fbpx

מבלים עם המתבגרים

צילום: אריאל קרס
צילום: אריאל קרס

מחפשים היכן לבלות עם המתבגרים בחופשה? מה דעתכם לתת קפיצה לצפון? אריאל קרס במדריך מיוחד לאוהבי הטבע

האביב היא עונת השנה שאני הכי אוהב בגליל המערבי. עדיין לא חם במיוחד, הפריחות נמשכות – כולל בחוף הים, ומזג האוויר מושלם לטיולים ובילויים משפחתיים. חלקו המערבי של הגליל העליון, המכונה בקיצור הגליל המערבי, מתנהל עדיין בקצב משלו. מאז שהייתי ילד שגדל באזור, לא הרבה השתנה בו. למרות בנייה מואצת ואוכלוסייה הולכת וגדלה, הגליל המערבי שומר על הצביון הכפרי שלו – אותו נוף ישראלי ירוק גם באמצע העונה היבשה, אותן שדרות ברושים ואקליפטוסים, גגות אדומים של קיבוצים ומושבים אליהם מוליכים כבישים צרים, וכמובן חוף ים מפורץ ונהדר. חוף הגליל המערבי הוא מהאזורים הייחודיים של ישראל, וזה הזמן לבלות חופשה משפחתית מהנה.

ראש הנקרה ומסעדת הצוק

בחלק הצפוני ביותר של חוף הגליל יורד רכס הסולם בתלילות אל תוך הים, שמצדו יוצר נקרות מרהיבות בסלע הלבן המשובץ אבני צור כהות. באתר ראש הנקרה המפורסם תוכלו לרדת לנקרות   בנסיעת רכבל קצרצרה שמאפשרת התרשמות בלתי אמצעית מהצוק הגבוה, הנוף היפה של הים והסלעים הלבנים המבהיקים. הנסיעה בקרוניות הרכבל נגמרת מהר, אך למטה מחכים לכם מגוון בילויים: ראשית נכנסים למנהרה החצובה בסלע ולצפות במצגת קצרה הסוקרת בתמציתיות את הטבע, בעלי החיים, הגיאולוגיה וההיסטוריה של ראש הנקרה. באתר עברו פסי הרכבת שהוליכו ללבנון בואכה צור וצידון, והפסים עדיין נראים על קרקעית המנהרה. כאן תוכלו לסעוד את לבכם בפיתה דרוזית, קובה ושאר מעדנים. אחר כך אפשר לצאת לסיור מרתק בנקרות עצמן וליהנות מהנוף הנפלא של הים ומתצפית דרומה. ביום יפה ניתן לראות מפה את רכס הכרמל ועכו העתיקה במלוא  הדרם. יש כאן פינת יצירה לילדים ואפשר לשכור קלאב קארים (קלנועיות גדולות) ולצאת לסיור משפחתי ממונע של 45 דקות במורד החוף בואכה הטיילת ואנדרטת יד לי”ד.

במקום שבו שכן המזנון הישן של אתר ראש הנקרה הוקמה לפני כשלוש שנים מסעדת שף בשם “הצוק”. זוהי, באחריות, המסעדה עם הנוף היפה ביותר בארץ. קירות המסעדה המעוצבת בלבן הם למעשה חלונות ענקיים המשקיפים לים ועד קו האופק – נוף רומנטי ודרמטי (בעקר בשעת השקיעה). השפים אריק דניארו ומאור מלכה עושים שם נפלאות, ומי שלא מסתפק בפיתה דרוזית וקובה יכול לקבל כאן ארוחה מצוינת בסגנון המטבח הגלילי המודרני. הצוק היא מסעדה עצמאית, כך שאפשר לבוא ולאכול בה גם ללא קשר לאתר ראש הנקרה. המסעדה כשרה למהדרין ואינה פועלת בשבת.

אירועים מיוחדים: בראש הנקרה חוגגים את האביב בפסטיבל “לילות בנקרות” שיתחיל בחודש מאי. בכל יום חמישי, החל ב-4.5, תיערך בנקרות הופעה של אמן מרכזי כמו אברהם טל, דיקלה, יובל דיין ועוד. מניסיון, הלילה בנקרות הוא חוויה שאין דומה לה. ב-25 במאי ייערך במקום אירוע ספינינג המוני.

ההמלצה אישית: מומלץ לבוא לראש הנקרה מוקדם, כי בעונה החמה ובחגים המקום מתמלא עד אפס מקום כבר לפני הצהריים.

