fbpx

“מראה מדויקת”

 

ריקי חזרה מוצפת מהסרט “ארץ פצועה”: מומלץ, אך לא משמח

“ארץ פצועה” מביא את סיפורם של קובי ויהודה (השחקנים רועי אסף ודביר בנדק), קציני משטרה העובדים יחד לאורך שנים, כאשר יחסיהם מגיעים לסוג של פרשת דרכים. בלילה דחוס אחד הם נקלעים לרצף אירועים המעמיד במבחן את ערכי המוסר שלהם, כמו גם את החברות האמיצה ביניהם. רצף האירועים הזה מתרחש בעקבות פיגוע התאבדות, המטלטל את העיר חיפה, ובנסיבות הללו נוצר במהירות מצב נפיץ ההופך מורכב עוד יותר לנוכח המתחים האישיים בין החברים.
זו המציאות שבה אנו חיים. מחבל מתאבד ששרד את הפיצוץ מגיע לבית החולים ומקבל טיפול זהה לטיפול שמקבלים הפצועים מהפיגוע שהוא ביצע זמן קצר קודם לכן. על קובי מוטלת המשימה לאבטח את המחבל הפצוע, המטופל כל העת במסירות על ידי רופאי בית החולים, והמצב הזה מכניס את משפחות נפגעי הפיגוע הממתינים לטיפול בחדר המיון לסיר לחץ מבעבע של כאב, כעס ועצבים.

הארץ הזו אכן פצועה, ולא מעט. לאורך 80 דקות של מתח, שהציפו בי שאלות של התמודדות ערכית ואחרת על מה שקורה ולא עוצר מולי, לא הסרתי את עיניי ולו לרגע מהמרקע (מה שלא אופייני לי, יעידו על כך ילדיי). בשלב מסוים, גאות האירועים מפנה מקום בהדרגה לקונפליקט המרכזי בסרט, בעיניי, אותו קונפליקט אישי-הורי שאליו נקלעים הגיבורים יהודה וקובי, השוטרים המיומנים, המבצעים את תפקידם באחריות רבה וברגש שליחות. המציאות ההורית שנקלעו לה הסיתה באחת את הדילמות הערכיות והציבה אותם במקום של הורים – לפני הכול.
לא אחטא לשחרר ספויילר לסרט, אך אספר כי תהיתי עם עצמי על כך שאילו הסרט לא היה כל כך קרוב למציאות חיינו הייתי בקלות יכולה להגדיר את העלילה “קיטשית”. אלא שבארץ הפצועה שלנו חיים זה לצד זה, כבר למעלה מ-68 מניין שנותיה, ערבים ויהודים המנסים להתמודד עם מציאות שרק בודדים על פני הכדור הזה התמודדו איתה אי פעם – אם בכלל. הקונפליקט הישראלי-פלסטיני קיבל עד היום אינספור זוויות מבט בקולנוע הישראלי. “ארץ פצועה” הוא בעיניי מראה מדויקת לסיפור שלנו ולהשפעות של הסכסוך על החברה הישראלית, ובתוך כך הצדדים המוחצנים בו – אלו שנעלמים לפרקים אך מדי תקופה “חוזרים בגדול” ומתנפצים לנו שוב בפנים. בשורה התחתונה זהו סרט חשוב, מעניין ועצמתי, רק אל תלכו אליו אם אתם במצב רוח לקומדיה.

# ארץ פצועה – ישראל 2015, בימוי: ארז תדמור (פרס אופיר לבמאי הטוב ביותר), החל מ-11 בפברואר 2016 בבתי הקולנוע ברחבי הארץ

 

אם אתם בכלל בעניין של קומדיה לסיום השבוע, לכו על הסרט הזה

ספר מומלץ לבני נוער: “חיים יקרים, אתם דפוקים” 

 

 

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.