fbpx

ג’קי לוי – האבא: “הדור של היום הוא המושמץ ביותר, אבל זה אחלה דור”

Jackie Levi with his kids

 

אנחנו קוראים את הטורים שלו בעיתון, נהנים מ”המילה האחרונה” שלו ברדיו, אבל מה אנחנו באמת יודעים על ג’קי לוי כאבא למתבגרים? לוי, אב לארבעה, פותח לנו צוהר אל עולם האבהות שלו ולזיכרונות מגיל ההתבגרות הפרטי שלו. ראיון חגיגי בערב סוכות

 

כרטיס ביקור: ג’קי לוי הוא עיתונאי, שדרן רדיו ובעל טור פובליציסטי בעיתון “ישראל היום”, מגיש עם אברי גלעד את תכנית הרדיו הידועה “המילה האחרונה”. בנוסף על כך, הוא מופיע ברחבי הארץ במופעי יחיד כמספר סיפורים, ובאחרונה משלב בהופעותיו אמנים ויוצרים, כמו אריאל הורוביץ. בימים אלה מוציא לוי שני ספרי ילדים שכתב בשנה האחרונה. לוי נשוי בשנית לנעם דן (לוי), ואב לאיתמר בן ה-12.5, לאביגיל בת התשע וחצי, לשמואלי בן השמונה ולבועז בן החודש.
האם אתה שותף לביקורת ההולכת וגדלה על בני הנוער של היום?
“דור בני הנוער היום הוא הדור המושמץ ביותר. מבוגרים תמיד פקפקו בבני הנוער, אך מכל הדורות המושמצים אין דור מושמץ יותר מהדור של היום. אלה הם בני נוער משובחים, אינטליגנטיים וערכיים מאוד. אבל צריך לזכור, כשהם נופלים זה בעיקר באשמתנו – באשמת מה שהדור שלנו משווק להם. הם עצמם אחלה דור”.
כאב למתבגרים, מהם בעיניך האתגרים הגדולים ביותר שעמם מתמודדים כיום בני נוער?
“אני מאמין שהדור הזה מתמודד עם מלחמה כמעט אבודה מראש על תשומת הלב מול כל העולם, המסכים והפיתויים שמוגשים להם בצורה כל כך אטרקטיבית ומגניבה – שזה הכול חוץ ממשעמם. האתגר של ההורים הוא לא לתת לילד לשבת מול זה ולהפוך אותו לסוג של בטטה, אלא ‘למשטר’ את הזמן שאנו מרשים להם לשבת מול מסכים, וגם מבחינת הבטיחות ברשת.
“חשוב בעיניי לייחד זמן לקריאה, ללימוד, למלאכת כפיים, לבישול. הזמן האיכותי הוא התמודדות עם חומרי הגלם של החיים, ולא רק עם האפליקציות הדיגיטליות”.
זכור לך אירוע מסוים מתקופת ההתבגרות האישית שלך שהשפיע עליך במיוחד?
“מלחמת יום כיפור פרצה כשהייתי בן עשר, ולקחה ממני את אבא שלי לחצי שנה, כך שמבחינתי נאלצתי להתבגר די מהר. כאח בכור, הייתי צריך לעזור לאמי עם האחים שלי, עם עגלת הקניות. אני אפילו זוכר שהיו אז קיצובים למזון, והייתי צריך לעזור ‘לרמות’ ולחזור שוב ושוב לתור כדי לקבל עוד.
“אחת החוויות שנצרבה אצלי בזיכרון היא שהייתי צריך לעשות קידוש בזמן שאבי נעדר. הייתה לזה משמעות אדירה, היה בזה הרבה כבוד. כשאבי חזר, התפקיד הזה כמובן נלקח ממני. ואולי הדבר המשמעותי ביותר קרה כשחבר של אבי נקש על דלת ביתנו כאשר שוחרר לחופשה בת 24 שעות, כשבא במיוחד כדי לספר לנו שהכול בסדר. ואני בגיל עשר אומר לעצמי – כאלה חברים אני רוצה שיהיו לי”.

Jackie Levi
 
מה אתה מאחל לבני הנוער בישראל?
“לבני הנוער, כמו גם לילדיי, אני מאחל שהילדות שלהם לא תסתיים רגע לפני הזמן, שלא יצטרכו להתבגר בטרם עת – אם בשל המצב הביטחוני, המצב הכלכלי, או אפילו הציניות של גופי השיווק והפרסום. שיהיו ילדים, ושהילדות תמלא להם את המצברים לכל החיים ותעניק להם מספיק תמימות – כדי שבעתיד הם יהיו מסוגלים לספוג את כל השאר”.

מה הטיפ שלך להורים למתבגרים?
“הטיפ החשוב מבחינתי קשור למשהו שהורים נוהגים לשקר לעצמם. אנחנו רוצים או נוטים להאמין שבגיל מסוים הילדים כבר לא זקוקים לנו. הורים אומרים זאת כשהם מתעצלים לבצע את תפקידם ולהיות הורים. אבל מי שחושב שהילדים שלו אינם צריכים אותו כי כרגע הם אמרו את זה במהלך מריבה איתם – טועה. גם הילד שהולך עם קעקועים בוטים ופירסינג באף זקוק מאוד להוריו. חברים יש לו מספיק, אבל מההורים הוא זקוק לחינוך. ואני בטוח שכל ילד יהיה אסיר תודה להוריו, אם לא עכשיו אז מאוחר יותר”.

 

אסתי זקהיים: “הייתי מתבגרת בלתי נסבלת” 

אבות בשינוי: עשרת הדיברות באבהות 

תחקיר “עשר פלוס”: מחדל חטיבות הביניים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.