fbpx

אטרקציות למתבגרים: בילויים מומלצים לילדים גדולים

 בואו נגיד כך – אם תצטרכו לבחור רק בילוי תרבותי אחד בחופש הגדול הזה, לכו על התערוכה החדשה והמושקעת בבית התפוצות. הבטחה שלנו – לא תצטערו! וגם: תערוכה שמגלה לנו סודות מהים, ומופע קומי בהשתתפות הילדים. כי גם לילדים גדולים מגיע ליהנות

 
זה קורה לכולנו: הילדים מגיעים לגיל מסוים שנדמה כי אף אינטראקציה לא עושה להם את זה. כמעט. איתרנו בעבורכם שלושה בילויים לחופש הגדול שגם ילדים מעל גיל עשר ייהנו מהן באמת, ויחזרו הביתה מחויכים ומרוצים.

נתחיל בגיבורים האמיתיים: בבית התפוצות נפתחה גלריית הפעלות אינטראקטיבית חדשה, העורכת לילדים שלנו היכרות מרתקת עם פורצי הדרך של העם היהודי. נשמע לכם משעמם בשביל ילדים שגדלים על סמארטפונים? זה רק נשמע.

כי התערוכה מציגה את גיבורי העל היהודים לאורך ההיסטוריה על פי חלוקה לשמונה קבוצות – מדענים, הוגים, מהפכנים, אנשי תרבות, ספורטאים, מנהיגים, אמיצים, ומובילי כלכלה – בדרך אינטראקטיבית (דרך אינספור מסכי מגע), צבעונית, ומעוררת חשיבה והשראה. כל קבוצה מציגה פן אחר של גבורה או אומץ וביטויים שונים של הצלחה, בלי להתמקד בכוח הזרוע או בגבורה בשדה הקרב. דגש מיוחד ניתן דווקא לגיבורי התרבות היהודיים.

בין המנהיגים שנוכחותם מורגשת בתערוכה: בן גוריון, דוד המלך, משה רבנו, הרצל, וגם אנשי תרבות כמו בוב דילן ואריק איינשטיין, ספורטאים כמו טל ברודי, פילוסופים ועוד. הילדים יכולים להיכנס לאולפן הקלטות יחד עם עפרה חזה, לצלם סרט עם וודי אלן, לאייר ספרי ילדים, לעצב בגדים אופנתיים, ועוד ועוד. במרכז הגלריה מפוזרים מחשבי לוח (אייפדים) שמהם ניתן לקבל מידע על כל הגיבורים בתערוכה. נוסף לכך, אפשר לקנח בפעילות יצירה מהנה של כחצי שעה, שבה כל משתתף בוחר לו את הגיבורים שלו ואת התכונות ההופכות אותו לכזה, ומבטא זאת בציור ובכתב.

Giborim. Beit Hatfursot
 
שלא כמו הרבה תערוכות אחרות, את התערוכה הזו לא תמצו תוך פחות משעה וחצי, ואם אתם כבר שם כדאי לכם לשקול לבקר גם בשלוש התערוכות הנוספות במקום: בוב דילן, בתי כנסת ויוצאי אתיופיה (בקומה למעלה). התערוכה “גיבורים” עשירה בפעילויות ומוגדרת לגילאי 12-6, אך הנאה מובטחת גם לבני נוער גדולים יותר וגם לכם, ההורים. ההמלצה שלנו היא להפוך את הבילוי הזה לזמן איכות המשותף להורה ולמתבגר, כיוון שהוא פותח צוהר לשיחות רבות משמעות גם בשובכם הביתה.

# “גיבורים: פורצי הדרך של העם היהודי” – האגף החדש במוזיאון בית התפוצות בתל אביב, ימים א’-ה’ 19:00-10:00; יום ו’ 13:00-9:00; שבת 16:00-10:00 (במהלך יולי אוגוסט); מחירים: 45 שקלים למבוגר; 35 שקלים לילד. הכרטיס מאפשר כניסה גם לשאר התערוכות במוזיאון: מבצע משה – 30 שנה אחרי, צעיר לנצח – 75 שנה לבוב דילן, היכל בתי הכנסת. לפרטים נוספים והזמנה מראש

בגן המדע שבמכון ויצמן מוצגת תערוכה מעניינת ועשירה במידע, המיועדת לכל אותם ילדים ומבוגרים שעולם הים מרתק אותם (בייחוד בימים השרביים האלה, שהופכים לנו את הביקור בים לפעולה שגרתית). התערוכה מציעה מבט מעמיק אל העולם התת-ימי ואל יחסי הגומלין של בני האדם עם העולם הזה. בין המוצגים המרכזיים בתערוכה: אקווריום עם מיקרוסקופ שדרכו ניתן להביט מקרוב בדגי “נמו” (שושנונים), ג’ירוסקופ להדמיית ניווט בים, סיפורם של המכתבים האבודים בבקבוקים, משחק חווייתי והיכרות עם האוניות המוכרות שטבעו במצולות. לצפייה במיצגים מתלווה הדרכה גדושה בסיפורים ובהסברים מדעיים ובהצגת מחקרים עדכניים ממכון ויצמן למדע העוסקים בעולם הים. הילדים הצעירים יותר יוכלו ליהנות מהפעלות לילדים, כמו “מכתב בבקבוק” והכנת דגם סירה שניתן להשיט בבריכה.

