fbpx

מציגים את המציאות

מציגים את המציאות

המלצה על ההצגה “מחנה קיץ”, בבימויו של נורמן עיסא

ההצגה “מחנה קיץ”, על פי מחזה של גדעונה רז ובבימויו של נורמן עיסא, היא דרמה ברוח ימינו המציגה את דילמת הזהויות המורכבת במדינת ישראל, קבלת האחר וניפוץ סטראוטיפים.

במרכז העלילה עומדת יסמין, נערה בעלת קול פעמונים, שכל סביבתה מפרגנת לה על יכולת שירתה וכשרונה. גם כאשר היא מגיעה למחנה קיץ לאומנויות, בחשש רב מהיותה הנערה הערביה היחידה במחנה, חבריה למחנה מקבלים אותה בהתלהבות גדולה, ומפרגנים רבות לשירתה המקסימה. חבריה למחנה מניחים שהיא יהודיה כמותם, ויסמין נגררת, ללא כוונה מוקדמת, להסתרת זהותה – עובדה היוצרת סיטואציות מותחות, מרגשות ואף משעשעות, עד שהסוד נחשף. בתוך רקע של ימי פיגועים ופחד ממחבלים דוקרים ומתפוצצים, המציאות משתלטת גם על מחנה הקיץ, כמיצג מיקרו קוסמוס של החבר הישראלית.

ההצגה קשורה כולה למציאות של ימינו ולאירועים שהיוו השראה לכתיבתה, ובראשם קיץ 2015 בו פורסם מכתבה של יסמין אלסאנע, תלמידה בבית הספר הערבי אורט לוד, שכתבה את סיפורה האישי והלאומי – המאבק הבלתי פוסק נגד גזענות בישראל. בבגרות מדהימה וקריאה לשלום וסובלנות, ייצגה אלסאנע בנות ובני נוער הנאבקים למען שינוי.

הצגה זו, בבימויו המצוין של איסא, שמה דגש על קבלת האחר. היא באה להוקיע את הגזענות שקיימת ומושרשת בנו כל כך חזק, ושאת צורות הביטוי שלה ניתן למצוא בכל מקום: בבתי ספר, בגני שעשועים בהם משחקים ילדים, במקומות עבודה ועוד. היא עוסקת בניפוץ של סטריאוטיפים ובהעברת המסר כי בסופו של דבר כולנו בני אדם שרוצים אותם דברים, שחולמים על אותם דברים, ומעוניינים לחיות את חיינו בשקט ובשלווה.

ההצגה מומלצת מאוד לצפייה לילדים בגילאי 9-15, אף על פי שלא את כל ההומור והסלנג תמיד מבינים הילדים הצעירים.

מחזה: שרון בורשטין וגדעונה רז, בימוי: נורמן עיסא, תפאורה ותלבושות: סלים שחאדה וידאו ארט: יריב ברטל. שחקנים: מונה חווא, שיפי אלוני, ענבר דנון, שמעון חאבא ושרון פרידמן. תיאטרון המדיטק, מחיר כרטיס 75 שקל, טל’ לרכישת כרטיסים: 03-5021552. 

כל מה שאתם צריכים לדעת על היוטיוברים הצעירים

הנער הלל צפרוני-קרס מביא ביקורת מעניינת על ספרו החדש של ליעד שהם, “סיכון כפול”

ספרו של דן הימן מתאר את חוויותיו האמתיות כילד החולה במחלת הנפילה

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.