fbpx

זה הזמן שלך | מאת בת אל אוקרט

shutterstock_101562334
הגיע הזמן לקריירה שנייה? צילום: shutterstock

כשהילדים היו קטנים היה לך חשוב שמקום העבודה שלך יהיה נוח ותוכלי להיות זמינה לילדים כשצריך. עכשיו, כשהילדים כבר בוגרים ועצמאים, את יכולה לחשוב על הסבה מקצועית ולפצוח בקריירה חדשה. אז איך בוחרים את “הדבר הבא”?

 

כל אחד יודע כי אימהות היא עבודה במשרה מלאה. כשנולדים הילדים, לצערי, ברוב המקרים, האימהות הן אלה שמוותרות על חיי הקריירה שלהן ומחפשות מקום עבודה “נוח” כדי שיוכלו לגדל את הילדים בשקט. השנים עוברות, הילדים גדלים ועצמאיים, וכבר אין סיבה להישאר באותו מקום עבודה. ייתכן כי הקריירה שאת עוסקת בה היום מתאימה לך וגורמת לך לאושר והנאה. אך אם את מרגישה שחוקה, חסרת סיפוק ומוטיבציה, כנראה שהגיע הזמן שלך לעשות הסבה מקצועית. האפשרויות העומדות בפנייך הן רבות ומגוונות. הטיפים הבאים יעזרו לך לבחור את הכיוון הנכון ביותר עבורך.

תעשי מה שאת אוהבת: בשלב הזה בחייך, כשהילדים גדולים ועצמאיים, את יכולה להתחיל לחשוב על עצמך ולעבוד במה שאת באמת אוהבת. התבונני בעצמך פנימה, נסי לגלות מה את אוהבת לעשות והביני כיצד את יכולה לעשות זאת במקום עבודתך הבא. לדוגמה, אם את אוהבת להקשיב לאנשים ולעזור להם, נסי לחפש את זה במקצוע הבא שלך.

גלי את כישורייך: לכל אדם יש כישרונות מיוחדים ומיומנויות אישיות שהוא רכש במהלך החיים. כאשר עושים הסבה מקצועית בשלב השני בחיים אפשר “לנצל” את היכולות האלה ולבנות מהן קריירה. זה הזמן שלך להביא את עצמך למקום העבודה הבא ולהפגין את מה שאת טובה בו.

עוד כתבות בנושא:

 

מה חשוב לך בעתיד: בעזרת הניסיון הרב שצברת במשך השנים, נסי להבין מה חשוב לך במשרה הבאה שלך. כאשר אנו עושים הסבה מקצועית, אין זה אומר שעלינו לוותר על מה שעשה לנו טוב ועל מה שאנחנו טובים בו. נסי להבין מהם הדברים הטובים שהיו בעבודה הקודמת שלך, מה גרם לך לתחושת סיפוק ולהנאה. בנוסף, חשוב שתביני מדוע את מרגישה שחוקה וחסרת סיפוק ונסי לגלות מה היה חסר לך בעבר.

העשירי את עצמך: בשלב הזה בחייך שבו הפסקת להיות אמא במשרה מלאה, ייתכן כי יש לך הרבה זמן פנוי לעצמך. זה הזמן שלך לנצל זאת כדי להעשיר את הידע שלך. חפשי קורסים והרצאות בתחומים שאינך מכירה ושלא התנסית בהם בעבר. ייתכן כי תכירי תחומים חדשים שיעניינו אותך ויתנו לך כיוון לקריירה החדשה.

מהן הדרישות והשכר המוצע: לאחר שהחלטת שאת מעוניינת בהסבה מקצועית והבנת מהו הכיוון המתאים ביותר בשבילך, כדאי שתבדקי האם יש צורך בתואר אקדמי כדי לעסוק במקצוע זה או שמא לימודי תעודה יספיקו לך. בנוסף, מומלץ שתעשי בדיקה מקיפה באינטרנט על התחום המועדף עלייך ותלמדי האם יש ביקוש למקצוע שבחרת, האם יש משרות פנויות בתחום ומהו השכר המוצע. באתר של משרד הכלכלה תוכלי למצוא מידע רב ושימושי לגבי מרבית המקצועות במשק, השכר, מספר משרות פנויות ועוד.

לעמוד בלחץ: אין זה משנה מהו השינוי שהחלטת לעשות, הידיעה כי את עומדת בפני שינוי יכולה לגרום למתחים ולחצים רבים. חשוב שתאמיני בעצמך ובהחלטתך לעשות הסבה מקצועית.

 

הכותבת היא מרצה ומדריכה מומחית בהתאמת לימודים וקריירה ומנהלת “מפתחות לחיים” – צעדים פרקטיים בהכוונה לבחירת קריירה ושינוי מקצועי. לאתר מפתחות לחיים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.