fbpx

תעלומה בכחול-לבן

הנער הלל צפרוני-קרס מביא ביקורת מעניינת על ספרו החדש של ליעד שהם, “סיכון כפול”

סיפורים לנוער הם ז’אנר הולך ומתעצם בשנים האחרונות. הסיבה לכך היא כמובן שהנוער חזר לקרוא ספרים – כן, זו לא טעות. יש מצב שסדרת הארי פוטר התחילה את העניין, אבל שורה של סדרות וספרים מצוינים שבאו אחריה, כמו “לב של דיו”, “משחקי הרעב”, “בני לוריאן” או “פרסי ג’קסון”, החזירו עוד ועוד נערים ונערות אל הקריאה.

“סיכון כפול” הוא הספר הראשון בסדרת המתח הבלשית “תיק נוער” של הסופר ליעד שהם. למרות שאני בדרך כלל לא ממש מתחבר לז’אנר הזה, נהניתי מאוד לקרוא את הסיפור של דנה – ילדה בכיתה ט’ שאמא שלה ואחותה מתו בתאונת מטוס. אבא שלה, השוטר, הושעה מעבודתו לפני שהספיק להפליל את איתי אשכנזי, שרצח את מאיר שכטר חברו הטוב. המשימה של דנה פשוטה: היא רק צריכה להוכיח שאבא שלה צדק. היא מתנדבת בגן החיות שבו עובד איתי ומנסה להתקרב אליו כדי שיתוודה בפניה – או שיפליל את עצמו בדרך אחרת.

התוכנית של דנה לא ממש מצליחה. כשהיא מתקרבת אל איתי ומכירה אותו טוב יותר, כל מה שהיא יודעת מתערער והיא לא בטוחה יותר מה קרה באותו לילה ביערות הכרמל.

נהניתי מאוד מהספר ואני בטוח שגם אוהבי ספרי נוער אחרים ייהנו ממנו. זהו גם אחד הספרים הראשונים של סופרים ישראלים שקראתי, ונחמד לשם שינוי לשמוע על מקומות שהייתי בהם ושאותם אני יכול לדמיין בבירור.

הכותב הוא נער בן 14.5

ריקי ברוך על הספר “55 דקות באנטבה”, שמביא זווית מרתקת על המבצע הצבאי 

כמה ספרים שכדאי לילדים המתבגרים שלכם לקרוא לקראת המעבר לתיכון

ספרו של דן הימן מתאר את חוויותיו האמתיות כילד החולה במחלת הנפילה

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.