fbpx

קץ למסיבות בווילות? מאסר למי שמשכיר מקום לנוער ללא נוכחות מבוגר

party of teenagers. shutterstock

 

במסגרת הוועדה לזכויות הילד נערך דיון בהצעת חוק המבקשת למגר את תופעת מסיבות בני הנוער הרוויות אלכוהול, סמים ומין בווילות ובצימרים

 
הורים לבני נוער כבר מכירים את התופעה המטרידה: מתבגרים מקיימים מסיבות בבתי הארחה, וילות וצימרים – כאלה שלעתים קרובות הופכות למפגן של אלכוהול, סמים ומין. מה ההורים יכולים לעשות בעניין? בעיקר לקוות שילדיהם יבחרו להתרחק מהמסיבות הללו.
בשבוע שעבר, רגע לפני עונת מסיבות הנוער, התכנסה הוועדה לזכויות הילד בראשות ח”כ ד”ר יפעת שאשא-ביטון לדיון בהצעת חוק חדשה שהגישה בנושא זה יו”ר הוועדה. על פי ההצעה, מי שישכיר לבני נוער את המקום שבבעלותו, ללא נוכחות מבוגר, יישלח לעונש מאסר של שישה חודשים. “זו תופעה מסוכנת שחייבים להוקיע ולעצור”, אמרה שאשא-ביטון בעניין. “מדובר בטרנד חדש. זה קורה ללא השגחת מבוגר ומזמין מצבים של שימוש באלכוהול בצורה מופרזת, נטילת סמים וקיום יחסי מין באופן לא מבוקר”. ח”כ שאשא-ביטון ביקשה להוסיף כי מעבר לאכיפה ולחקיקה, חייב להתקיים שיח משמעותי בנושא בין הורים לילדים כדי שניתן יהיה להתמודד כראוי עם התופעה. פרופ’ עמוס רולידר, שהוזמן לישיבה כדי לתת את חוות דעתו בנושא, התייחס להיעדר סמכות הורית ואמר כי הפיקוח ההורי צריך להיות הדוק, בצמוד לחקיקה מתאימה ולאכיפה מסיבית. “אנחנו מושיטים לילד שלנו יד, אבל גם מציבים את העוגנים ולא מפחדים לאכוף אותם – זה המתכון הבטוח להצלחה הורית”, הסביר רולידר, והוסיף כי נחוצה גם עבודה חינוכית בשיתוף מנהיגות נוער והורים כדי להתמודד עם תופעת המסיבות בווילות ובצימרים.
אליאב בטיטו, יו”ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, בירך על החוק, אך ביקש לשנות את ההצעה כך שנוכחות מבוגר במסיבות בווילות תידרש החל מגיל 17 ולא 18 – זאת כדי שבני נוער יוכלו לקיים מסיבות כבר בגיל שבו רבים מהם הם רשאים לנהוג ברכב.
ח”כ שאשא-ביטון דרשה ממועצת התלמידים לבנות תכנית מסודרת להתמודדות עם מסיבות בני הנוער בווילות ובצימרים, ונוסף לכך פנתה לנציגי השלטון המקומי בבקשה לאתר מקומות שבהם יוכלו בני נוער לקיים מסיבות (תוך מתן עדיפות למקומות בתחום השיפוט של הרשות). לסיום פנתה גם לנציגי משרד החינוך בבקשה לקבל מהם תכנית עבודה בנושא המדובר בשיתוף מנהיגות הנוער ומועצות התלמידים.

 

מסיבות הטבע של בני הנוער – עוד מתכון לסכנה ממשית 

סמי הפיצוצייה – מה כל כך מסוכן בהם?

שיח בין-דורי: איך נעבור מתקשורת הורסת לתקשורת בונה

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.