fbpx

גנבו לילד את הסלולרי מהילקוט בביה”ס. של מי האחריות?

stolen smartphone. shutterstock

 

אמא מאשקלון איימה בתלונה למשטרה לאחר שהסמרטפון של בנה נגנב, ייתכן כי על ידי אחד התלמידים. למחרת נמצא הטלפון בקופת חולים בעיר, לאחר שכל המידע שהיה בו נמחק. יצאנו לברר מי אחראי על גניבת טלפונים בבתי הספר. מדור חדש: בית ספר לתלונות

 
לקראת היציאה לחופש קיבלה נורית, אמא של בר מאשקלון, שיחת טלפון מהמורה המחליפה בכיתה של בנה. “הנייד של בר נגנב”, דיווחה המורה. והאם לא הופתעה. “היה לי די ברור שזה יקרה, לאחר ששמעתי מבני את השתלשלות האירועים”, סיפרה השבוע למגזין “עשר פלוס”. “בר אמר לנו שאחד הילדים מהכיתה לקח ממנו את הסמרטפון כדי לשחק, אבל בכל פעם סירב להחזיר. בסופו של דבר הוא החזיר את המכשיר, אך כנראה החליט בשלב מסוים לקחת אותו ללא רשות מהילקוט של בני, שחזר הביתה נסער מאוד”. האם הודיעה שהיא עומדת להגיש תלונה במשטרה אם הטלפון לא יוחזר לאלתר. “גם בתי, שלומדת בכיתה ו’ בבית הספר היסודי, מספרת על גניבות של טלפונים סלולריים ועל כך שילדים מוציאים מכשירים מהילקוטים של חבריהם לכיתה. אני כמובן הייתי מעדיפה שילדים יסתובבו ללא טלפונים ניידים בשטח בית הספר, אך מכיוון שזו הנורמה היום – חייבים לטפל במקרי הגניבה – זו גניבה לכל דבר”. אז על מי מוטלת האחריות במקרי גניבה של מכשירים סלולריים בשטח המוסד החינוכי? אמו של בר טוענת כי כאשר ישנה סבירות גבוהה לכך שהגניבה בוצעה על ידי אחד התלמידים, בית הספר מחויב להתערב ולנקוט עמדה. “הטלפון של בר עבר פרמוט תוך דקות ספורות מרגע הגניבה”, היא מספרת, “ולכן ברור שזה לא מקרה של הקנטה או שעשוע, אלא פשע של ממש”. בסופו של דבר, האיום על תלונה במשטרה כנראה עזר, כיוון שמנהלת בית הספר התקשרה ביום למחרת כדי להודיע לבר ולאמו שהטלפון נמצא בקופת חולים בעיר – כמובן ללא המידע שהיה עליו.

 

נעשה לכם או לילדכם המתבגר עוול? שתפו אותנו במייל האדום וננסה לסייע לכם בדרך לפתרון

תאונות דרכים: הנער נהג ללא רישיון נהיגה, מי צריך לשאת באחריות על כך?

לא רק הילדים: מדריך להורים עם לקויות למידה והפרעות קשב

 

לכאורה, הסיפור הזה הסתיים עם סוף טוב, או לפחות לא עם סוף גרוע כמו עשרות מקרים אחרים שבהם הטלפון נגנב ולא מוחזר לבעליו הצעיר. גניבת טלפונים ניידים הפכה למכת מדינה, והיא מתרחשת לא פעם גם בתוך בית הספר – פעמים רבות על ידי תלמידים. משטרת ישראל אינה מוכנה למסור נתונים של מיפוי על פי זהות או גיל הקורבנות, אבל בתשובה לפניית עשר פלוס הבהירה כי “זה למעלה משנה היא ממקדת אכיפה במישור המודיעיני והמבצעי, והודות לכך ניכרת בחודשים האחרונים מגמת ירידה ניכרת בהיקף העבירות החמורות במסגרתן נשדדים טלפונים ניידים. בנוסף על כך, המשטרה פועלת להשבת מכשירי הסלולר שנשדדו לידי קרבנות העבירה”. משרד החינוך הבהיר במסגרת חוזר מנכ”ל כי הנהלת בית הספר רשאית לאסור הבאת מכשירים ניידים לבית הספר או להגביל את השימוש בהם בהתאם להחלטות הצוות. “בכל מקרה של הבאת המכשיר יש ליידע את התלמידים ואת הוריהם כי בית הספר אינו אחראי לנזק שייגרם לו, לאבדנו או לגנבתו”, מצהיר החוזר. ובינתיים, עד שלא יצליחו לאכוף את האיסור על הכנסת טלפונים ניידים לבית הספר כל שנותר לתלמידים הוא לשמור על המכשיר שלהם מכל משמר. בדיוק כמו על שעון יד יקר, מעיל ממותג – או כל פריט אחר בעל ערך שאותו הם נושאים עמם למוסד החינוכי.

הכותבת היא עיתונאית ותחקירנית במגזין “עשר פלוס” ובטלוויזיה, מגדלת באהבה ארבעה ילדים 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.