fbpx

סוגרת מעגל

 

 

נערה ממעון צופיה משתפת אותנו בכישוריה האמנותיים ובעולמה הפנימי

מהי אמנות בשבילי? מהות החיים. אמנות נמצאת בנודע ובסמוי, ובעצם בכל מקום. היא אינה משהו ודאי, היא נתפסת בתודעה שלנו כמו שהיא.
מאז היותי קטנה, הבנתי שהאפשרות ליצור במו ידיי דברים בעלי משמעויות משלי היא כלי אשר ילווה אותי לאורך כל דרכי. כלי זה תיבל את חיי באומץ. אם בעבר לא הייתי מעזה לעשות דברים רבים, היום אני אומרת לפחד “להתראות” בפה מלא.
בעבר נהגתי לצייר רק בעפרונות, רק בשחור. עד שיום אחד אישה מקסימה האירה את עיניי והמליצה לי להתנסות בצבעים. בתור ילדה מבולבלת, המוציאה את כל תסכולה בציור ויצירה דווקא בצבעי שחור, נחרדתי מעצם המחשבה ליצור ציורים צבעוניים. אבל כמו שאומרים, אנשים באמת משתנים. גדלתי, ועם השנים הכנסתי יותר ויותר צבע בציוריי, וכך גם בחיי.

מטרתי היא להביע דרך הציורים את כל הקשיים שלי, תוך שימוש במציאות המעורבבת עם תת המודע שלי. כשנודע לי שמתוכננת תערוכה במעון צופיה, התמלאתי התלהבות. אני אוהבת שאנשים רואים את ציוריי, ובמיוחד כשהם נותנים להם פרשנות משלהם. כי זה כל היופי בציורים – העולם מלא באנשים עם דעות שונות, ולכל אחד מהם ישנה פרשנות שונה לעיגול, לצורך העניין. התלהבתי עוד יותר ברגע ששמעתי שהתערוכה עוסקת בהעצמה אישית בהשראת פרידה קאלו, ציירת האהובה עליי ומהווה עבורי השראה ודוגמה להערכה.
“האישה הירוקה” הוא ציור שנבע מתוך רצון לסגור מעגל עם הילדה שבי ולהתקדם הלאה בחיי – הילדה בת ה-13 נמצאת אי שם, אך לא פה איתי.

"האישה הירוקה". אחד הציורים של מ.צ
“האישה הירוקה”. אחד הציורים של מ.צ

“דיוקן עצמי עם מוטציה ברקע” בא לבטא את המשבר המודע הראשון שלי, שאותו חוויתי בגיל צעיר מאוד, כאשר הדמות המופיעה בקדמת הציור היא דמותי בימים אלה – לא אז. המשמעות שניסיתי להעביר בציור היא שמפלצות אינן קיימות רק בתוך ראשנו, הן מסתובבות ברחוב ושותות אתנו קפה יום-יום. פגיעה ממפלצת כזו הופכת את ה”עצמי” לחידה לא פתורה.

"דיוקן עצמי עם מוטציה ברקע". ציור נוסף מאת מ.צ
“דיוקן עצמי עם מוטציה ברקע”. ציור נוסף מאת מ.צ

הכותבת הציגה את עבודותיה בתערוכת ציורים של נערות ממעון “צופיה” – מרכז להתערבות במשבר מטעם משרד הרווחה, המהווה מסגרת התערבות ראשונית לנערות המצויות במצבי סיכון ומצוקה אקוטיים. המעון משמש מסגרת טיפולית המשלבת תכנים לימודיים, חינוכיים ומקצועיים לצד תרפיה פרטנית וקבוצתית. משך השהות במעון הנו לשלושה חודשים, ומחייב שהות מתוקף צו חוק הנוער.

 

 

עוד ב”כישרון צעיר”: איילת בוקריס, בת 17, לימדה את עצמה לצייר דמויות “אנימה”

אבדנות בקרב מתבגרים: “אם יש ספק, אין ספק”

 

הצצה לעולמם: כמה בלוגים מרתקים מאת בני עשרה בישראל 

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.