fbpx

 הכול מהקול: אל תפספסו את הסרט הטוב של החופש הגדול!

INSIDE OUT

 

“הקול בראש” – סרט מהנה ושיעור על רגשות במחיר אחד

” אמא הסרט היה ממש יפה, נהניתי מאוד!”, חייכה אלי בתי ליאן בת העשר בתום הצפייה ב”הקול בראש” וחיבקה אותי חזק. “אני הכי אהבתי את גועל”, היא קבעה. וכילדה שממש לא אוהבת לאכול מאכלים של גדולים ושדברים רבים מגעילים אותה, יכולתי להבין את החיבור שלה לדמות המתוקה והיפה המבטאת כה טוב את הרגש הזה  – לשמו היא נוצרה.
ולא רק בתי נהנתה. גם אני כאמא אהבתי מאוד. מיד עם תחילת הסרט נחשפנו לדמויות קסומות וצבעוניות שחיות יחד, זו לצד זו, בתוך הראש של ריילי. אלה הן הרגשות שלה :שמחה, פחד, כעס, גועל ועצב. כל דמות היא ייחודית מאוד במראה ובצבע שלה – מה שמאפשר לילדים להתחבר לרגש בצורה ויזואלית, ולא רק למשפטים שהיא אומרת (כנושא דגל של רגש כלשהו). ליאן הייתה מוקסמת לחלוטין לאורך כל הסרט, במהלכו לקחו אותנו היוצרים לטיול בראשה של ריילי – מרגע שהגיעה לעולם, כתינוקת.

“הקול בראש” מסביר בצורה משעשעת ופשוטה על יצירת זיכרונות ועל התנהלות הרגשות כשהן נמצאות זו לצד זו בסיטואציות של קושי, כמו מעבר דירה לעיר הגדולה. יש רגע קסום בסרט שבו השמחה ,שמנסה לייצר אושר בכל רגע ורגע נתון בחיי הילדה, מבינה שיש מקום גדול גם לעצב להיות חלק בזיכרונות ומקבלת את הנוכחות שלה בהשלמה. ברגע הזה אני בכיתי בסרט,  וליאן הציצה לעברי עם דמעות גדולות בעיניים. הבנתי שהתובנה הזו הצליחה לעבור במלואה גם לילדה בת עשר, וזה בעיניי הישג נהדר לסרט לילדים. יחד עם זאת, הקטנטנים סביבנו, בני שלוש וארבע, לא הבינו את הסצנה ושאלו “למה היא בוכה?”, ושאלות נוספות בסצנות אחרות. לכן אני ממליצה לקחת ילדים החל מגיל שש. אבל הוא מתאים לילדים עד גיל 99.

זהו סרט קסום ומלא דמיון, המתאים לכל המשפחה, ויכול לעורר בעקבותיו שיחות רבות על רגשות – ובעיקר על הלגיטימציה לתת מקום לכל הרגשות הקיימים. זמן איכות נפלא להורה וילד, מומלץ!

 # הקול בראש (Inside Out) – בימאי: פיט דוקטר, ארה”ב 2015, בבתי הקולנוע החל מ-18.6.2015, פורום פילם

 אוטוטו זה קורה: פסטיבל הסרטים הבינלאומי  לילדים ונוער בסינמטק 

עולם החלומות: על מה חולמים בגיל התבגרות?

ספרים, רבותיי, ספרים: כל ההמלצות (להורים) של “עשר פלוס”

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.