fbpx

השתטות קטלנית

הבוקר פורסם באמצעי התקשורת השונים כי אתמול בלילה נפצע נער בן 14 באורח בינוני, לאחר שקפץ מקומה שנייה, ככל הנראה בעקבות התערבות עם חברים. על פי החשד, הנער וחבריו חגגו את סיום חופשת הפסח בשתיית אלכוהול.

חיים עמית, פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי ויועץ ארגוני, מתייחס למקרה: “בגיל ההתבגרות ישנה חשיפה גדולה יותר של נערים ונערות להתנהגויות סיכוניות, כלומר כאלה שיש בהן פוטנציאל לפגיעה עצמית חמורה, בין אם בטווח קצר ובין אם בטווח ארוך. הדבר נובע מצורך גדול בסיפוק מיידי של ריגושים, תוך כדי הסתכנות. אולם לכך נוסף גם הצורך בהשתייכות, שאף הוא צורך חזק מאוד בגיל הזה, המוביל ללחץ חברתי שעלול לגרום לנער או לנערה לפעול בצורה מסוכנת ללא שיקול דעת.
“שתיית אלכוהול בגילאים אלה מגבירה עוד יותר, מביאה את הקצה, את תחושת איבוד השליטה ואת אי היכולת לעשות הערכת מצב ריאלית, עד כדי סיכון עצמי, כמו במקרה המדובר”.

כיצד הורים יכולים לנסות למנוע מקרים מצערים כאלה?
עמית: “על ההורים לגלות ערנות גבוהה לאפשרות שילדם שותה אלכוהול. עליהם לצאת מתוך הנחה שגם אם הוא ‘ילד טוב’ – הוא שותה מדי פעם, לדבר איתו בצורה ישירה ופתוחה, לגלות גישה מאוזנת – כזו המבינה את הצורך בשתייה אך מבליטה את הסכנות הרבות הכרוכות בה, להבהיר את הציפיות להימנעות משתייה בגילאים הצעירים ולשתייה בגילאים מבוגרים יותר, לחשוב יחד איתו על התמודדות במצבי לחץ חברתי, ולשמש דוגמה אישית ראויה לשתייה מבוקרת וללקיחת סיכונים בכלל”.
עלם בדוח שנתי מדאיג: יותר סמים ופגיעות מיניות בבני נוער
מה נחשב לשימוש מופרז באלכוהול אצל ילדים ובני נוער?
משחקים מסוכנים של ילדים ובני נוער

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.