fbpx

יוצאים מהלחץ

 shutterstock_44242528

בחינות הבגרות גורמות למריבות ומתחים ביחסים בין האם לבת. האסטרולוגית רותי לוי מציעה פתרונות למצב הטעון. מדור שאלות ותשובות חדש

 

נאוה, אמה של נועה בת ה-16, שואלת: “בתי בת 16 ומתמודדת לראשונה עם מבחני הבגרות. הלימודים לקראת הבחינות מכניסים אותה לסטרס, היוצר בינינו מריבות רבות הקשורות ללימודים. מה עושים?”

 

אמא יקרה, חבל שהלחץ של בתך גורם למריבות ביניכן. מניתוח תאריך הלידה ושעת הלידה של נועה, אפשר לראות כי מדובר בנערה דומיננטית ופעילה. נועה רוצה להיות עצמאית ולהיות אחראית להחלטות שלה וקצת קשה לה כשאת מלחיצה אותה בנושא. מטבעה, מקומם אותה לבצע הוראות ש”נוחתות” עליה כפקודות, ולכן היא מגיבה בכעס והמריבה ביניכן מתלקחת.
הלחץ שבו בתך נמצאת בתקופה זו של בחינות הבגרות הוא תוצאה של הצורך החזק שלך להכניס אותה למשמעת של לימודים, המתבטאת בכך שאת דורשת ממנה שתקדיש ללימודים יותר זמן ממה שהיא מקדישה כיום, כי את, כמובן, רוצה בטובתה. קרוב לוודאי שאת גם מסבירה לה רבות עד כמה חשוב ללמוד וגם מדריכה אותה איך ללמוד, עם מי ומתי. כל זה גורם לה להרגיש מובלת, כבולה ומאוימת, והדרך היחידה שהיא יודעת לשחרר את הלחץ הזה היא בהתנגדות שהופכת למריבה.
אני מציעה שתשאלי לדעתה, לפני שאת אומרת לה מה עליה לעשות ומתי עליה ללמוד. נועה יודעת שהיא צריכה ללמוד ולעמוד בציפיות שלך. היא זקוקה לחופש ולמרחבים, כי כל מסגרת “כובלת” של חוקים נוקשים (וכשמדובר בלימודים, הכוונה למקצועות שלא מעניינים אותה) גורמת לה לחוסר שקט המתבטא בחוסר ריכוז.
נועה תצליח בחייה כשהיא תעשה רק דברים שהיא אוהבת, ותעשה אותם בדרכה שלה. עלייך לעזור לה למצוא את הדרך ולכוון אותה בסבלנות ובאהבה. ככל שהיא תתחבר יותר לאיכויות האומנותיות שבה ובצורך לטפל, בחיות למשל, היא תירגע אט אט, תמצא שלוות נפש ותוכל לקחת אחריות ולבצע גם דברים שהיא חייבת לעשות, ולא רק כאלה שהיא רוצה ואוהבת.
ולסיום: טיפול רפלקסולוגי טוב יכול להרגיע אותה מאוד. בהצלחה!

[fancy_box]

רוצים גם?

 האסטרולוגית רותי לוי עונה לשאלותיהם של מתבגרים והוריהם, ומציעה דרכי פעולה והתמודדות בהתאם למפת הלידה של המתבגר. 

בכל פנייה יש לצרף את שם המתבגר/ת, תאריך הלידה, שעת הלידה ופרטים להתקשרות. פניות יש לשלוח למייל: [email protected]

Ruth Levi

 [/fancy_box]

הורים שואלים: האם הילד חווה דיכאון?

למדור האסטרולוגיה של רותי לוי

אלרגיות אצל מתבגרים קשורות לעתים למתח נפשי. מה עושים?

 

הכותבת היא אסטרולוגית, מאבחנת, מדריכה ומלווה על פי הנתונים האישיים במפת הלידה, מחברת הספר “אפקט הבחירה”

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.