fbpx

האם הגעת לגיל שאפשר להתחיל?

האם הגעת לגיל שאפשר להתחיל?

גם אם את נמצאת במערכת יחסים טובה וקרובה, יש כמה דברים שכדאי שתדעי לפני שאת מחליטה לקיים יחסי מין

שאלה שהגיעה מאתר 4girls,  רשת חברתית מעצימה לנערות 

יש לי חבר כבר 3 חודשים ויש לנו קשר טוב ופתוח. אנחנו מדברים על הכל, ומשתפים אחד את השנייה במה שעובר עלינו ואפילו חושבים על עתיד משותף. הבעיה היא שהוא רוצה לקיים יחסי מין ואני עדיין בתולה ופוחדת מקיום יחסי מין, מהחדירה וממה שיהיה לאחר מכן. אני מפחדת שאולי אני אתחרט על זה. מה יקרה אם ניפרד אחרי תקופה כלשהי, וזה יגרום לי להרגיש “זולה”? האם זה אומר שכדאי לי לחכות, או שאלו סתם מחשבות שליליות מיותרות?

תגל זילברמן, מומחית “עשר פלוס”, עונה:

יש לך חבר קבוע, את בטוחה בקשר, את מרגישה עטופה בזרועותיו, נרגשת כל פעם שמבטו מתקרב אליך ואת מעוניינת לתרגם את התחושות, הרגשות והפרפרים שבבטן לשפה אינטימית רק שלכם. עם זאת, את בכל זאת שואלת האם זה מוקדם. מסביבך דעות לכאן ולכאן, ובכל רגע את מחליטה אחרת. את רוצה לדעת את התשובה הנכונה לך ביותר – האם הגעת לגיל המתאים לקיום יחסי מין?

התחושות שמסעירות אותך, בליל של רצונות וחששות, הן טבעיות לחלוטין. וכמו רוב הדברים בחיים, התשובה מורכבת מכמה היבטים שונים. אז לפני הכל, חשוב שתבחני את הנקודות הבאות כדי שתוכלי לקבל החלטה מושכלת:

גיל ההסכמה. גיל ההסכמה הוא הגיל שבו אדם נחשב לבוגר דיו מבחינה משפטית, כדי לתת הסכמה לקיום יחסי מין עם בן או בת הזוג שלו. גיל ההסכמה ליחסי מין מלאים בישראל עומד כיום על 16 שנים ובתנאים הבאים: א. הפרש הגילאים בין בני הזוג אינו עולה על 3 שנים. ב. שני הצדדים הסכימו באופן הדדי למעשה. ג. ישנם יחסים שווים ללא ניצול מעמדו של אחד מבני הזוג.
אם את לא עומדת בקריטריונים הרשומים אין לקיים יחסי מין!

בשלות נפשית. כדי לבנות מערכת יחסים זוגית ומינית יציבה, חשובה בגרות שתאפשר לעשות זאת בצורה מותאמת ונכונה. בהיעדר בשלות נפשית וכלים להתמודדויות מול אתגרים אפשריים, אתם עלולים להיפגע נפשית ואף לפתח תבניות רומנטיות שגויות. מחקרים מוכיחים כי ילדים שנחשפו למערכות יחסים ללא בשלות נפשית בגיל מוקדם, יחוו קשיים בזוגיות וברומנטיקה כבוגרים. לכן, הפעילות המינית חייבת להיכנס בשלב שבו יש לכם כלים להתמודדות והבנה שמין הוא ביטוי לאהבה וחלק ממערכת יחסים בריאה וארוכת טווח, ללא כל לחץ חברתי וסביבתי.

שימוש ודאי באמצעי מניעה. ניהול יחסי מין מוגנים נמצא באחריות שני הצדדים. ישנם סוגים שונים של אמצעי מניעה, אולם האמצעי המניעה היחיד שמונע גם מחלות מין הוא הקונדום. חשוב לבחון ולהתאים את אמצעי המניעה המתאים ביותר עבור שניכם, וחובה להתייעץ עם גורם מוסמך, להתמיד בשימוש, לאחסן במקום מותאם ולהשתמש על פי הוראות השימוש.

השלכות בריאותיות. יחסי-מין בשלבים מוקדמים עלולים לגרום לפגיעה פיזית ולסיכונים עתידיים בהתפתחות. בנוסף לסכנות מהריון או הפלה בגיל מוקדם, סרטן צוואר הרחם שכיח יותר בקרב נשים שהתחילו פעילות מינית בגיל מוקדם וחוו ריבוי פרטנרים ליחסי-מין.

שימוש אלכוהול ו/או סמים. אין לקיים יחסי מין בשכרות. במצבי שכרות שני בני הזוג מאבדים את כושר השיפוט והיכולת לזהות סכנות, ורבים מגיעים במצבי שכרות לאונס או לפעילות מינית לא מוגנת.

מקום בטוח להתייעצויות. את נמצאת בשלב רגיש. חשוב שאדם מבוגר, אחראי ומנוסה ילווה וידריך אותך. אדם שרואה אותך ורק אותך ותרגישי בטוחה להתייעץ אתו בכל נושא שמטריד ומעסיק אותך. זה יכול להיות אחד ההורים, קרוב משפחה אחר או יועצת בית הספר. אם אין בנמצא אדם שכזה, תפני לגורם מוסמך אחר (יש אתרים מומלצים למתבגרים או מוקדי חירום שזמינים 24 שעות).

הנאה מיחסי מין. אנו חשופים לאינפורמציה מרובה דרך אמצעי המדיה השונים. לצערי, רוב האינפורמציה אינה מהימנה. דרושה הבנה הדדית, פתיחות, הקשבה, כבוד ואמון לשם הנאה מיחסי מין. הפעמים הראשונות מלוות בכאב ודימום קל (משום ששריר הנרתיק עדיין מכווץ) ועל מנת להקל על הכאב ועל חוסר הנעימות, חשוב מאוד לשמור על נינוחות. בן זוג אגרסיבי, שאינו קשוב לצרכיך, יוביל לכאב רב ומיותר ולסיבוכים. דרושה התחשבות מצד בן הזוג הכוללת איטיות בפעמים הראשונות, שתעזור למנוע כאב מיותר.

זכרי, פעילות מינית היא ביטוי לאהבה ולא רק לסיפוק צרכים יצריים מידיים. חשוב לבנות מערכת זוגית יציבה שתוכל להכיל יחסי מין ללא כל פגיעה נפשית ופיזית.

הכותבת היא יועצת ומנחה משפחתית מומחית במתבגרים

ספר חדש מזמין הורים לדבר על מיניות 

הקלות הבלתי נסבלת של מין בגיל צעיר

למה הילדות שלנו עושות סלפי בשפתיים משורבבות?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.