fbpx

רוח צפונית: שלושה מקומות בילוי מומלצים בצפון הארץ

שלושה מקומות בילוי מומלצים בצפון הארץ, שיוציאו את המתבגרים מהמחשב ומהטאבלט ויבטיחו לכם אתגר, הנאה ושוקולד (לא בהכרח בסדר הזה) בימי החופש הבלתי נגמרים

 

צוק מנרה

צוק מנרה הוא בילוי קיצי מצוין למשפחות, בעיקר אם אתם בעניין של ספורט אתגרי. אפשר לבלות שם חצי יום בלי להרגיש, ומובטח לכם שמזג האוויר בגובה 800 מטרים הוא הרבה יותר נעים. בחלק התחתון של האתר יש טרמפולינות ואטרקציה מעולה לילדים ולמתבגרים – רכבת הרים מפותלת שלוקחת אתכם במהירות במורד ההר (אתם נוהגים!). לאחר מכן עולים במעלה הצוק ברכבל, שהוא אחד הארוכים בארץ – כל הנוף של ההר, עמק החולה והגולן נפרש מולכם. למעלה אפשר לשתות, לאכול, לטייל בסביבה, לתצפת על הנוף ואף לצאת לסיור מודרך ב”רכבת” – שהיא טרקטור קיבוצי הרתום לשורה של קרונות. הסיור מעניין מאוד, הנופים יפהפיים וההסברים מאלפים ומספרים על ההיסטוריה של קיבוץ מנרה והאזור, הגיאוגרפיה שלו, החקלאות, האויבים שמעבר לגבול ועוד.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA צילומים: טל גליק

בדרך חזרה למטה – יורדים מהרכבל בתחנה האמצעית והולכים על שפת הצוק ממש: כאן אפשר לעשות סנפלינג (גלישת מצוקים) בהדרכת מדריכים מנוסים, ואם יש תור אפשר לשחק שחמט עם הילדים (ולהפסיד בכבוד). למי שטרם התנסה בסנפלינג זו עשויה להיות חוויה מפחידה במקצת, בעיקר כאשר אתה נקשר ברתמה ותלוי על צוק ענקי מעל תהום של 42 מטרים. אבל אחרי כמה דקות מתגברים על הפחד, נשענים אחורה ומתחילים את הירידה בניתורים קלילים על הסלע המשופע, תלויים בין שמים וארץ. מומלץ!
האתר עצמו נמצא בפנייה שמאלה מכביש 90 (כשנוסעים צפונה לכיוון אצבע הגליל), ממש לפני הכניסה לקריית שמונה, העיר הצפונית
ביותר בארץ.
# צוק מנרה – שעות פתיחה (עד סוף אוגוסט): ימים א’ עד שבת 18:00-9:30, מחירים משתנים בהתאם לפעילות, טלפון:
04-6905830, לאתר צוק מנרה

 

מרכז קנדה במטולה

מצוק מנרה אתם ממשיכים צפונה, חוצים את קריית שמונה ונוסעים עד קצהו הצפוני של כביש 90, כאן נמצאת העיירה היפה מטולה הנושקת לגבול לבנון. מרכז קנדה, שהוא למעשה מרכז של ספורט ומשחקים, נמצא ממש בכניסה ליישוב מצד ימין, והוא מציע מפלט מרענן מהחום הקייצי שבחוץ.

מבלים במרכז קנדה (5) מרכז קנדה  צילומים באדיבות יח”צ

אנחנו הגענו לשם כדי לראות מופע ליצנות משעשע עם עוד כמה מאות ילדים, ואם אתם מגיעים למטולה כדאי להתעדכן מבעוד מועד במופעים שמציע מרכז קנדה. אבל האטרקציה המרכזית של מרכז קנדה היא כמובן משטח ההחלקה על הקרח. כשנכנסים לאולם ההחלקה הטמפרטורה צונחת. עשרות אנשים מחוללים במעגלים על המשטח הקפוא, שמשמש גם לאימוני הוקי קרח (זהו משטח בסטנדרט אולימפי, וכן, יש לנו נבחרת הוקי קרח). אישית אני מרגיש מגושם על המשטח, אבל נראה שלא חסרים בארצנו אנשים שיודעים להחליק מצוין.
מלבד משטח ההחלקה מרכז קנדה מציע אפשרויות לבילוי של חצי יום לפחות: יש כאן בריכה גדולה מקורה (מתאימה לרחצה גם בחורף), עם ג’קוזי חמים ליד ומציל אסרטיבי. כמו כן תמצאו כאן מטווח ירי ברובי אוויר, אולם באולינג שבו אפשר לבלות שעות על מסלולי הכדורת, מרכז הפעלה לילדים קטנים (קנדה קידס) עם בריכת כדורים, מתקני הפעלה ומשחקים, ספא מפנק וכן אולם כדורסל, סנוקר, טניס שולחן ועוד. במקום יש מזנון שמציע בין היתר פיצות, נקניקיות, גלידה ושתייה.
# מרכז קנדה – רחוב הראשונים 1, מטולה, שעות פתיחה משתנות ומחירים שונים לפי הפעילות הרצויה, טלפון: 04-6950370, לאתר מרכז קנדה

