלי תליון. זכרו, רטרו הוא לא בהכרח ענוג ועדין, יש בהחלט מקום לחספוס.
תכשיטים מן העברתכשיטים מן העבר
סיכות דש: אלמנט מובהק של רטרו, המשמש כפריט ייחודי שמשדרג את המראה ברגע. הן הולכות מצוין על חולצות חלקות, והנועזות מוזמנות לשלב גם על הדפסים מסוימים – בלגן מבוקר זה תמיד נהדר.

תכשיטים מן העבר

וטיפ שבועי לסיום

הטיפ הזה נכון לרטרו אבל גם לסגנון בכלל – במינונים הנכונים הוא מבורך, אך מה שהכי חשוב בעיניי  זה לשמור על אמירה משל עצמכן, ולא לנהור אחרי כל מה שהאופנה מכתיבה לנו. ביטחון ו”say” משל עצמכן, ולא משנה מה הם, תמיד נראים הכי טוב. בהצלחה!
הכותבת היא מעצבת בעלת ליין ייחודי של אקססוריז ותכשיטים לנשים ולנערות.
לעמוד הפייסבוק של רוני
לפוסט הקודם של רוני עוזיאל: נעליים הורסות

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.