Sodot Hayam. Weizmann Institute of Science
 
הסיור נערך בהנחיית צוות המדריכים המקצועי של גן המדע. לנו הוצמדה מדריכה מדהימה, העונה אגב לשם קורל (בעברית: אלמוג), מלאת סבלנות אפילו לילדיי הסקרנים (לפעמים יותר מדי) שהגיעו חסרי שקט וחסרי מנוחה בתום יום עמוס בשמש בקייטנה. המדריכה שילבה בהסבריה סיפורים מרתקים, נתנה מקום רב לשאילת שאלות והעשירה אותנו בידע שלה. יש לציין כי חלק מהתערוכה מוצג תחת כיפת השמיים ולכן מוטב לבקר בה בשעות החמות פחות. כמו כן, המבקרים יכולים ליהנות באותו כרטיס גם מתצוגת הקבע של גן המדע, הכוללת כתשעים מוצגים על פני עשרה דונם של מדשאות ירוקות. כל מוצגי המוזיאון מדגימים את העקרונות המדעיים העומדים מאחורי תופעות טבע רבות, כגון קשת בענן, כוח המשיכה, אנרגיית השמש ועוד.

# סודות הים – גן המדע על-שם קלור, מכון ויצמן ברחובות – במהלך חודש יולי: ימים א’-ה’ ושבת 18:00-9:00 (במהלך אוגוסט: 21:00-9:00), יום ו’ 14:00-9:00. מחיר כרטיס: 40 שקלים למבוגר, 35 שקלים ילד (מגיל חמש), 150 שקלים למשפחה. לפרטים נוספים על התערוכה ורכישת כרטיסים

מכירים את “חיות במה” בחינוכית? אם גם אתם מוצאים את הילדים שלכם מרותקים למסך בתכנית הזו (וגם אם לא), מצאנו לכם דרך מצוינת להוציא אותם מהבית ולהעלות אותם על במה אמיתית. תיאטרון האימפרוב בתל אביב (יצחק שדה 32) הוא תיאטרון ייחודי המתמחה באלתור בימתי ומקיים במהלך הקיץ סדנאות אימפרוביזציה ומופעים אינטראקטיביים לילדים ונוער. ביום שבת האחרון צפינו, או ליתר דיוק השתתפנו, במופע החדש של התיאטרון “קומיקידס”, ונהנינו מכל רגע. התיאטרון, שפנה עד היום לקהל מבוגר, החליט שגם לקהל הצעיר מגיע ליהנות מיתרונות המופע המאולתר, כמו שגם למופע המאולתר מגיע ליהנות מהכישורים המיוחדים של הקהל הצעיר. והתוצאות פשוט נפלאות. כי כמו שכל הורה יודע – ילדים הם המאלתרים הכי טובים שיש.

improvtheater

המופע מונחה על ידי שלושה שחקנים מוכשרים בטרוף, מצחיקים ומקוריים, והחומרים מורכבים לא מעט ממה שהילדים בקהל מביאים איתם (למשל: משפטים שהם כותבים על פתקים בראשית המופע, מילים שהם מתבקשים לזרוק לאוויר במסגרת הפיכתם ל”מכונת מילים”, ועוד). המופעים והסדנאות מתקיימים בחלל אינטימי, משופץ ונעים, המכיל כ-70 מקומות ישיבה ובמת תיאטרון, וקירותיו עטורים באינספור תמונות מתוך מופעים וסדנאות אימפרוביזציה שמיד מכניסות אותך לאווירה. מומלץ, בעיקר לילדים דרמטיים (ובינינו, כל הילדים הופכים להיות “אובר דרמטיים” בחופש. מכירים את “אמאאא, משעמם לי!!!!).

# קומיקידס – מופע אימפרוביזציה קומי בהשתתפות הילדים (וההורים) לגילאי 14-7 – תיאטרון האימפרוב בתל אביב, 30/7/2016 (שבת) ב-11:30, 13/8/2016 (שבת) ב-11:00, אורך המופע כשעה. המקום מקיים גם סדנאות אימפרוביזציה לילדים ונוער במהלך חודש אוגוסט. לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.