fbpx

מתנה לחג

the family play cards. shutterstock

 

משחקי הקופסה אינם רלוונטיים לדור המסכים? גם הילה חשבה כך, אבל אז היא גילתה כמה משחקים חדשניים ומהנים, שגם נערים ונערות יאהבו. זו המלצתה לבילוי משפחתי בבית במהלך חופשת החג

 
יצאתי לחפש מתנות לחג. בכל שנה חדשה אני מחפשת מתנה עם ערך מוסף בעבור בנותיי. מתנה שהן יאהבו באמת, ולא כזו שאשמע “תודה” אך בסופו של דבר לא ייעשה בה שימוש והיא תעלה אבק על המדף.
בשנים האחרונות דילגתי על האפשרות של משחקי הקופסה והפסקתי לגשת למדפים שלהם בחנויות. פשוט, הבית שלי מלא במשחקי קופסה שהושקעה ברכישתם מחשבה רבה – וגם כאלה שלא – וכולם מונחים על המדף באין דורש. הנערות הפרטיות שלי משחקות בסמרטפון, בטאבלט ובשאר משחקים הדורשים מהן לחיצה מהירה על כפתורים. האם יש איזשהו סיכוי להשיב להן את ההנאה מהמשחקים האיטיים והלא-דיגיטליים? לא האמנתי שזה אפשרי.
כל זה היה נכון עד החופשה המשפחתית האחרונה. אי שם, בצימר הנידח בגרמניה, כשהטלוויזיה דיברה בשפה זרה, לא היה לנו חיבור לאינטרנט ונותרנו עם שפע של זמן פנוי. פתאום גילינו עד כמה משחק משותף של כל בני המשפחה יכול להיות כיפי. גילינו מחדש את ההומור המשותף, כמה כיף לצחוק יחד ולנסות ‘לעבוד’ אחד על השני, להתחרות זה בזו ופשוט לתקשר דרך המשחק.
כשחזרנו לארץ פתחתי בחיפושים אחר משחקים חדשים ומרעננים שאינם דיגיטליים (ומצד שני גם לא יותר מדי “אייטיז”) ואיתרתי חברה בשם “מחוץ לקופסה”. היתרון של המשחקים הללו נעוץ במקוריות ובחדשנות שהם מציגים, לצד הדרכה ידידותית למשתמשים. ההדרכה אגב מתאימה גם למטפלות שעובדות עם ילדים ונוער ומחפשות כלים משחקיים חדשים. באתר שלהם נחשפתי למגוון משחקים, וכבר הבנתי שאם אני מתחילה לשחק ונהנית מהמשחק – רוב בסיכויים שהילדות יצטרפו אלי. אז יש לי מתנה מוכנה לחג, וכל מה שנשאר לי זה להמליץ לשאר המחפשים. מה שבכל זאת צריך זה לפנות זמן לבילוי משותף, רצוי של כל בני המשפחה (חופשות החגים אידיאליות לכך, וגם הימים הגשומים שצפויים לנו בהמשך ) – והמשחק המדליק כבר יפעיל אצלכם מחדש את גלגלי ההנאה.

שני משחקים שאהבתי במיוחד הם: סיפור בקוביות ו-סספנד (מחירים: 70 -100 שקלים, כולל משלוח)

הכותבת היא פסיכותרפיסטית המתמחה בעבודה עם נערות וצעירות. לאתר של הילה 

 

למשחקי העשרה נוספים שמתאימים לגיל העשרה 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.