#פרטים נוספים ניתן למצוא באתר: www.ros-hanikra.com

לקפוץ על הגלים

דרומה משם, בחוף אכזיב, פועלת טרק-ים – חבורת צעירים שתיקח אתכם לשיט הרפתקני בסירות טורנדו מהירות בשמורה הימית של ראש הנקרה. האטרקציה הזו קיימת כבר זמן רב, אבל בשלוש השנים האחרונות קיבלה תנופה מחודשת עם צוות מפעילים צעיר ואנרגטי. יש אפשרות לשיט של חצי שעה ואפשרות מלהיבה יותר – שעה של שיט שכולל גם זינוק למימי הים החמימים ושנורקלינג ליד איי הכורכר הזעירים שמול החוף. ספינת הטורנדו יוצאת ממפרצון ליד אכזיב ומתחילה לטוס ולזנק על הגלים במהירות של כ-70 קמ”ש – חוויה אדירה, בעיקר למי שאין לו בעיות גב. המדריך יסביר לכם קצת על האיים ועל אוכלוסיות בעלי החיים שבשמורה. השנירקול בלגונות השקטות של האיים הוא חוויה נהדרת, כי הסלעים ליד אי נחליאלי שורצים אלפי דגים ודגיגונים, והאי עצמו הוא אתר קינון מועדף על עופות ים. אחרי הצלילה ליד האי ממשיכים לצוק ראש הנקרה וזו הזדמנות לראות אותו מלמטה. שיט הטורנדו פועל סביב כל השנה ובעונה החמה – מהבוקר עד הערב, בהתאם למצב הים כמובן.

המלצה אישית: אסור בתכלית האיסור לבני אדם לעלות על האיים הקטנים שמול חוף אכזיב, כי זוהי שמורת טבע לעופות הים. יש המגיעים לאי נחליאלי בסאפ, מקיפים אותו וחוזרים לחוף

# פרטים נוספים ניתן למצוא באתר: http://www.trek-yam.co.il/

חוזרים בזמן בעכו

עכו היא פנינה של ממש. העיר העתיקה של עכו הוכרזה כאתר מורשת עולמי של אונסק”ו בשנת 2001, והיא שופצה ותוחזקה היטב מאז. אפשר לסייר בשוק, לאכול באחת המסעדות הרבות, לטייל בסמטאות היפות ועל החומות, לצפות בנוף הימי הנהדר, לצאת לשייט סביב החומות מהנמל הקטן  וכמובן, לבקר באתרים ההיסטוריים של עכו ולהתרשם מהאדריכלות המגוונת שהותירו בעיר כל הכוחות שכבשו אותה לאורך השנים.

אירועים מיוחדים: מסוף מרץ עד סוף מאי ייערכו בימי חמישי באולמות האבירים בעכו העתיקה אירועים מיוחדים שיחזירו אתכם בזמן לתקופת ימי הביניים ושלטון הצלבנים בעיר. השחזור יכלול משתאות, ירידים, מוזיקה, חוויות מהרחוב הצלבני וכמובן קרבות אבירים רכובים על סוסים. האירועים יתחילו ב-23.3 ויסתיימו ב-31.5.

בנוסף, ייערך בעכו העתיקה בחול המועד פסח (13-15 באפריל) פסטיבל תיאטרונטו בפעם ה-27. תיאטרונטו הוא פסטיבל של הצגות יחיד, שזוכה כבר שנים להצלחה רבה והפורמט שלו הועתק גם לערים אחרות ברחבי העולם. השנה יתחרו שמונה מחזות על הפרס הגדול.

לינה בחוף הגליל

בחוף הגליל המערבי עשרות אפשרויות לינה, מקמפינג ואוהלים על החוף עד מלונות וצימרים יוקרתיים. במושבים כמו שבי ציון, בן עמי, נתיב השיירה, בצת ובוסתן הגליל יש צימרים רבים ברמות מחירים שונות, אבל מי שמחפש מגע הדוק יותר עם הטבע והשטח יגיע למקומות כמו בית ספר שדה אכזיב. במקום יש 31 חדרי אירוח, דשאים נרחבים וחורשת אקליפטוסים והוא נמצא ממש על חוף הים, עם אפשרות ללינת קמפינג. אפשרות מצוינת נוספת היא לינה בגן לאומי אכזיב. יש בו חניון לילה מאובזר היטב במחירים עממיים, וכיף לקום עם הזריחה ולפתוח את היום עם כוס קפה וקפיצה לים הקריר.

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.