fbpx

אם אי אפשר לנצח אותו

אם אי אפשר לנצח אותו

ספרה החדש של ליאת זלצר קורא לנו להפסיק לפחד מהטלפון הסלולרי ולהתחיל להשתמש בו בחכמה, כך שהוא יהפוך לכלי שיעזור לקרב בין בני המשפחה

בשנים האחרונות הולכת ומתגברת המגמה על פיה מומחים שונים ואנשי חינוך שבים ומזהירים הן את ההורים והן את הילדים מפני אימת הניידים. אנחנו נמצאים כיום במצב בו האוזן שלנו כבר התרגלה לשמוע את ה”נו, נו , נו” – הקרינה של הנייד מזיקה, התכנים בעייתיים, הוא גורם לנתק חברתי ומשפחתי, לבעיות קשב וריכוז, לבעיות בריאותיות ועוד ועוד. ועדיין, כולנו נשארים מחוברים לניידים, ונשאבים אליהם יותר ויותר.

ליאת זלצר, פסיכותרפיסטית קוגניטיבית- התנהגותית ומדריכת הורים, טוענת דבר שונה. בספרה חדש “משפחה סולרית”, שיוצא לאור בימים אלו, היא מסבירה לנו כיצד ניתן לרתום את הטכנולוגיה לטובת תקשורת שתקרב את בני המשפחה אלו לאלו.

אין ספק כי גולת הכותרת, העוברת כחוט השני לאורך ספר זה, היא דווקא הרעיון כי הנייד יכול לקרב בין בני המשפחה. זלצר מסבירה בפירוט, מתוך מתן הדרכה פרקטית, כיצד הנייד מאפשר לנו לתקשר עם בני המשפחה בשלט רחוק. ולא רק כתקשורת יומית בה אנו מתעניינים זה בשלומו של זה, אלא גם כסיוע להכנת שיעורי בית, בעזרה והפגת הפחד מבחינות, ביישוב סכסוכים עם הילדים, גיוס הילדים לסידור הבית, בחיזוק ביטחונם העצמי ועוד.

הספר מחדש ומרענן הן בקו החשיבה והן בכתיבה הקולחת של זלצר. וחשוב מכל – הוא ספר יישומי ופרקטי, כזה שניתן להשתמש בו בחיי היום יום. הספר בנוי על פי פרקים שונים. חלקו הראשון כולל סיפורים מעניינים מחדר ההדרכות של זלצר, כאשר כל פרק נפתח בסיפור ולאחריו ישנו הסבר מעשי: תכנית פעולה, מה אפשר לעשות, ומה התוצאות של מהלך כזה. חלקו השני של הספר כולל ארגז כלים הניתן להורה, העוסק בנושאים כמו ניהול רגשות, עונשים, פיתוח יכולת הקשבה, זוגיות ועוד.

לסיכום, הספר הוא בעצם מדריך מעניין ופרקטי להורה המעוניין ליצור תקשורת נכונה ובריאה עם ילדו. הוא מאפשר נקודת מבט חיובית על הטכנולוגיה, והסבר מפורט כיצד להשתמש בה בצורה נכונה על מנת לקרב את בני המשפחה זה לזה. אין ספק שהספר בהחלט שווה קריאה ומעורר מחשבה. בשורה התחתונה: הנייד פה כדי להישאר, אז מדוע לא להשתמש בו בחכמה?

הכותבת היא מנכ”לית פורטל ההורות “עשר פלוס” ומומחית למחקר תרבות נוער.

מחיר השקיפות באתר החדש של משרד החינוך 

מי מרחם על הילדים שלנו

הכירו את התלמידים שמגיעים לבית הספר בלי סלולרי

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.