fbpx

טיפול באקנה: האם רואקוטן ושמש מסתדרים יחד?

acne treatment. shutterstock
 
“הבת שלי, בת 15 וחצי, מתלבטת האם להתחיל בטיפול באקנה באמצעות “רואקוטן”. אנחנו עדיין לפני בדיקות הדם שהיא נדרשה לעשות, אבל אם הטיפול יאושר רציתי לדעת עד כמה הוא מומלץ. ההתלבטות שלי נובעת מכך שהבנו שיש הגבלה בפעילות פיזית בשמש, והיא בדיוק לפני החופש הגדול וימים שמשיים במיוחד. האם יהיה עליה להתנזר לחלוטין מפעילות בחוץ, כמו הליכות ספורטיביות? האם היא תיאלץ לוותר לחלוטין על הבריכה והים, או שניתן להפחית מינון בתרופה לפני בילוי כזה כדי להפחית תופעות לוואי”?
 
[credit] מאת: ד”ר ורד עטר שניר 21.06.16 [/credit]

קיימים היום כמה טיפולים לאקנה, וביניהם רואקוטן. חומרת תופעות הלוואי משתנה, והיא תלויה הן במטופל עצמו הן במינון. אכן ישנה רגישות בחשיפה מרובה לשמש, וזהו אחד החסרונות של התרופה בעבור תיכוניסטים המבלים בפעילויות רבות מחוץ לבית – בייחוד בקיץ. בתקופה זו, אם כן, יש לנקוט בהקפדה יתרה על הגנה משמש או לשקול טיפולים אחרים.

נוסף לכך, יש להביא בחשבון כי הטיפול ברואקוטן מצריך מעקב חודשי של בדיקות דם. מדברייך לא ברור אם בתך טופלה עד כה בתכשיר כלשהו להתמודדות עם הבעיה, אולם לאור חששותייך הרבים אני ממליצה לך לפנות לייעוץ של רופא עור ילדים. בייעוץ ניתן יהיה לקבוע האם זהו אכן הטיפול המתאים בותר לבתך, או שיש מקום לשקול טיפול בתכשירים אחרים המתאימים למצבה. בהצלחה.

המשיבה היא רופאת עור ומין – Medikids מרכז מומחים לרפואת ילדים

 

הגרסה ההודית: נפטרים מהחצ’קונים בעזרת תזונה נכונה

נערה, כך תגני על עור פנייך ללא הוצאות מיותרות

לא רק הפנים: כך תגני על שערך מנזקי השמש

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.