fbpx

תקשורת חזותית גם לילדים

תקשורת חזותית גם לילדים

ביקור בתערוכת הקיץ החדשה של מוזיאון העיצוב בחולון

כמידי חופש גדול גם השנה מציע המוזיאון לעיצוב חולון פעילויות לילדים, והפעם הן כוללות ביקור בתערוכה החדשה “זגמייסטר & וולש: רטרוספקטיבה” ו”תיק תקשורת” – סדנה לעיצוב תיק עם מסר אישי. כמובן שהיינו חייבות לבקר במוזיאון, כדי לראות איך הם יחדשו הפעם.

כשנכנסנו לכתלי המוזיאון הממוזג והמעולה לימי קיץ חמים (כבר סיבה אחת לבקר בו), לקח לנו כמה דקות כדי להבין מה קורה סביבנו: נכנסו לתערוכה הראשונה של סטפן זגמייסטר וג’סיקה וולש, מהמעצבים הגרפיים החשובים ביותר כיום. התערוכה מתבססת על חלקים, ובמרכזה עומד קוף מתנפח ענק. המדריכה הסבירה לנו כי הוא עוצב עם מילים המתחברות ביחד למשפט ואנשים היו צריכים למצוא את המילים ולחבר את המשפט – משחק שאמנם עניין את ההורים, אבל פחות עניין את הילדים שבחבורה.

כשעלינו לקומה העליונה התגלתה לנו תמונה שונה לחלוטין: בחלל הענק הוצבו שלל של דימויים צבעוניים, חלקם עשויים מחומרים לא שגרתיים כמו שיער, קוביות סוכר ו.. חרקים. זה כבר בהחלט תפס את הילדים.

כאן כבר היה קל יותר להסביר לילדים את המושג אליו מכוונים המעצבים – “תקשורת חזותית”. ילדים ואולי גם מבוגרים, אינם מבינים את המושג אבל אנחנו חיים אותו כל הזמן, מייצרים וצורכים דימויים באינסטגרם ומתקשרים עם החברים באימוג’ים. בתערוכה החדשה במוזיאון העיצוב חולון אפשר לעצור רגע, להבין ממה מורכב מסר ואפילו להתנסות ביצירת דימויים משלנו.

תקשורת חזותית גם לילדים

למרות ההתחלה החלשה יחסית, התערוכה בהחלט סקרנה את שתי הבנות בנות ה-11, שסיירו בה והתנסו גם בחלק מהדברים. גולת הכותרת היתה כמובן סדנת היצירה שחיכתה לנו בסיום. כמו ביצירותיהם של שני המעצבים, כך גם הסדנה אפשרה לעצב תיק גב באמצעות שלל טכניקות, אמצעי הבעה מגוונים וחומרים בלתי שגרתיים שבהחלט העלו חיוך על פני היוצרות הצעירות.

מעבר לתערוכה עצמה ישנה גם פעילות “בלש עיצוב” – סיור משפחות פעיל בתערוכה, שבמסגרתו עוברים בין העבודות, ומסיירים בגלריות בהנחיית מדריכי המוזיאון (הנחיה מצוינת, עוד סיבה להגיע). באמצעות משימות קצרות ודרך העבודות המוצגות, בוחנים המשתתפים כיצד יוצרים דימוי משכנע ואיך מצליחים להביע ולעורר רגש באמצעות צבע, צורה וחומר. רגע השיא נרשם ברגע אחד בו פגשו הילדים ב”מד אושר” שמורכב ממסטיקים צהובים, פחות טעים אבל בהחלט מלהיב.

תקשורת חזותית גם לילדים

סיכום הילדה בת ה- 11: “אהבתי בעיקר את הפעילות של הכנת התיק. נהנתי גם בתערוכה בעיקר בקומה השנייה שלה”.

סיכום האם: “בהחלט עוד תערוכה מעניינת של מוזיאון העיצוב בחולון, שתמיד כיף ונעים לבקר בו בימי הקיץ – גם מיזוג, גם יצירות מעניינות ומלאות דמיון, גם הדרכה מצוינת וכמובן שגם יוצאים עם יצירה בסוף”.

התערוכה פתוחה לקהל הרחב בין הימים שני – שבת עד ל-20 באוקטובר.

מתאים מגיל 7 ומעלה, לא מתאים לדעתנו לילדים קטנים.

מדי שבת מציע המוזיאון פעילות משפחתית הכוללת סיור בלשי עיצוב וסדנת תיק תקשורת בין השעות 11:00-13:00. הסיור מתקיים גם ביום שלישי בשעה 17:00 וביום שישי בשעה 10:00. במהלך חודש אוגוסט יתקיימו פעילויות נוספות בימי שני ורביעי בשעות הבוקר.

 

הכותבת מאמנת ויועצת ליחסים אישיים, זוגיים ומשפחתיים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.