fbpx

הגאווה מבלבלת?

homosexuality. shutterstock

אמא מבולבלת: “בעקבות כתבה בעיתון, בני מדוכא ומוטרד מהמיניות שלו”

“בני, בן 14, קרא כתבה בנושא נטיות מיניות ומאז ‘נכנס לבלבול עם עצמו’ וכל היום מתעסק בנושא. לטענתו, לפני שקרא את הכתבה הוא נמשך לבנות, אבל מאז שקרא והבין שבגיל ההתבגרות “ההורמונים משתוללים” וייתכן כי ימשך גם לבנים, הוא מרגיש לחוץ מאוד והתחיל לדמיין שהוא נמשך לבנים. לא ברור לו כרגע אם הוא עדיין נמשך לבנות, הוא טוען בתוקף שכל העניין התפרץ עם קריאת הכתבה ושהוא לא רוצה בשום פנים ואופן “להיות כזה”. הוא מוטרד ומדוכא וכל היום יושב בחדר ובוכה. אני מנסה להרגיע אותו שגם אם הנטיות שלו יתגלו כהומוסקסואליות זה לא סוף העולם, שלא ייתן לזה להטריד אותו כרגע כי הוא רק מתחיל את הבגרות המינית. “אציין כי לקח זמן רב עד שהוא סיפר לי מה מטריד אותו, והוא מסרב לשתף את בעלי בעניין. לכן כרגע אני היחידה שמדברת איתו על הנושא. בעקבות מצב רוחו פנינו לייעוץ של מטפלת, שכבר בפגישה הראשונה אמרה שלדעתה הוא כרגע בדיכאון והיא ממליצה ללכת לפסיכיאטר כדי שיאבחן אותו וישלול דברים אחרים. אשמח לחוות דעת נוספת ועצות כיצד לנהוג עם בני”.

[credit] מאת: ד”ר ריבי אפרת 21.07.16 [/credit]

לאמא הדאוגה, בנך בגיל 14 – גיל מבולבל ומבלבל. הגיל הזה מבלבל לא רק בעבור בני הנוער, אלא גם לבני המשפחות שלהם. ממה שכתבת ניתן לשער כי דבר מה בסוגיה של נטייה הומוסקסואלית נגע בבנך. אין לדעת כרגע מהו אותו עניין – אולי הומוסקסואליות שרוצה לצאת, אולי עצם ההבנה שהתופעה הזו קיימת ושלא כולם הטרוסקסואליים. ההבנה הזו כשלעצמה היא הבנה מטלטלת. ואולי זהו הפחד מהסביבה, מהתגובות שלה. קשה מאוד להבחין, ומכאן גם נובע הבלבול – המוכר מאוד לבני הנוער שמתעמתים בשנים הללו עם אמביוולנטיות ביחס לסוגיות קיומיות ואחרות. חלק מבני העשרה עשויים להגיב בבכי, בהסתגרות, בבהלה וכו’. אני ממליצה לשקול שוב האם כדאי לפנות לפסיכיאטר, כיוון שאינני בטוחה שהילד זקוק לכך כעת. לפי מה שכתבת, אין עדויות לדיכאון, ולכן הייתי נמנעת מפנייה למסגרת הפועלת באופן רפואי וגם מתייגת בזמן שהנער נמצא בשלב התפתחותי נורמטיבי לגמרי. יחד עם זאת, חשוב להפנות את בנך לייעוץ וטיפול רגשי כדי שיקלו עליו בהתמודדות עם כל מה שמתעורר בו. בהצלחה!

המשיבה היא פסיכותרפיסטית ועובדת סוציאלית קלינית, מומחית בטיפול ומחקר בתחום המגדר והקהילה ההומו-לסבית ומרצה באוניברסיטת חיפה

 

הורים שואלים 1: האם כדאי לטפל ברואוקוטן לאקנה גם בקיץ?

הורים שואלים 2: האם להרשות לחבר של בתי להישאר לישון? 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.