fbpx

מה הרגשתי כשהבן שלי יצא מהארון

סרטון חדש ומרגש חושף מה מרגישים ברגע המטלטל שבו ילדים יוצאים מהארון בפני הוריהם

“כשיצאת מהארון, לא תמיד הסתכלתי עליך. בהתחלה הסתכלתי על עצמי”, כך חושפת תמר שופל בפני בנה איתי, בסרטון שעלה לרגל חודש הגאווה.

בתחילת הסרטון מספר בני נוער להט”ב התבקשו לכתוב בכמה מילים כיצד הם הרגישו כשהם יצאו מהארון בפני ההורים שלהם. גם ההורים שלהם התבקשו לעשות את אותו הדבר, ולבסוף הם נפגשו אחד מול השני, ומול המצלמה, כדי לדבר בכנות ובפתיחות על הרגע המכונן הזה, ועל כל החששות שבאו בעקבותיו.

צביקה פימה, למשל, אבא של גל, אומר לו: “כשאתה יצאת מהארון היית בערך בן 16 וידעתי שמחכה לך שירות צבאי, וכן, היו מחשבות על איך אתה הולך להתמודד עם הנושא של שירות צבאי וככל שהתקרב מועד השירות שלך, ראינו שגם לך יש פחדים וחששות”.

מאיה אומרת לאמה, נועה פורת: “חששתי שיהיה לך קשה בעבודה ובבית הספר שבו את מלמדת, שתהיי ‘אמא של הלסבית’, לא ידעתי איך תתמודדי עם זה, עם הצוות, עם התלמידים”. לקראת סיום הסרטון היא מודה שהיא “מופתעת לגלות עד כמה החששות שלנו היו דומים…זה מרגיש יותר טוב לדעת שהרגשת אותו דבר כי בסך הכל גם אני רוצה שתהיי מאושרת”.

בדיוק כפי שמאיה אומרת בסרטון לאמא שלה, השיחות הפתוחות והכנות האלו עוזרות לראות גם את הצד השני. להבין קצת יותר מה עובר עליו. וכמובן להבהיר עד כמה חשוב שיח פתוח עם הנערים והנערות שלנו, ושבסופו של דבר, גם אם זה קשה, זה התפקיד שלנו: לקבל אותם כפי שהם, ולתמוך בהם.

הסרטון הינו יוזמת תוכנית מיניות במרחב בטוח, תוכנית בין משרדית לקידום מיניות בריאה וצמצום אלימות מינית, בהובלת משרד החינוך ובשיתוף ג’וינט אשלים, משרד הרווחה והבריאות, עיר ללא אלימות, משטרת ישראל, משרד הקליטה ומרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, חוש”ן ואיגי – ארגון נוער גאה.

הילד שלי הומו? 

התגובות של ילדים שנחשפים לאהבה בין שני גברים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.