fbpx

קלף חזק

קלף חזק

משחק חברה, תקשורת בין דורית וכלי טיפולי – בחפיסה אחת

לרובכם בטח יצא להיתקל במונח “ציור אינטואיטיבי” – שיטה שהומצאה על ידי ד”ר פינקי פיינשטיין. אם לא, בהחלט כדאי לכם להכיר: מדובר בכלי להעצמה אישית ויצירתית, המאפשר לכל אדם (גם ללא ניסיון בציור) לבטא עצמו באמצעות דף וצבע, ולשחרר בדרך הזו מטענים רגשיים לצד יצירות מפתיעות.
אסתר פומרניץ, אמנית ומדריכת סדנאות להורים וילדים, מצאה מתכון נפלא לעבודה עם ילדים בכלל ועם מתבגרים בפרט, אם לשם הנאה ואם לצרכים טיפוליים. היא לקחה את עקרונות הציור האינטואיטיבי, הוסיפה תפיסת עולם הוליסטית ומעמיקה על האדם, תיבלה ברגישות ובאהבה, טרפה את כל הקלפים הללו ואחסנה אותן בתוך חפיסה אחת.
הקלפים צבעוניים ויפים, ומחולקים לחמש סדרות שכל אחת מהן מבטאת איכות אחרת הקיימת באדם. האפשרויות הטמונות בחפיסה הזו אינן מוגבלות, ורק חלק קטן מהן היא מציעה בדף ההנחיות המתלווה לקלפים (את השאר אתם מוזמנים להמציא בעצמם).
לפני הכול מדובר בקלפי מודעות שניתנים לפריסה (שליפת “קלף יומי”, עבר-הווה-עתיד, וגם: אופי הקשר בין בני המשפחה). עבור מתבגרים, הקלפים האלה יכולים לשמש גם ככלי היכרות נהדר במשחקי חברה: כל משתתף יכול לבחור שני קלפים גלויים – ובאמצעותם להציג את עצמו. לחלופין, כל משתתף בוחר בקלף שמסמל את התרשמותו מהחבר היושב מימין לו, וכך הלאה.
בהיבט הטיפולי ניתן, למשל, להנחות את הילד לבחור קלף או כמה קלפים שמביעים את תחושותיו לגבי עניין רגשי מסוים (“בית הספר”/ “גירושי ההורים”), ולפתח באמצעותם שיחה פתוחה.
בקיצור: כלי נהדר לשעת איכות של ההורה עם המתבגר, לשיחה יוצאת דופן בין בני זוג, למשחק חברה אינטימי, או ככלי חווייתי-טיפולי.

#  לצייר את השינוי – קלפים חווייתיים/ טיפוליים להורים, ילדים ואנשי מקצוע. לרכישה: 052-2741535 (אסתר)
למה כדאי לכם להשתתף בסדנת יוגה צחוק?
החישוק המסחרר יעניק לכם ולילד זמן איכות
האם אימון הוליסטי למתבגר עדיף על פסיכולוג?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.