fbpx

מבואסת מהווסת

לפני כמה חודשים, בתי בת ה-12 קיבלה לראשונה את המחזור החודשי ומאז היא מצוברחת. היא מתייחסת לעניין כסוד נוראי ומסרבת לדבר על כך איתי או עם כל אדם קרוב אחר. אני מנסה להסביר לה שזה דבר חיובי, שזה צעד חשוב בנשיות שלה שכדאי לחגוג אותו, אך היא רוטנת ומדוכדכת בשל כך. איך אוכל לגרום לה לשנות את הגישה?
[credit]מאת: לימור בריף. 29.06.11[/credit]
בתך זכתה באמא מתעניינת ובעלת גישה חיובית כלפי הווסת, אולם עלייך להבין כי התפיסה שלה עשויה להיות שונה מעט מתפיסתך, בלי קשר לסביבה שבה היא גדלה.
קבלת המחזור החודשי היא שלב המאופיין לעתים בצורך עז יותר בפרטיות, שמירה על מרחק מההורים, ומבוכה באשר לשינויים הגופניים והרגשיים המתרחשים בה כעת. מעבר לכך, המסרים המעוגנים בתרבות שלנו לגבי הווסת עדיין סותרים את המסר שאת רוצה להעביר לבתך – לפיהם יש לראות בווסת הראשונה חגיגה – והניגוד הזה עלול ליצור אצלה בלבול.
לכן, אני ממליצה לתת לה את הזמן לעכל את השינוי, ואם את רואה שכאשר את מדברת על הווסת בהתלהבות חיובית זה יוצר בה ניכור – מוטב שתתייחסי לנושא באופן טבעי וקורקטי, בכל עת שעולה הצורך.
הגישה של נערות כלפי הווסת משתנה ומתפתחת במהלך חייהן, וכל עוד הן חוות גישה חיובית סביבן והתחשבות בצרכיהן – רוב הסיכויים שגם הן יפתחו גישה חיובית כזו בעתיד. בכל מקרה, אם את מרגישה שהשינוי מעמיק ומפריע לבתך בתפקוד בחיי היומיום, כדאי לפנות לעצה במסגרת הקהילה (יועצת בית הספר, רופא משפחה וכו’) .
המשיבה היא אשת חינוך, עוסקת בקידום שינוי גישה לווסת, מנחה קורסי מעגלי נשים ומייצרת תחבושות רב-פעמיות

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.