fbpx

בילוי קיצי להורים

פייס

הסרט “רופא בכפר” מציג רופאים מהזן ההולך ונכחד, כאלו שחיים בתוך הקהילה ושמעורבים בחייהם האישיים של המטופלים

בחברה המודרנית של ימינו, אנחנו כבר יודעים שרפואה מתבססת בעיקר על טכנולוגיה, ולכן כיום והקשר בין רופא לחולה נהיה פחות ופחות אישי – ואנושי. אולי בגלל זה החליט היוצר תומא לליטי, בעצמו רופא בעברו, להציג לנו את הזן ההולך והנכחד של רופאים, כאלו שצריכים לטפל במגוון רחב מאוד של נושאים, להכיר את המטופלים היטב ואת סיפור חייהם, ולהיות בקיעים בכל תחומי החיים של המטופלים, כך שהם ידעו שהם יכולים לסמוך עליהם לכל צרה שלא תגיע.

סרטו של לליטי מפגיש אותנו עם רופא כפר שכזה, שחי בכפר קטן ושקט בצרפת, כחלק מקהילה מגוונת שבה כולם מכירים אותו והוא מכיר את כולם. פרנסואה קלוזה (“מחוברים לחיים”) מגלם באופן מופלא את ז’אן פייר, רופא ותיק ומסור שדואג למטופליו יום ולילה. רופא מקצועי הנהנה לעסוק ברפואה בתנאים המיוחדים בהם הוא פועל. אבל גם ז’אן פייר אינו חסין ממחלות וגם הוא מגלה יום אחד כי חלה במחלה קשה. לעזרתו נשלחת רופאה חדשה וחסרת ניסיון בשם דר’ נטלי, ומכאן מתחילה להירקם מערכת יחסים בין הרופא הוותיק, שבטוח שאין מישהו אחר שיוכל להחליפו בתפקידו, לבין נטלי, שהיא אמנם רופאה חדשה אך בעלת ניסיון רב כאחות בבית חולים בעיר. העולם המסורתי נפגש מול המודרני, וכעת צריך לראות איך יסתדרו השניים.

במשחק מצוין של בעלי התפקידים הראשיים, יחד עם כל שחקני המשנה, מציג הסרט עלילה שיש בה מן הרומנטיקה והנעם של הכפר, לצד המקרים האמתיים של החיים, כמו עלילת המשנה שבראשה נער אוטיסט שחי במרכז המיוחד שבכפר.

הסרט מעביר באופן מרומז מסר חברתי על עולם הרפואה הכפרי, עולם שהולך ונעלם יחד עם החקלאות והחוות המתחסלות, ומציג את תפקידו החשוב והדומיננטי של רופא בלב הקהילה. כך שבסופו של דבר מדובר בסרט קטן, נעים ומומלץ מאוד.

הכותבת היא מאמנת לצמיחה אישית, משפחתית וזוגית.

מבלים עם הילדים בגליל המערבי

מי עדיין לא קרא “יומנו של חנון 10”? המלצה מקורא צעיר

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.