fbpx

מסיבה להורים

 

Party Girl - The movie

 

הילדים מבלים בחופשה, ומה אתכם? המלצה על הסרט “פארטי גירל”

“פארטי גירל” הוא סרט מיוחד, המשלב מרכיבים עלילתיים יחד עם מרכיבים תיעודיים. העלילה מתרחשת על הגבול שבין צרפת לגרמניה, ובמרכזה עומדת אנג’ליק, אישה בת 60, אם חד-הורית לארבעה. כל אחד מילדיה הגיע מאב אחר, והחזות שלה מוחצנת – איפור כבד סביב עיניה ושיער שחור. אנג’ליק עבדה כל חייה בקברטים, שילוב בין מועדון ריקודים למועדון חשפנות, ופלרטטה עם לקוחות במטרה לגרום להם לקנות משקאות יקרים. היא אוהבת את עבודתה, אך כאשר אחד מלקוחותיה הקבועים, גבר טוב-לב ויציב, מתאהב בה ומציע לה נישואים – היא נעתרת לבקשתו. הגבר מאוהב בה, אנג’ליק מחפשת נוחות, ולמרות שהם נישאים לשמחת בני משפחתה וחבריה היא אינה מצליחה להתנתק מחייה הקודמים. כך היא מוצאת עצמה חוזרת אליהם.
הסרט רווי בכוונות סותרות, ובמניעים נסתרים וגלויים, אולם הוא דן בסוגיות מרתקות ומורכבות הנוגעות ליחסים במשפחה, אימהות חד-הורית, נטישת ילדים לעומת ריצוי ילדים, אהבת אמת לעומת שמירה על אינטרס אישי, מיניות, הבדלים בתפיסה מגדרית, ונושאים רבים נוספים – שכל אחד מהם יכול לשמש כבסיס לעלילה בפני עצמה. אבל כן, כל אלה נארזים יחד בסרט אחד קטן ואינטימי, ובכך ייחודו.

 

להמלצות נוספות על סרטים למבוגרים ולמתבגרים ב”עשר פלוס”

חיפשה מתנה לחג לבנותיה, וגילתה שמשחקי הקופסה עדיין רלוונטיים 

הילד מאונן – איך להגיב? המדריך להורים למתבגרים 
 
העלילה בתחילתה נראית איטית ומעייפת מעט, אך מהר מאוד הופך הסרט לרגיש ומעורר מחשבה. מעבר לכך, עצם העובדה שהסרט מבוסס על חייה האמיתיים של אנג’ליק ומהווה למעשה דיוקן של אישה עצמאית, כבר יוצר בו עניין רב ומגביר את מידת ההנאה ממנו. אגב, בנה של אנג’לי’ק, סם תאיס, הוא יוזם הרעיון ואחד מבמאי הסרט ומכותבי התסריט (שכמובן גם מגלם בסרט את אחד מילדיה).
בקיצור – דרמה קומית עם משחק מצוין של כל הדמויות; שווה צפייה, עם מעט סבלנות בהתחלה.
# “פארטי גירל” – צרפת-גרמניה, זוכה בפרס מצלמת הזהב בפסטיבל קאן 2014, בבתי הקולנוע ברחבי הארץ

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.