fbpx

אחת בשביל כולם

דניאל יהב, תלמידת כיתה ט’ מכפר סבא, החליטה לצאת כנגד ההחלטה לבטל את תכנית דוברי האנגלית בעירה. בתום מאבק שבו היא למדה על פשרות, ערכים וגבולות, היא הצליחה להשיג את מטרתה. בטור אישי ל”עשר פלוס” היא מספרת על המסע שעברה ועל המסר שהיא רוצה להעביר הלאה

לאחר שבישרו לנו ששוקלים לבטל את תוכנית דוברי האנגלית בכפר סבא, החלטתי לארגן עצומה כדי לבטל את ההחלטה. באופן אישי ראיתי בתוכנית דבר נפלא, שאני הייתי חלק ממנו מהיום שעליתי לארץ. מבחינתי זו היתה תוכנית ששווה להשקיע עבורה מאמצים – מעבר לכך ששיעור דוברי האנגלית בארץ הוא גבוה, בתוכנית עצמה אנחנו לומדים בדרך שונה ומיוחדת. אנחנו קוראים ביחד ספרים ורואים סרטים, וכל זה קורה תוך למידה משמעותית וחוויותית במיוחד.

לדעתי זה השיעור היחיד שאני באמת זוכה להבין את החומר וליהנות ממנו, ולאחר שהבנתי מה משמעות ביטול התוכנית, ומה גודל הנזק שזה יגרום לנו התלמידים, ידעתי שאני אעשה הכל כדי לא לתת לדבר כזה לקרות. החלטתי לצאת ולהילחם ולעשות את כל מה שאני יכולה כדי שלא תתבטל התוכנית המדהימה, שעשתה וממשיכה לעשות רק טוב, לי ולשאר חבריי.

בהתחלה כולם האמינו שאין מה לעשות בנושא, אבל אז אבא שלי הציע רעיון : לפתוח קבוצה של כמה הורים, כדי שאולי נפתח רעיון כלשהו ביחד. הקבוצה הזאת התחילה כמשהו מאוד קטן ומינימלי, היו שם בסביבות 15 הורים, וכיום יש בקבוצה כ- 120 הורים שלא מפסיקים לעזור, לתמוך ולתת רעיונות. מי היה מאמין שדבר כזה יקרה?

המאבק הזה דרש ממני לנקוט עמדה ולהסביר את עצמי בצורה הכי טובה שאני יכולה, לדעת מה המטרה שלי ועל מה אני לא מוכנה להתפשר. לאורך כל המאבק קיבלתי הרבה תמיכה מהחברים שלי לכיתה בפרט ומהשכבה בכלל. הדבר שהכי הפתיע אותי בנושא הוא שהתחלתי לקבל הרבה הודעות תמיכה והבנה בנושא מתלמידים בכל רחבי כפר סבא. היו הרבה פניות מצד תלמידים שביקשו לקחת חלק ולעזור לי לנסות ולשנות את ההחלטה.

כמובן שגם המורה שלי בתוכנית לדוברי אנגלית מאוד מעריכה את כל המאמצים שעשיתי כדי לשמור על התוכנית, ובנוסף לכך קיבלתי מספר פניות ממורות לדוברי אנגלית נוספות בעיר, שמאוד מודות לי על השינוי שאני מנסה לבצע.

כעת, אחרי שניצחנו במאבק והתוכנית לא תבוטל, אני מעוניינת להעביר את המסר שהכל אפשרי, ושבאמת אין דבר העומד בפני הרצון. המאבק שקיימנו נתן לי הרבה חשק ומוטיבציה להמשיך ולהיות פעילה במטרות נוספות. נלחמתי על תכנית שחשובה לי מאוד, תכנית ששווה היה להילחם עליה, ואני חושבת שזה המחיש לי בצורה הטובה ביותר כמה חשוב להילחם על מה שאנחנו רוצים ואף פעם לא לוותר.

צפייה בסרט “מועדון החנונים” הציפה מחשבות על מקובלות חברתית

ספרה החדש של ליאת זלצר קורא לנו להפסיק לפחד מהטלפון הסלולרי

נערים בתיכון מצאו דרך מקורית ומשעשעת למחות נגד ”קוד לבוש סקסיסטי” בבית ספרם

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.