fbpx

נירית עושה סדר

 

נירית צוק מתייחסת לתופעת הסקסטינג בתכניתו של בן כספית

נירית צוק, בעלת מגזין האינטרנט “עשר פלוס” שבו אתם קוראים ברגעים אלה ממש, התראיינה אתמול בתכניתו של בן כספית בערוץ 2 “עושים סדר”. על רקע המקרה המתוקשר של הידוענית ענת הראל, צוק התייחסה לתופעת הסקסטינג – שליחת הודעות טקסט ותמונות בעלות אופי מיני. לדבריה, תופעה זו נפוצה יותר ויותר בקרב בני הנוער, והבעייתיות הגדולה נובעת מכך שהמתבגרים מקיפים עצמם במין בועת תמימות ומשוכנעים ש’להם זה לא יקרה’. צוק סיפרה כי ראיינה לאחרונה נערה צעירה שהודתה בפניה כי שלחה לחבר שלה תמונה אינטימית “בקטע רומנטי”, והצהירה שהיא משוכנעת שהוא לא יפיץ אותה לחבריו.
“בני הנוער מעלים תמונות כאלה לא רק בקטע רומנטי, אלא גם כדי לשדרג את מעמדם בפייסבוק”, הוסיפה צוק. “הם חיים בתוך תופעה חברתית כזו של ‘תהיה קוּל’, ‘יאלה תשלח לה, אין לך מה להתבייש”, וזה רק הולך ומקצין”.

להערתו של כספית כי אולי יש מקום “לזרום” עם דור הפייסבוק ועם בני הנוער האלה, עם הצורך שלהם להחצין את עצמם, השיבה צוק: “הרעיון הוא לא ההחצנה, יש כאן חוסר הבנה של מושג הפרטיות – המושג הזה השתנה מאוד. הדור שלנו כתב יומן, היום הם כותבים בלוגים, הם מעלים לרשת, אין להם שום בעיה עם כלום, ומחקרים מראים שכל עוד הורים ומורים לא רואים את מה שהם מעלים – מבחינתם יש להם פרטיות… גם אם יש 500 חברים בגילם שרואים כל פוסט שהם מעלים”.

אז מה צריך לעשות?, שאל כספית, וצוק השיבה: “יש לדבר עם הילדים על מקרים אקטואליים, כמו המקרה האחרון של ענת הראל… נוסף לכך, עלינו לזהות סימני אזהרה – ילד שמסתגר בחדרו או הבת שנראית לנו מדוכאת ומסרבת ללכת לבית הספר, וכמובן עבודה יומיומית: לתת לילד את ההרגשה שלא נשפוט ולא נכעס, ושיש לו דלת פתוחה אלינו תמיד”.

דילמת הטיפוח של הילדות: נירית צוק מתראיינת בתכנית הבוקר של אורלי וגיא

האפליקציות שלא תרצו שהילד שלכם יתקרב אליהן

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.