fbpx

מספיק להפוך את הבנות שלנו לאובייקטים מיניים

מספיק להפוך את הבנות שלנו לאובייקטים מיניים

קמפיין חדש יוצא נגד התחפושות הסקסיות של הילדות- ולגמרי בצדק

בימים האחרונים התחיל לשטוף את הרשת קמפיין חדש, תחת הסלוגן “גם בפורים משאירים אותן ילדות”, ועם האשטאג: איזו_מין_תחפושת#. הקמפיין קורא להורים להחרים את כל אותן התחפושות הסקסיות שממלאות את החנויות לקראת פורים, והופכות את הילדות שלנו לאובייקטים מיניים, ממש כמו אלו שרואים בתמונות של דפי פלייבוי.

גם אני, כאמא לבת, מצאתי את עצמי שנה אחרי שנה נאלצת להתמודד עם ההיצע של התחפושות האלו: נסיכה, שלגיה, כיפה אדומה, שפנפנה ועוד הרבה דמויות שנשמעות תמימות לחלוטין, אבל בפועל נראות כמו לקוחות מסרט ארוטי חולני במיוחד.

אני מנסה להיזכר בתחפושות שאני בחרתי כשהייתי נערה. גם אני התחפשתי לנסיכה, לכלה ולקאובוי, וגם אני לבשתי ג’ינס צמוד, קשרתי חולצה משובצת מעל לפופיק ואפילו פתחתי כפתור בחולצה – אבל בכל זאת נראיתי כמו ילדה בת 13 ולא כמו זונה. למען האמת, הדבר הכי סקסי בתחפושות שלי היה האיפור. כל כך שמחתי על ההזדמנות סוף סוף להתאפר, ופנטזתי על התענוג הזה. במשך שבועות תכננתי במדויק באיזה גוון אמשוך את שפתיי, כיצד אשרטט מעל ריסיי קו שחור ואיך אתפרע ואשים סומק. וכשהגיע פורים, יצאתי לרחוב עם התחושה שאני הכי יפה בעולם.

היום, לעומת זאת, איפור מבחינתן הוא הכרחי וקבוע לא פחות מתלבושת אחידה. הן מתאפרות לבית הספר, ולא מוותרות על מסקרה, עיפרון וגלוס.

אבל כמובן שזה לא רק האיפור, אלא גם היצע התחפושות הקנויות. מן הסתם, יצרני התחפושות לא היו משחררים לשוק תחפושות שאין סיכוי שנקנה. אז כנראה שמדי שנה אלפי נערות רוכשות את התחפושות הללו. מכאן אפשר להסיק שהיצרנים יוצאים מנקודת ההנחה שאבדה לנו הסמכות ההורית, או לחילופין, הם יודעים שהמצב כל כך גרוע, כך שגם כאשר הבנות שלנו יבקשו להראות כמו שפנפנה של פלייבוי, אנחנו נענה בשקט: “אם כולן מתחפשות ככה, אז בטח שנקנה לך”, ולעצמנו נחשוב שאין ברירה – הרי אנחנו לא רוצים שהיא תהיה שונה או יוצאת דופן. פשוט נחליק את זה ונאמר שהיום הזמנים השתנו, ושאם כולם עושים את זה, אנחנו צריכים לזרום גם כן.

אנחנו לא חייבים לרצות את הילדים בכל מחיר

הגיע הזמן שנתעורר ונבין שאנחנו ממש לא צריכים להסכים לזה. כל הורה שרואה את הבת שלו מודדת תחפושת שבה היא נראית כמו לוליטה קטנה, עם חצי מהאיברים הפרטיים שלה בחוץ, יודע היטב שזה לא בסדר, ושצריך להפסיק לשתף פעולה עם זה. הבנות שלנו צריכות לקבל מאיתנו את המסר, שהן לא חייבות לקפוא מקור עם תחפושות שלקוחות מהמחסנים של יו הפנר על מנת ליהנות מהחג ולהשתלב בחברה.

אנחנו צריכים להתפכח, להיות כנים עם עצמנו ולהודות שהרצון שלנו לרצות את הילדים בכל מחיר עבר כבר מזמן את גבול הטעם הטוב. השנה נחרים את כל התחפושות האלו שמחפיצות את הבנות שלנו, ונכריח אותן ואותנו להיות חרוצים יותר ולכתת את רגלינו עד שנמצא את התחפושת שתאפשר לה לבטא את עצמה, מבלי להיכנע למסרים המיניים שמפילים עליהן בעזרת התחפושות. ואם לא נצליח למצוא? ובכן, הן ואנחנו נאלץ להיות יצירתיים יותר.

הכותבת היא מנכ”לית “עשר פלוס”

הנפגעים העיקריים מהריבים המתוקשרים הם בני הנוער

הצילו, הילד שלי רוצה להתחפש לשי חי!

כך תכינו תחפושת מושלמת לפורים בדקה ה-90

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.