fbpx

לגלוש מבלי לחשוש

לגלוש מבלי לחשוש

הרשתות החברתיות יכולות להיות מקום מאוד נעים וחברותי, אך הן גם קרקע פוריה למתחזים ולנוכלים שמנצלים את תמימות הגולשים. ככה נוכל להישמר מפניהם

הרשתות החברתיות יכולות להיות מקום להנאה ולהסחת הדעת מחיי היום יום הלחוצים שלנו. מקום שבו ניתן לעלות פוסטים יצירתיים, תמונות ונופים, מקום שבו אפשר להכיר אנשים חדשים ואפילו בני זוג שלא היינו יכולים להכיר דרך אמצעי אחר. אך במקביל אנחנו יכולים גם למצוא את עצמנו נפגשים עם פדופילים/מתחזים, להעביר את מספר הטלפון או את כרטיס האשראי שלנו לאנשים מפוקפקים, וליפול בפח שהם תכננו לנו. בנות בגילי ואפילו גדולות ממני נופלות ויכולות ליפול אל תוך מלכודת של המתחזים, ואחר כך הן לא מסוגלות להתמודד עם מחשבותיהן, התחושות שלהן והרגשתן.

בכדי להיזהר אנו יכולים לעשות מספר דברים שיגנו עלינו, וישמשו כבטיחות:

  • לא לשלוח תמונות אישיות ופרטיות של עצמנו אל אנשים זרים/ חברים וכדומה.
  • לחסום או לדווח על עמודים אשר אתם לא מרגישים איתם בנוח.
  • לא להכניס את מספר הטלפון או את כרטיס האשראי אל תוך אתרים לא ידועים.
  • לא להיכנס לקישורים שאנו מקבלים מאנשים זרים מכיוון שקישורים אלו יכולים להיות וירוסים שייכנסו אל תוך הטלפון.לסיכום, אנחנו צריכים להיזהר כמה שיותר, בכדי שנמשיך לגלוש ברשתות בביטחון ונרגיש ביטחון לגלוש ולהיכנס אל אתרי הרשת השונים.

הכתבה נוצרה בסדנת כתיבה של ג’וינט ישראל אשלים ונירית צוק, מנכ”לית פורטל “עשר פלוס”, שגם העבירה את הסדנה בהתנדבות בליווי יעל מלמד, יועצת ביה”ס אחד העם בפתח תקווה.

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.