fbpx

לא פשוט לצאת איתם לנופש? קבלו טיפים מצוינים!

 

vacation with the teenagers. shutterstock

שתפו אותם בתכנון הטיול (וגם קבלו חלק מהדרישות), הטילו עליהם משימות בטיול עצמו (והם ירגישו שהעולם פתוח בפניהם), הקצו להם זמן לעצמם (כי אין התבגרות בלי פרטיות), אל תתעקשו על ניתוק מהסמרטפון (הם לא נושמים בלי “סלפי”) ושלבו פעילויות אקסטרים (כן, הם אמיצים מכם בהרבה). 5 צעדים בדרך לטיול המשפחתי המושלם בארץ או בחו”ל

 

כשהם קטנים הכול פשוט כל כך – הם רק שומעים את המילה “נופש” וכבר חיוך נמרח על פניהם, מאוזן לאוזן. גם כשהם רבים אחד עם השני, לא צריך יותר מדי כדי להלהיב אותם כל עוד הם מחוץ לארבעת הקירות של הבית. אבל מגיע גיל מסוים שהעניין הופך מורכב יותר. הפרצוף הזועף מגיח לא פעם משום מקום, ונדמה שמה שלא נעשה לא נצליח לרצות אותם. אפילו טיול משפחתי לחו”ל לא מבטיח שיתוף פעולה מצדם. מה עושים? הנה כמה עצות שיעזרו לכם לרתום את דור ההמשך לטובת הצלחת הטיול וההנאה מהנופש.

[fancy_box]

הכירו את “המשפחה המטיילת”

סדרת מדריכי הנסיעות המשפחתיים לחו”ל מאת שלומית יפת-ביאליק כוללת חמישה ספרי הדרכה וחמש חוברות הפעלה לילדים. בסדרה – מדריכים משפחתיים ליער השחור, לצפון איטליה, להולנד, לפריז, לסלובניה ולצפון קרואטיה. כל אחד מהספרים כולל מידע רב על היעד, בדגש על אתרים המתאימים למשפחות, הצעות למסלולים יומיים, מפות מפורטות, טיפים מאת מומחים שונים, מידע על כרטיסי הנחה, רשימת ציוד, שאלות טריוויה, וגם מילון מקומי-עברי.
סדרת חוברות ההפעלה מיועדת לילדים לזמן הטיסות והנסיעות, ומאפשרת להם לתעד את הטיול בדרך מקורית וחווייתית ולשמש לאחר מכן כמזכרת אישית. בספרים ובחוברות משולבים תמונות ואיורים רבים.

רכישה באתר או בחנויות הספרים ברחבי הארץ.

[/fancy_box]

 

 

1. שתפו אותו בתכנון הטיול

ככל שבני הנוער מעורבים יותר בתכנון, כך הם הופכים פעילים יותר בטיול ומפלס התלונות יורד. התנאי הוא שתתייחסו ברצינות לבקשות ולרצונות שלהם, ותהיו מוכנים לקבל חלק מהם. למשל, אם המתבגר מבקש זמן לשופינג, כנראה שזה חשוב לו, ולכן מוטב שתקדישו לכך זמן בטיול גם אם לכם זה נראה בזבוז זמן. נוסף לכך, שתפו אותם בהתלבטויות שלכם בבחירת האתרים וקביעת סדר היום.

2. הטילו עליו משימות במהלך הטיול

ילדים גדולים מספיק כבר יכולים ללכת לקנות אוכל בסופרמרקט הקרוב, לקפוץ למאפייה כדי לקנות לחמים לארוחת הבוקר, להיות אחראים על המוזיקה הנשמעת במכונית, וגם לצלם. חלק גדול ומעצים בחוויית הטיול של בני הנוער, בעיקר בחוץ לארץ, נובע מהתחושה שהם יכולים להסתדר בכל מקום ושהעולם פתוח בפניהם. ככל שתתנו להם יותר תפקידים בטיול ותעודדו אותם לבצע משימות שוטפות – תחושת הסיפוק והמסוּגלוּת שלהם תגדל.

3. הקצו לו זמן לעצמו

בני נוער רבים, אם כי לא כולם, זקוקים להפוגות מהזמן המשפחתי ‘ביחד’ ורוצים זמן פנוי גם לעצמם (בין אם זה כדי לנוח בחדר, לגלוש באינטרנט או להתכתב עם החברים בארץ) – תנו להם את הזמן הזה. מדי פעם אפשר גם לוותר להם על אתר מסוים, מוטב ‘לשחרר’ מאשר להכריח אותם להצטרף אליכם ולזכות בפנים חמוצות. גם אם אתם בטוחים שממש כדאי להם לבוא. נסו להגדיר מראש את מסגרת הזמן להפוגות הללו כדי להבטיח שרוב הטיול הם ישתפו פעולה עם כל המשפחה.

4. אל תתעקשו שהוא יתנתק מהנייד

הקשר עם החברים בבית חשוב מאוד בגיל ההתבגרות, וחבל שיתעוררו חילוקי דעות ותסכול סביב העניין. לכן, דאגו לחבילת תקשורת שתאפשר למתבגר שלכם להיות מחובר. נכון, היינו מעדיפים שהילדים שלנו יתנתקו מהשגרה לחלוטין לטובת הנופש, אבל מה לעשות שבעבורם להשוויץ בתמונות מהטיול זה חלק מהעניין? אם זה כל כך מפריע לכם, נסו להגביל את שעות השימוש בנייד – לזמני הנסיעה במכונית, למשל.

5. שלבו אתרים אקטיביים

בני נוער רבים אוהבים פעילויות אקטיביות בסגנון “אקסטרימי”, כמו מגלשות הרים, פארק חבלים, רפטינג, פארק מים, סנפלינג ועוד. ביעדים רבים קיים מגוון אטרקציות כאלו, וכדאי לשלבן בטיול – גם אם הדבר מצריך מכם להתפצל מדי פעם כדי לאפשר זאת.

הכותבת היא המוציאה לאור של מדריכי הטיולים “המשפחה המטיילת”

 

למה כדאי לכם לנסוע עד ללונהדע בבאר שבע? 

“הקול בראש” – הסרט הכי מגניב הקיץ, לכל המשפחה

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.