fbpx

מונופול זה פאסה: גם אתם לא מתאוששים מההוצאות בחופשות?

tiktaktsiv

 

ארגון “פעמונים” זורק לכולנו חבל הצלה רגע לפני ההוצאות שמביאים עמם החגים: מדריך חווייתי ועדכני לניהול התקציב המשפחתי, שאפשר להדפיס בחינם כמשחק קופסה (או לרכוש מוכן דרך האתר). לנו זה נראה כמו מתכון מנצח להפחתת המשפט: “אמא, תקני לי”. קבלו את ה-מתנה לחג

 
החגים, החוגים, הבגדים, שדרוג הניידים, תשלומי ההורים, משכנתה, אתנחתא. ומה אומרים עכשיו לילדים, כשהם באים בדרישות לקניות? שוב ש”הכסף לא צומח לנו על העצים“? ש”נגמר לנו הכסף והאוויר מהחופש הגדול, ומי לעזאזל סידר לנו עכשיו חגים?”

משחק נפלא שפותח על ידי ארגון “פעמונים” זורק לכולנו חבל הצלה באמצעות מדריך משפחתי-חווייתי להתנהלות כלכלית. והרווח כפול, כי לא רק שנוכל לייעל את ניהול התקציב אלא גם נאפשר לילדים שלנו חינוך פיננסי מיטבי. המשחק, שפותח על ידי הארגון החברתי בשיתוף חברת “מגרש ביתי”, מאויר ומעוצב מדהים, והוא מתאים לילדים החל מגיל שבע ועד בכלל.

לפני שמתחילים לשחק, מומלץ לקרוא במלואן ובקול רם את ההוראות ולהדגיש את מטרת המשחק – לתכנן ולנהל תקציב ולהישאר בסוף עם כמה שיותר כסף. ייתכן בהחלט שבמהלך המשחק הראשון תצטרכו להתעכב על מושגים חדשים בהתאם לרמת הילד (תוכלו להשתמש בדוגמאות מחיי היומיום של המשפחה), ובפעם הראשונה העדיפו משחק בזוגות – עד שתתמקצעו. חשוב לאפשר לילדים להתנסות גם ב”הרפתקאות פיננסיות” (לבזבז על בילויים, להשקיע כספים ולקחת הלוואות), כיוון שהם ילמדו מכך שיעור לחיים. ואל תיבהלו אם המשחק מעורר ויכוחים על סדרי-עדיפויות, פשוט הקפידו על תרבות שיחה והזכירו לחברים הצעירים ש”זה רק משחק”. המשתתפים נחשפים להוצאות יומיומיות מוכרות מחיי כל משפחה בישראל, כולל הפתעות בלתי מתוכננות, ולומדים שיעור חשוב בקבלת החלטות באופן שקול ובהתחשבות בצרכים של כל בני המשפחה. סוף סוף תוכלו לא רק “לדבר על” אלא גם לעשות, ולשתף בניהול התקציב לבית את כל ילדיכם. אולי אפילו תצאו מהחגים הקרובים בלי חור גדול בכיס!

ההמלצה שלנו היא להצטייד במשחק כמתנה לחג לכל בני הבית, ואפילו כמתנה למשפחה שבה אתם עתידים להתארח. כי כמה נחמד יהיה אם כולנו נתחיל את השנה החדשה ברגל ימין לפחות בתחום הכלכלי?

# תיק-תק-ציב, משחק לימודי חוויתי למשפחה לניהול התקציב המשפחתי בהוצאת “פעמונים”ניתן להוריד את המשחק ללא עלות (להדפיס בצבע, לגזור ולאחסן בהתאם להוראות המפורטות), או להזמין באופן מקוון בעלות של 40 שקלים

 

בנות 14: קוסמטיקאית זה “מאסט”

חינוך פיננסי בגיל ההתבגרות: אולי הגיע הזמן לצאת לעבוד? 

גם אתם רוצים לחסוך לילדים לאוניברסיטה אבל לא מצליחים להגיע לדירה?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.