fbpx

מפחד מהלילה

בני בן התשע סובל מפחד בשעות החשכה. הוא חושש לשחק בחדרו לבד, ויותר מכול – הוא חושש להירדם לבד. בכל לילה הוא מבקש ממני לשבת לידו עד שיירדם, הוא מבטא פחד בעיקר מפני פורצים וסיוטים, ומסרב שאהיה במטבח שבקומה התחתונה בזמן שהוא ישן למעלה. הפחדים התעוררו אצלו עם המעבר מדירה בבניין לבית פרטי, אך גם קודם לכן הוא נטה לפחד בשעות החשכה. האם פחדים כאלה בגיל כזה הם לגיטימיים? איך ניתן להרגיעו?
[credit]מאת: מרין ליבמן. 18.05.11[/credit]
פחדים אצל ילדים הינם לגיטימיים ושכיחים גם בגילאים כאלה. חשוב שלא להתעלם מהם ולא לבטלם, אלא להתייחס אל הילד ואל פחדיו. כדאי לשוחח עמו על הפחדים, לבקש ממנו שיספר לך על המחשבות שלו, וגם על מה הוא חולם בלילה – אם הוא זוכר.
ברמה הפרקטית, ניתן לעשות יחד עם הילד סריקה בחדרו, לפתוח דלתות של ארונות, להביט מתחת למיטה וכו’, כדי להרגיעו שאין פורצים. ייתכן וכדאי לשקול סורגים בחלון חדרו. מעבר לכך, כדאי להסביר לילד שאינך יכולה להישאר עמו בכל לילה עד שיירדם, ולקבוע פרק זמן מסוים שבו תשבי לצידו ולאחריו תצאי מהחדר.
חשוב מאוד שתאפשרי לבנך ללמוד להירגע בכוחות עצמו, כדי שיוכל לפתח תחושה של חוסן פנימי. אם הילד סובל מחרדות נוספות, ייתכן כי כדאי לשקול פנייה לאיש מקצוע.
הכותבת היא מדריכת הורים ופסיכולוגית לילדים, מתבגרים ומבוגרים, מאבחנת פסיכולוגית ופסיכודידקטית, מרכז ד”ר טל
דרכים טבעיות להפחתת החרדה בקרב מתבגרים
סדנאות אמנות הנשימה להתמודדות עם סטרס
הילד שלכם מבלה עד מאוחר ואתם בחרדה? 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.