fbpx

נלחמים למען הבנות שלנו

סרטון ויראלי קורא לנו להפסיק לעמוד מנגד בזמן שהבנות שלנו נפגעות שוב ושוב מאפליה והדרה בזמן שירותן הצבאי

סרטון שרץ בימים אלו ברשתות החברתיות חושף עדויות של הורים לחיילות בצה”ל, המספרים על מקרים בהם בנותיהן היו קורבן למקרים של אפליה על רקע מגדרי.

הסרטון הופק והופץ על ידי שדולת הנשים, והן אלו שגם אספו את העדויות הקשות במשך כשנה וחצי. על פי הארגון מדובר בעשרות עדויות שהגיעו מחיילות שהיו עדות ו/או קרבנות למקרים קשים של אכיפת כללי צניעות, ריקון תפקידים מתוכן והפרדה בין נשים לגברים בצה”ל. חלק מהמקרים גם עוררו הדים בתקשורת בזמן פרסומם.

מדובר בפעילויות שנעשו בניגוד להנחיות, ולכן לאחר כל עדות שהגיעה לקו החם של שדולת הנשים, הועברה פנייה לצה”ל בדרישה שהמקרה יטופל ושימנעו מקרים דומים בעתיד. בכל פעם התקבלה אותה תשובה: “המקרה המתואר חורג מפקודות הצבא, נטפל ונדאג לחדד את הנהלים ביחידה”. מיותר לציין שדבר לא נעשה והמקרים החמורים רק ממשיכים להצטבר.

הסרטון עצמו כולל מספר עדויות, כולן מפי הורים לבנות שנפגעו, ביניהם אב שמספר כי בתו לא יכלה להיכנס לקורס תצפיתנים מכיוון שהיה בו גבר דתי, וכן אמא שסיפרה שנאסר על כל הבנות בפלוגה של בתה ללבוש חולצות לבנות – “כי זה לא צנוע”.

במקביל לסרטון, השיקו בשדולת הנשים גם עצומה הקוראת לכל מי שמתנגד להדרת החיילות בצה”ל לשלוח מסר דחוף לשר הבטחון ולרמטכ”ל, ולהביע את מחאתו/ה על המצב. העצומה הצליחה לעמוד ביעד שהוגדר לה – 3,000 מכתבים – תוך ימימה.

אלינור דוידוב, מנהלת תחום הדרת נשים בשדולת הנשים בישראל, סיפרה ל”עשר פלוס” שההחלטה לצאת דווקא עכשיו בעצומה נובעת מגיוס יולי, שבמסגרתו יצטרפו אל שרותי הצבא עוד אלפי נשים שעלולות למצוא את עצמן במצבים אלו. “במשך שנה וחצי אנחנו אוספות עדויות ומבינות שיש כאן תופעה רחבת היקף, שחלחלה לכל חלקה טובה, ולא מדובר במקרים בודדים”, אמרה דוידוב.

עוד הוסיפה ואמרה: “נושא הדרת נשים הוא נושא ליבה של שדולת הנשים בישראל, ופרויקט הצבא הוא חלק מרכזי בו בשל ריבוי העדויות שהצטברו בשנים האחרונות כלפי נשים על רקע פקודת השירות המשותף”.

אם גם אתם מעוניינים לשמור על הבנות שלכם ולדאוג שהן יקבלו יחס שוויוני ומכבד, אתם מוזמנים להצטרף לעצומה של שדולת הנשים.

10 משפטים שאנחנו אומרים למתבגר ולמתבגרת שלנו, שמנציחים את האפליה המינית

כמה מהנשים שיכולות לעורר בנו השראה להילחם על המקום שלנו

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.