fbpx

סופ”ש מהסרטים

שני סרטים מומלצים שכדאי ללכת לקולנוע ולצפות בהם כבר בסוף השבוע הקרוב: לילדים – הסרט “צבי הנינג’ה”, ולהורים – הסרט “ברביקיו”

 

צבי הנינג’ה

שלום למיכאלאנג’לו, לאונרדו, דונאטלו ורפאל – הלוא הם צבי הנינג’ה ששבים אלינו ולמסך הגדול בסרט “Teenage Mutant Ninja Turtles” של ג’ונתן ליבסמן. לדמויות הצבים הלוחמים שעוצבו כאפקטים ממוחשבים, מצטרפים השחקנים מייגן פוקס, וויל ארנט ו-וופי גולדברג.
ארבע הדמויות שכל ילד בישראל מכיר חוזרות למסך, ובגדול, תרתי משמע. לאונרדו, רפאל, דונטלו ומיכאלאנג’לו – ארבעה צבים שחיים יחד עם המאסטר שלהם ספלינטר – אינם עוד דמויות מצוירים כפי שאנחנו מכירים מסדרת הטלוויזיה. הם הפכו לארבע דמויות גדולות, אולי גדולות מדי בגובהם הרב, באף הגדול שציירו להם ובטח ובטח בכמות הציוד הנישאת על גבם. הארבעה חיים בביבים מתחת לעיר ניו-יורק ביחד עם ספילנטר המאסטר.
בביתם, ארבעת הצבים המאומנים באמנות הלחימה נינג’יטסו, מחליטים לצאת להילחם ברוע המשתלט על העיר. יחד עם השחקנית מייגן פוקס, כוכבת הסרט “הרובוטריקים”, שמגלמת את דמותה של אפריל אוניל, הם חוברים  להביס את הנינג’ות שבראשן עומד אויבם המושבע שרדר. בסרט מלא אקשן ופעלולים ממוחשבים, נשמר הסיפור המקורי של ארבעת הצבים הידידותיים שלנו, שבאו במגע עם חומר רדיואקטיבי ובעקבות כך הפכו לצבים גדולים שניחנו בכישורי לחימה ובאובססיה לפיצה. הסרט מצולם ומוקרן בתלת-מימד, מה שנותן תחושה של התרחשות קרובה ואמיתית.

TEENAGE MUTANT NINJA TURTLES    TEENAGE MUTANT NINJA TURTLES הסרט “צבי הנינג’ה”. צילומים: יח”צ

תגובת הצופים: בת ה-11 נהנתה מאוד, אהבה את הצבים, נהנתה מהאקשן הרב, למרות שאמרה שהיו שם כמה קטעים אלימים מדי, והחליטה שתמליץ לחבריה ללכת לסרט. בת השבע התלהבה בהתחלה מהצבים המתוקים, אך מהר מאוד איבדה רצון להמשיך כי החלה לפחד מהאלימות הרבה שהוצגה בסרט.

בשורה התחתונה: סרט עלילתי משולב באקשן והומור לכל חובבי צבי הנינג’ה, גם אלו החדשים וגם המבוגרים יותר שביננו. החשש הכבד שהביעו מעריצים רבים של ארבעת הצבים, כי הבמאי ירחיק את עלילת הסרט מהמקור, לא מתממשת, ואנחנו פוגשים שוב את הצבים החמודים אוהבי הראפ והפיצה בגרסה מוכרת שמתאימה לימינו אנו. שווה צפייה מגיל 10 ועד 120.

# צבי הנינג’ה – הפצה: גלובוס מקס, 101 דקות, מ-.7.8.14 בבתי הקולנוע ברחבי הארץ

 

עוד כתבות בנושא:

 


ברביקיו

הסרט “ברביקיו” (BARBECUE) הוא סרט צרפתי, שנון ומצחיק, שמציג את חייו של אנטואן בן החמישים יחד עם חיי משפחתו והחברים שלו. לכולם כבר יש ילדים מתבגרים, שבעיקר צריכים מהוריהם כסף ומקום לינה. היחידים שילדיהם יחסית עדיין קטנים, מאפסנים אותם אצל סבא וסבתא כך שגם הם פנויים ממטלות ודאגות בטיפול בילדים צעירים. החוויה האמיתית בסרט היא החברותא המשותפת וחיי היומיום שלפתע מתמלאים בהרבה מאוד זמן פנוי כשהילדים מתבגרים.
אנטואן חוגג יום הולדת חמישים, הוא גבר נאה, שמור, איש עסקים, אוהב ליהנות, לפלרטט וגם מדי פעם לבגוד באשתו הרופאה העסוקה בקריירה שלה. במהלך ריצת המרתון הוא מקבל מתנה ליום ההולדת – התקף לב. מעתה אנטואן יצטרך “להיזהר” בכל מה שהוא עושה, זוהי נקודת המפנה בחייו שכמובן מהווה גם נקודת המפנה בסרט.
חייב של אנטואן משתנים מן הקצה אל הקצה. בדרך כלל אנשים צומחים מתוך משברים, וגם כאן מראה לנו במאי הסרט כיצד מתוך המשבר הגדול מתפתחת צמיחה גדולה ומשמעותית של אנטואן בהבנת החיים ומהותם, צמיחה לא רק שלו אלא גם של חבורת החברים שנמצאת ביחד מזה כמה עשורים עוד מימיהם בפקולטה לניהול באוניברסיטה. כל זאת, עד לסוף הטוב של כולם, קצת אמריקאי הפעם אבל חמוד, נעים ולא דביק.

ברביקיו1   barbecue-01   מתוך הסרט “ברביקיו”. צילומים: יח”צ

בשורה התחתונה: ברביקיו הוא סרט שמומלץ לראות במיוחד אם אתם נמצאים רגע לפני שהילדים מתבגרים, פחות זקוקים לכם (הם תמיד זקוקים לכם, רק יותר מרחוק), מומלץ ללכת עם הבן/בת זוג ועם החברה ביחד, ליהנות מההומור, משחק מצוין ונופים מופלאים של צרפת.

# ברביקיו – צרפת 2014, הפצה: קולנוע חדש, 98 דקות, תרגום לעברית ולאנגלית. מ-14.8 בסינמטק ת”א, בקולנוע “כוכב” ברמת השרון וברחבי הארץ

 

הכותבת היא אמא לשלוש, מאמנת ויועצת להורים ליחסים שקטים, נעימים ומצמיחים. לאתר של שרון

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.