fbpx

בני נוער מעורר השראה

teenguru. photo by Uri Sade

 

10 נערים ונערות יציגו את המסר החדשני שלהם בהרצאות נוסח TED על הגג בגן העיר

בשבת הקרובה, בשעה שמונה וחצי בערב, יופיעו על במה אחת בתל אביב עשרה נערים ונערות מעוררי השראה, במסגרת אירוע ייחודי וחדשני. במהלך שלוש הדקות שיעמדו לרשות כל אחד ואחת מהם יציגו הצעירים את היוזמה שלהם – מתחומי מומחיות שונים.
כן, מתברר שיש לנו בארץ לא מעט בני נוער מעוררי השראה, שכן מה שתראו באירוע הזה הוא רק הפיינליסטים שנבחרו בחודשים האחרונים מתוך עשרות מועמדים – בני נוער בגילאי 18-11. כל אחד מהם מגיע מתחום מומחיות שונה, כמו: מדע וטכנולוגיה, ספורט, אמנות ועיצוב, קהילה וסביבה, ועוד.
לרגל האירוע עברו המתמודדים בשבועות האחרונים סדנאות לבניית הרצאה ולעמידה מול מצלמה, ולמדו כיצד להעביר את המסר שלהם באופן ברור ותוך זמן קצר.
בין בני הנוער שיעוררו בנו השראה – נערה בת 14 ממושב חד-נס שעל אף גילה הצעיר כבר כתבה ספר (“שקופה”) העוסק בבריונות ברשת; בני דודים בני 11 מיפו שהפכו לצמחונים בעקבות הצפייה בתהליך שחיטת כבש וכעת מעוניינים להשפיע על שאר המשפחה והקהילה; בן 14 שוחר סביבה שהקים תנועת נוער בשם נב”ט (נוער בשביל טבע) במטרה להרחיב את פעילותו ולעודד מגמה ירוקה, ועוד נערים ונערות מדהימים.

הוא רק ילד, אבל לכולנו יש מה ללמוד ממנו 

איך נגרום לבני נוער לגלות מעורבות חברתית?

רפורמה למטרת “למידה משמעותית”. האומנם?

בין המנטורים החברים במיזם המאתגר הזה תמצאו אמנים ויזמים כמו חנוך פיבן ו-Knowhope, התסריטאי והבמאי מאור זגורי (“זגורי אימפריה”), יו”רית מועצת התלמידים הארצית גל יוסף, עדי אלטשולר (יזמת חברתית שהקימה תנועת נוער לבעלי צרכים מיוחדים “כנפיים של קרמבו”) ואחרים.
האירוע ייערך במסגרת מיזם בשם TeenGuru – פרי יוזמה משותפת של מיה בלנק, אשת חינוך ותיקה, ומרב אורן, בעלת החברה Agora המתמחה בייזום וניהול פרויקטים במרחב הציבורי. אולם שותף לו גם יזם צעיר, רק בן 12, בשם יונתן אוחיון – הסטודנט הצעיר בעולם שסיים בימים אלה קורס בינלאומי של אוניברסיטת MIT בהתמחות בנושא דפוס וייצור דיגיטלי. בקיצור, אין ספק שיהיה מעניין – לא כדאי לפספס!

 
# TeenGuru – אירוע פתוח לקהל הרחב במסגרת שבוע החדשנות של עיריית תל אביב – יום שבת, 13 בספטמבר, 20:30, מרכז ענב תרבות – על גג בניין גן העיר

 

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.