fbpx

הקש ששבר את הרשת

1

שלוש נערות הזדעזעו לשמוע את מספר הנפגעות מדי שנה מסמי אונס, אז הן החליטו להמציא פטנט שילחם בתופעה

למרות המודעות ההולכת וגדלה, סמי אונס הם עדיין בעיה מאוד נפוצה, במיוחד בקרב הצעירים, בגלל שמאוד קשה להתמודד איתה. למרבית סמי האונס אין ריח או טעם, כך שמאוד קל לגרום למישהו לצרוך אותם מבלי שהוא ירגיש. מה גם שההשפעה שלהם מאוד מהירה, ודי מיד אחרי שצורכים אותם (בידיעה או שלא בידיעה) הם גורמים לחולשה, בלבול ואפילו לאובדן הכרה.

על פי הנתונים בארצות הברית, אחת מכל חמש נשים תעבור הטרדה מינית בקולג’ וכמעט 5 אחוז מהתקיפות המיניות בכל הגילאים נגרמות בגלל שימוש בסם אונס. הנתונים העגומים האלו הם שגרמו לשלוש נערות ממיאמי לחפש פתרונות יצירתיים להילחם בבעיה.

סוזנה קאפלו, קרולינה בייגורי, וויקטוריה רוקה פיתחו קש חכם אשר משנה את צבעו כאשר הוא מזהה אחד משלושת החומרים הנפוצים ביותר שמשתמשים בהם כסמי אונס. “אבא שלי תמיד אמר שהרעיונות הכי טובים הם הרעיונות שעוזרים לאנשים”, סיפרה סוזנה לאתר +A, “אז ניסינו לחשוב על פתרון שהוא פשוט, חכם ולא יקר”.

השלוש הגישו את ההמצאה שלהן לתחרות ליזמים וסטאטאפיסטים צעירים, ולהפתעתן הרבה הן זכו במקום הראשון. כעת הן עובדות על פיתוח הרעיון ועל פרויקט גיוס המונים שיעזור להן להוציא את הרעיון מהתיאוריה אל הפועל.

“אונסים שמתרחשים על רקע של אלכוהול וסמים הם יותר מדי נפוצים ואנחנו מעוניינות לתת לכל אחד ואחת כלי פשוט שיכול להגן עליהם”, אמרה סוזנה. חברתה, קרולינה, אמרה ל-Inside “ברור לנו  שזה לא פתרון, כי זה לא יכול לשים קץ למקרי האונס, אבל אנחנו מקוות להוריד את כמות מקרי האונס ומצבים מסוכנים שעלולים להתרחש באמצעות סמים”.

כך נסייע לבנות להתגונן מפני תקיפה מינית

גם לנו יש תפקיד במניעת האונס הבא

“סם האונס” בכנסת

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.