fbpx

סרט מהחיים

 

אחד הסרטים שהוצגו בפסטיבל בסינמטק, העוסק בנוער בסיכון. צפו

לפעמים אני דווקא מרוצה כשהמתבגרים שלי מבלים מול מסך היוטיוב. זה קורה כשהם מאתרים סרטים קצרים שנוצרו על ידי בני נוער ונשבים בקסמם. אני מציצה מדי פעם, ותמיד נהנית גם מהסרטים עצמם וגם מהעובדה שהסרטים האלה פותחים להם צוהר לעולמם של ילדים אחרים. לפעמים המשתתפים בסרט דומים להם יותר, לפעמים פחות, ובכל מקרה מרחיבים את הפרספקטיבה שלהם ומאפשרים להם לראות מבעד לעצמם. בד בבד הם לומדים משהו על אמנות הקולנוע, ביטוי עצמי והזכות לחלום.

בשבוע שעבר, במהלך פסטיבל הסרטים הבינלאומי לילדים ונוער שהתקיים כמדי שנה בסינמטק תל אביב, הוקרנו בין היתר סרטים ישראלים שנעשו על ידי נערים בסיכון השוהים בפנימיות. הסרטים נוצרו במסגרת פרויקט הקולנוע החברתי, והם הוקרנו בנוכחות אנשי הצוות החינוכי והטיפולי בפנימיות ולעיני הורי הילדים, שנחשפו לראשונה לפרי עמלם של אותם נערים. הפרויקט, שנוצר ביוזמת עמותת להב וערוץ הילדים, נועד לקדם את העצמת הילדים הללו באמצעות היצירה הייחודית. בסוף אוגוסט ישודרו הסרטים הללו גם ב”ערוץ הילדים”.

אחד הסרטים – “הלהקה” – ניתן לצפייה כבר היום ביוטיוב. הסרט  נוצר על ידי ילדי פנימיית “בית הבוגר”, ובו עוסקים הנערים בסיפורים הלקוחים מעולמם האישי. בהפקת הסרטים מילאו הילדים תפקידי משחק והפקה, והתוצאה משקפת מציאות אחרת – מציאות בשוליים, אמיתית ומרגשת.

תקציר הסרט: כשמורן בורח מהפנימייה הוא פוגש את נדב, שברח גם הוא לפני שנים מאותה פנימייה בדיוק. המפגש המקרי מחזיר את נדב לשנת 1994, לסיפור על הלהקה שהקים עם חבריו הטובים אשר לימדו אותו איך לא לפחד להגשים חלומות. אבל למה לקרוא תקציר אם אפשר לצפות בסרט עצמו? צפייה מהנה!

 

עדיין לא ראיתם את “הקול בראש”? עכשיו כבר תוכלו לצפות בו בדי.וי.די

נערות בסיכון: שרון אדלר על דפוסים שכיחים בהתנהגות של נערות שנדחקו לשוליים 

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.