[fancy_box]

אוכלים בחוץ

לאכול באזור אצבע הגליל: ברחוב הראשי הישן והרומנטי של מטולה יש מבחר מסעדות ובתי קפה, ואני ממליץ אישית על מסעדת השלום. גם בצומת גומא שמדרום לקריית שמונה יש כמה מקומות מומלצים כמו בית הקפה-מסעדה סי קפה.

לאכול בגולן: אם לא שבעתם בדה קרינה, אפשר לנסוע מעין זיוון צפונה לבית הקפה-מסעדה קופי ענן שליד מרום גולן או לכפרים הדרוזיים בדרך לחרמון. בנוסף, אפשר לחזור דרומה לקצרין שגם בה יש בתי קפה ומסעדות מומלצים.

[/fancy_box]

 

 

עוד כתבות בנושא:

 

 

 

דה קרינה בעין זיוון

למרכז קנדה ולצוק מנרה אפשר להגיע בשבת, אבל למפעל השוקולד הקטן “דה קרינה” אפשר להגיע רק בימי חול מכיוון שהוא כשר. מרכז המבקרים של דה קרינה ממוקם בעין זיוון שברמת הגולן. הבאים מדרום בכביש 90 פונים ימינה לכביש 91 בצומת מחניים, חוצים את הירדן ועולים לגולן. נוסעים בנופים המרשימים של הגולן עד שמגיעים לפנייה שמאלה לקיבוץ עין זיוון. דה קרינה הוא בוטיק שוקולד משפחתי שעליו מנצחת השוקולטיירית קרינה צ’פלינסקי, שעלתה לארץ מארגנטינה והיא דור שלישי למשפחה של יצרני שוקולד. כשהגענו לשם באחד מימות אמצע השבוע, המקום היה הומה מבקרים ותיירים.

דה קרינה צ. גדעון מרקוביץ (17) וטרינה 1  צילומים: גדעון מרקוביץ

הביקור במפעל השוקולד דה קרינה מרשים ומהנה ביותר, והשוקולד עצמו מצוין (ואת זה אני אומר כמכור לקקאו ולכל מה שמיוצר ממנו). השוקולד של דה קרינה מיוצר בעבודת יד, וחנות המפעל הצבעונית והעליזה מציעה המון מוצרים מעוררי תיאבון. כשהגענו כיבדו אותנו במשקאות שוקולד קרים ומרעננים ובשוקו חם סמיך ועשיר. הפעילויות במקום כוללות סרט קצר שמציג את עולם השוקולד והקקאו, מקורותיו וההיסטוריה שלו. מיד אחרי הסרט תצאו לביקור מודרך במפעל עצמו, שבמהלכו תיכנסו לאולם הייצור ותראו את העובדים מכינים את השוקולד, עם הדגמות וטעימות. בהמשך מצפה לכם סדנת שוקולד שבה תייצרו כמה ממתקים בעצמכם ותתרגלו את היצירתיות שלכם. בסיום הביקור מוענק מארז שי לכל משתתף ואתם יכולים לקנות ממיטב התוצרת. בצמוד לדה קרינה נמצא יקב בהט – יקב בוטיק המציע יין, גבינות ועוד מעדנים.
# דה קרינה – קיבוץ עין זיוון, שעות פעילות: ימי א’-ה’ 17:00-9:00, ימי ו’ וערבי חג 15:00-9:00, סגור בשבתות ובחגים, טלפון: 04-6993622, יש לתאם את הביקור מראש, לאתר דה קרינה

 

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.