fbpx

בני לוויה

shutterstock_204013546
תומכים בחבר שכול. צילום: shutterstock

אח של חברה של הילדים שלי נפל בקרב. הלוויה היום, והילדים (בני 16 ו-17) מעוניינים ללכת ללוויה. אני חוששת שזה יהיה אירוע טראומטי עבורם ומתלבטת האם לאסור עליהם או לא? רבים מהחברים שלהם הולכים.

 

המוות הוא חלק מהחיים. בוודאי במדינה שלנו ובוודאי בתקופה הזו. ילדים בגילאי 17-16 בהחלט מסוגלים להתמודד עם השתתפות בלוויה.
עם זאת, חשוב מאוד לברר עם המתבגר אם הוא מרגיש שזה מתאים לו, שזה משהו שהוא צריך לקחת בו חלק (גם אם כל החברים האחרים הולכים ללוויה, חשוב להזכיר למתבגר שהוא לא חייב ללכת, רק אם הוא מרגיש שזה מתאים לו).
אם הילד רוצה וחשוב לו ללכת בהחלט צריך לאפשר לו – זהו חלק מתהליך הפרידה שלטקס הקבורה יש חלק חשוב בו. בנוסף, צריך להכין אותו לכך – לשאול אותו מה הוא חושב שיהיה שם, איך זה ייראה, ולציין בפניו שמדובר בהלוויה קשה ביותר – שיצפה לבכי, להרבה מאוד אנשים, ואולי גם זעקות שבר – אלה בהחלט מחזות לא פשוטים.
בשעה שמשוחחים על כך, חשוב להקפיד לא לעורר בו חרדות אלא לנסות להיות כמה שיותר ענייניים. כדאי להציע לו שתצטרפו אליו אם זה מתאים לו, וכמובן להציע את החלופה – לנחם את המשפחה באחד מימי השבעה.

הכותבת היא מטפלת ויועצת זוגית ומשפחתית ותרפיסטית בפסיכודרמה, מומחית לפסיכודרמה אירגונית, מנחה ויועצת בארגונים. לאתר של חדוה

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.